بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
اهداف احتمالی شاخص‌کل در کدام پله است/ آخرین سنگر تکنیکال کجاست!
اهداف میان‌مدت بازار را می‌توان در ابتدا «ناحیه ۱.۴۵۰.۰۰۰»، «ناحیه ۱.۵۰۰.۰۰۰» و در نهایت «ناحیه ۱.۵۵۰.۰۰۰» را برای آن متصور شد.
کد خبر : ۲۴۹۱۰۹

آخرین سنگر تکنیکال کجاست!

به گزارش بورس‌نیوز، مجید عشقی رئیس سازمان بورس معتقد است الگوریتم‌ها نقشی در روند معاملات ندارند و ادعاها در این خصوص خلاف واقع است.

اگر یک درصد این ادعا نیست درست باشد که .... بیایم نگاهی به شاخص‌کل و روند آن بیاندازیم و نوسان آن را مورد بررسی قرار دهیم.

پاسداری شاخص کل از محدوده ۱.۳۸۰.۰۰۰ کاملا مهم و حیاتی بوده و همانطور که از نمودار پیداست، شاخص کل، مستعد تشکیل کف دوقلو‌ست! و در حال حاضر یک Base تشکیل داده است.

آخرین سنگر تکنیکال کجاست!

ناحیه Base:

در پرایس‌اکشن، به نواحی تصمیم‌گیری بازار، ناحیه بِیس می‌گوییم؛ این نواحی از لحاظ خاصیت، همانند pivot‌ها عمل می‌کنند و چرخش قیمت را به ارمغان می‌آورند.

با این تفاوت که پس از چند کندل رِنج، چرخش قیمت رخ می‌دهد (که در حال حاضر در چارت شاخص کل، شاهد این وضعیت هستیم).

در صورت حمایت شدن بازار در این ناحیه، میتوان یک لِگ حرکتی صعودی برای بازار متصور شد.

اهداف میان‌مدت بازار را می‌توان در ابتدا «ناحیه ۱.۴۵۰.۰۰۰»، «ناحیه ۱.۵۰۰.۰۰۰» و در نهایت «ناحیه ۱.۵۵۰.۰۰۰» را برای آن متصور شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ایرانی
France
پنجشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷
جالبه خودتم میگی در "صورت حمایت" اینو دیگه یه بچه هم میدونه حمایتی وجود نداره کسی براش اصلا مهم نیست یه عده ای دوساله سرمایه هاشون بعضا کل زندگیشون توی بورس گیررافتاده و نابود شده درحالیکه برای اجاره خونشون دارنروام میگیرن یا نزول میکنن...
مثل روز روشنه ازینم بدتر میشه وضعیت فقط میتونم بگم خوشبحال کسایی که کرونا گرفتنو مردنو اینهمه ظلمو زورگویی که توی این کشوری که همه چیش سیاسی شده ندیدن رفتن هرچند کل عمرشونو دیده بودنو زجر کشیده بودن...