بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
رئیس هیات مدیره شرکت سبدگردان هدف در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

فرصتی طلایی برای زعفران کاران/تشکیل سبد با گواهی سپرده زعفران

فرصتی طلایی برای زعفران کاران/تشکیل سبد با گواهی سپرده زعفران
حداقل میزان سپرده کالایی زعفران برای تشکیل یک سبد ۵ کیلوگرم است، اما در صورت استقبال زعفران کاران می توان سبدهایی با گواهی سپرده سه کیلوگرم زعفران نیز تشکیل داد.
کد خبر : ۲۴۹۲۱۴

فرصتی طلایی برای زعفران کاران/تشکیل سبد با گواهی سپرده زعفران

به گزارش بورس نیوز با وجود آنکه ایران بزرگترین تولیدکننده زعفران دنیا است و ۸۵ درصد از زعفران تولیدی در ایران، راهی بازارهای صادراتی می شود؛ زعفران کاران کشور ما بهره چندانی از سود حاصل از صادرات زعفران ندارند. سال گذشته حدود ۳۲۵ تن زعفران فله در قیمت های کمتر از کیلویی ۱۰۰۰ دلار از ایران راهی بازارهای صادراتی دنیا شده است، این در حالی است که در بازارهای اروپایی زعفران بسته بندی شده در بازارهای خرده فروشی هر کیلو حدود ۶ هزار دلار قیمت دارد. اگر مدیریت صحیحی در بازار زعفران وجود داشت، هم درآمدهای ارزی ایران حداقل ۳۰۰ میلیون دلار بیش از حال حاضر بود و هم زعفران کاران هم از منافع تولید بهره مند می شدند.

عباسعلی حقانی نسب رئیس هیئت مدیره شرکت سبدگردان هدف در گفت‌وگو با بورس نیوز با اشاره به راهکار این شرکت سبدگردان برای افزایش سود زعفران کاران بیان کرد: با توجه به آنکه در حال حاضر زعفران کاران در فصل برداشت، بخش عمده محصول خود را راهی بازار می کنند، قیمت زعفران در این فصل کاهش شدیدی پیدا می کند. ضمن اینکه برای صادرات زعفران هم برنامه‌ریزی صحیح انجام نشده و قیمت زعفران ایران در مقایسه با قیمت واقعی زعفران در بازارهای جهانی بسیار ارزان است.

وی افزود: از این رو شرکت سبدگردان هدف در نظر دارد خدمات ویژه ای به زعفران کاران ارائه کند تا هم کشاورزان با استفاده از ظرفیت‌های بورس کالا درآمد بیشتری کسب کنند و هم بازار زعفران اوضاع بهتری داشته باشد. برای این منظور پیشنهاد می شود زعفران کاران به اندازه تامین هزینه های روزمره زندگی خود، محصول شان را به صورت سنتی به فروش برسانند و مابقی محصول را در انبارهای بورس کالا سپرده کنند.

حقانی نسب تاکید کرد: سپس گواهی سپرده زعفران خود در بورس کالا را در اختیار شرکت سبدگردان هدف قرار دهند تا با تشکیل سبدی برای زعفران کاران، بتوان زعفران را در فرصتی مناسب تر و با قیمت بالاتر عرضه کرد. در چنین شرایطی زعفران کاران دغدغه انبار و نگهداری محصول خود و افت کیفی محصول را نخواهند داشت و ضمناً کارشناسان و متخصصانی که در شرکت سبدگردان هدف حضور دارند، با بررسی شرایط بازارهای داخل و بازارهای صادراتی، گواهی سپرده محصول را به بهترین شکل ممکن مورد معامله قرار می‌دهند. همانطور که بورس کالا به واقعی تر شدن و شفاف تر شدن سایر کالاهایی که در این بازار مورد معامله قرار میگیرد، کمک کرده؛ می توان زعفران را هم به قیمت های واقعی نزدیک کرد؛ مشروط بر آنکه زعفران کاران به ظرفیت های این بازار شفاف اعتماد کنند و اجازه دهند فروش محصول شان توسط کارشناسان و متخصصان، مدیریت شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت سبدگردان هدف در خاتمه تصریح کرد: در حال حاضر حداقل میزان سپرده کالایی زعفران برای تشکیل یک سبد ۵ کیلوگرم است، اما در صورت استقبال زعفران کاران می توان سبدهایی با گواهی سپرده سه کیلوگرم زعفران نیز تشکیل داد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بانک سامان برای شما یادآور چیست
"بانک‌ها غلط می‌کنند با پول مردم برای خود امکانات درست می‌کنند"

بانک سامان برای شما یادآور چیست

رئیس جمهور بساط قیمت گذاری دستوری را برچیند
رئیس هیات مدیره شرکت سبدگردان هدف در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

رئیس جمهور بساط قیمت گذاری دستوری را برچیند

پیشنهادی برای افزایش جذابیت سهام عدالت
رئیس هیات مدیره شرکت سبدگردان هدف در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد

پیشنهادی برای افزایش جذابیت سهام عدالت

ارسال نظر