بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
هر زمانی که مسئولان و بازارساز‌های بازار شروع به ارائه و مخابره سیگنال ارزانی به بازار ارز کرده‌اند؛ دلار با نیشخندی مسیر خود را حتی اگر از ته چاه باشد، نزول را به صعود تبدیل می‌کند و این مورد باردیگر طی شب گذشته رقم خورد؛
کد خبر : ۲۴۹۱۳۰

بازار سرمایه +بورس نیوز

به گزارش بورس‌نیوز، هر زمانی که مسئولان و بازارساز‌های بازار شروع به ارائه و مخابره سیگنال ارزانی به بازار ارز کرده‌اند؛ دلار با نیشخندی مسیر خود را حتی اگر از ته چاه باشد، نزول را به صعود تبدیل می‌کند و این مورد باردیگر طی شب گذشته رقم خورد؛ هنگامی که بازارساز خبری مبنی بر آنکه بازار ارز طی دو ماه آینده آرام و نزولی می‌شود، واکنشی عکس را نشان داد و هر دلار به ۲۷ هزار و ۷۵۰ تومان رسید و از سوی دیگر، درهم نیز به ۷ هزار و ۵۳۰ تومان رسید تا همه پنبه‌های بانک مرکزی را درهم و ورهم کند!

در کنار فاکتور‌هایی همچون حملات سایبری، نمی‌توان عبور نقدینگی کشور از ۴ هزار میلیارد تومان تا مهرماه را فراموش کرد و این حجم انبوه نقدینگی‌سازی تنها بخاطر عدم وجود سیاست‌های تولیدی در کشوری بوده که تنها واردات و نگاه به خارج، نیاز به دلار را در اقتصاد این کشور زنده نگه می‌دارد.

سکه با صدای دلار، صعودی شد

در بازار سکه و طلا نیز رشد به دامان بازار بازگشت و پس از یک عقب‌نشینی کوتاه، هر سکه بهار آزادی به ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان و هر سکه امامی به ۱۱ میلیون و ۷۸۰ هزارتومان نزدیک شد تا آن‌ها از مسیر صعودی که دلار و انس جهانی برای آن‌ها ساخته است، جا نمانند.

بر تابلوی طلافروشی‌ها نیز هر گرم طلا به یک میلیون و ۱۷۲ هزارتومان و هر مثقال طلا به ۵ میلیون ۸۰ هزارتومان رسیده است.

نفت، کانال ۸۵ دلاری را از دست داد

نفت برنت در آخرین معاملات خود حال خوشی را به‌واسطه رشد انس طلا از خود نشان نداد و بیش از ۲ درصد نزولی شد تا هر بشکه نفت برنت به ۸۳ دلار و ۶۴ سنت رسید.

اگر روند نوسانی نفت را مورد ارزیابی قرار دهید، نوسان‌های منفی بر شاخص نفت همیشه در حد کاهش قطره‌چکانی بوده اما؛ کاهش ۲ درصدی کمی برای فعالان این بازار غافلگیرکننده بوده و به ظن کارشناسان پس از پاسخ نه عربستان و متحدان آن در اوپک پلاس، گویا این بار ایالات متحده به افزایش برداشت از ذخایر نفت خام خود در اکتبر اشاره داشته که همین موضوع عاملی مهم و اساسی برای نوسان منفی شاخص نفت برنت شد.

از شرق تا غرب

بیشتر شاخص‌های بازار‌های مالی در روز گذشته سرخ رنگ به کار خود پایان دادند و نوسان‌گیر‌های بازار، در موقعیت فروش اقدام به سودسازی خود کردند؛ شاخص داوجونز با ۲۶۶,۱۹ واحد، شاخص S&P با ۲۳,۱۱ واحد سرخ‌رنگ بودند و شاخص نزدک که همیشه عکس این روند گام برداشته، این بار با ۰,۹۱ واحد سبزپوشی بازار روز گذشته را به اتمام رساند.

از طرف دیگر در بازار‌های شرقی می‌توان از شاخص Nikkei حکایت کرد که کاهش ۲۷۳,۹۳ واحدی را به خود دید و شاخص شانگ‌های نیز روند نزولی را طی کرد و با کاهش ۳۳,۳۱ واحدی همراه بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر