بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹
مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز:

" شکام " به ترکیه و عراق مواد دارویی صادر کرده است

مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز گفت:
کد خبر : ۲۴۹۱۴۰

شکام+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، سید محمدرضا موسوی، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز درخصوص قیمت مواد اولیه اظهار کرد: قیمت مواد اولیه تولید مواد موثره دارویی، قیمت این مواد در بازار‌های جهانی تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله قیمت‌های جهانی، تکنولوژی، عرضه و تقاضا و رقابت است.



وی افزود: کلیت روند در برخی از مواد اولیه به خصوص مواد مورد استفاده در درمان کرونا افزایشی بوده است. در مقایسه مواد اولیه‌ای که ارتباطی با کرونا نداشته و شاهد کاهش تقاضا بوده اند قیمت کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز در این باره ادامه داد: یکی از بیشترین رشد قیمت‌ها مربوط به PAP بوده که عمدتا به دلیل توقف واحد‌ها در کشور چین به دلیل سیاست‌های دولت آن کشور بوده که باتوجه به استراتژیک بودن این محصول و نبود هیچ تولیدکننده دیگری در داخل و نیاز بالای کشور، این شرکت پس از تحقیق و توسعه و دستیابی به تکنولوژی تولید و تولید پایلوت در حال ساخت واحد‌های تولید تجاری این محصول بوده و انتظار می‌رود تا اواخر سال جاری وارد مدار تولید شود.

موسوی درخصوص تامین مواد اولیه مستقیم شرکت با دلار ۴۲۰۰۰ ریالی بیان کرد: طی ۶ ماهه سال ۱۴۰۰ کمتر از سه درصد از کل خرید مواداولیه از ارز دولتی استفاده شده است.

وی با اشاره به ممنوعیت واردات دارو‌های خارجی مشابه تولید داخل خاطرنشان کرد: در حال حاضر واردات بخش عمده‌ای از مواد موثره دارویی مشمول ارز ۴۲۰۰ تومان بوده، اما مواد شیمیایی داخلی یا واردات برای تولید مواد موثره به ندرت مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌شوند؛ بنابراین قیمت‌های فعلی در شرایط فعلی رقابت پذیر بوده و ممنوعیت یا عدم ممنوعیت تاثیری در ذات کسب و کار شرکت ندارد.

عضو هیات مدیره شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز درباره رقیب وارداتی برای محصولات شرکت توضیح داد: درمورد برخی محصولات رقیب وارداتی وجود دارد. بسته به شرایط بازار قیمت فروش شرکت در محدوده ۱۰ درصد کمتر یا بیشتر از قیمت محصولات وارداتی است.

وی درخصوص گواهی GMP خطوط تولیدی شرکت بیان کرد: کلیه خطوط لازم دارای GMP معتبر هستند. تولید اتوکسیلات دارویی و غذایی، منوپروپیلن گلایکول، استامینوفن، آسپرین، مترونیدازول و مترونیدازول بنزوات گواهینامه GMP دارند که نظارت بر حسن عملدکرد و تمدید آن‌ها به تواتر درحال انجام است. برای نوسازی و توسعه کلین روم در واحد‌های اتوکسیلات و پروپیلن گلایکول برآورد سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد ریال صورت گرفته است.

موسوی درباره تخفیفات فروش در سال گذشته و همچنین نیمه نخست سال جاری توضیح داد: در سال ۱۳۹۹ تخفیف فروش خاصی وجود نداشته و در ۶ ماهه سال جاری نیز در تهیه صورت‌های مالی نهایی می‌شود. تخفیفات فروش در بازار مواد موثره دارویی برخلاف محصولات نهایی دارویی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز با اشاره به افزایش صادرات مواد دارویی افزود: صادرات مواد دارویی توسط شرکت در حال پیگیری بوده و در سال جاری به ترکیه و عراق مواد موثره صادر شده است.

عضو هیات مدیره شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز درباره خط آسپرین ادامه داد: ماده موثره آسپرین محصول جدید شرکت است که از سال ۱۴۰۰ وارد تولید آزمایشی شده که با توجه به نیاز کشور قابلیت دستیابی تا ۳۰۰ تن در سال وجود دارد.

موسوی درباره تقسیم سود شرکت برای سال‌های آتی گفت: سیاست تقسیم سود شرکت مشابه سنوات اخیر و حدود ۹۰ درصد است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر