بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷
سرپرست بورس تهران گفت:

الگوریتم بدون مجوز را معرفی کنید

الگوریتم بدون مجوز را معرفی کنید
معاملات الگوریتمی حق سفارش در پیش‌گشایش ندارند/ الگوریتم بدون مجوز را معرفی کنید انجام معاملات الگوریتمی منوط به داشتن مجوز‌های لازم از سازمان بورس است و ادعای افرادی که می‌گویند معاملات الگوریتمی بدون مجوز انجام می‌شود، درست نیست.
کد خبر : ۲۴۹۲۴۰

الزام به مجوز سازمان بورس برای معاملات الگوریتمی

به گزارش بورس نیوز، محمود گودرزی، سرپرست بورس تهران اظهار کرد: اگر فردی مصداقی دارد که معاملات الگوریتمی بدون مجوز در حال انجام است، به سازمان بورس معرفی کند تا با آن برخورد شود.



وی افزود: یک سری معاملات وجود دارد که در زیر ۳۰۰ میلی ثانیه انجام می‌شود، بخش‌های نظارتی سازمان بورس و بورس تهران بر انجام این نوع معاملات نظارت می‌کنند. در صورتی که یک معامله‌گر چه به صورت الگوریتمی و چه غیر از آن، در زمان کمتر از ۳۰۰ میلی ثانیه چندین سفارش انجام دهد، با آن برخورد خواهد شد. ما به هیچ فرد یا شرکتی مجوزی در این زمینه نداده‌ایم.

سرپرست بورس تهران ادامه داد: افرادی که به معاملات الگوریتمی ایراد وارد می‌کنند، باید بدانند الگوریتم‌ها حق گذاشتن سفارش در زمان پیش گشایش بازار را ندارند. یعنی معاملات الگوریتمی دارای الزاماتی است که باید همه رعایت کنند. در ماده ۱۰ دستورالعمل اجرایی معاملات برخط آمده است که این سامانه‌ها اجازه قرار دادن سفارش در زمان پیش گشایش بازار را ندارند. افرادی که معتقدند این معاملات نوعی بی عدالتی در حق سهامداران خرد است، از این مساله بی خبر هستند.

وی خاطرنشان کرد: معاملاتی که توسط الگوریتم‌ها در زمان بازار انجام می‌شود، یک برچسب می‌خورند و بخش‌های نظارتی به راحتی می‌توانند، این معاملات را تشخیص دهند. افرادی هم که در معاملات پربسامد سفارش‌های زیر ۳۰۰ میلی ثانیه می‌گذارند، توسط سیستم شناسایی شده و به آن‌ها تذکر داده می‌شود.

گودرزی گفت: فاصله ایجاد یک سفارش و حذف آن توسط معاملات الگوریتمی باید یک ثانیه باشد و در صورتی که معاملات الگوریتمی این مساله را رعایت نکنند، تخلف کرده و با آن‌ها نیز برخورد خواهد شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
عجب مملکت شیر تو شیری شده!؟!؟؟ سرپرست سازمان بورس نمیدونه کدوم شرکت ها بدون مجوز معاملات الگوریتمی انجام میدن؟ بابا ایول داری!! خودش خوب میدونه همه شرکت های دارای مجوز معاملات الگوریتمی دارن این بلا رو سر سهامداران میارن اونوقت دنبال پرتقال فروشه!! جنا سرپرست خودتی.... افتاد؟
رضا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
سرپرست جدید سازمان بورس خودشو خوب زده به کوچه علی چپ. سرپرست جان یه ذره وقت بزار از ناظران سهم که همیشه خوابن تحقیق کن خودشون میگن چندتا شرکت بدون مجوز دارن با روش الگوریتمی معامله میکنن خخخخخخخخخخخ
رضا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
سرپرست جدید سازمان بورس خودشو خوب زده به کوچه علی چپ. سرپرست جان یه ذره وقت بزار از ناظران سهم که همیشه خوابن تحقیق کن خودشون میگن چندتا شرکت بدون مجوز دارن با روش الگوریتمی معامله میکنن خخخخخخخخخخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
دیروز تو نماد تپکو خریدار حقوقی 1 میلیون سهم یعنی 5 تا اردر پشت سر هم داشت و خرید. چطور ممکنه شما بفرمایید
300 میلی ثانیه اش کجاست؟
تو شرکتهای نرم افزاری دارای مجوز تخلفهای بسیار زیادی اتفاق میافته

دامنه نوسان اگر حذف میشد این مشکلات نبود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸
نکته بسیار مهمی هست ، انتخاب بسیار مهم سازمان بورس و ریاست محترم
امیدوارم در مبحث نظارت اعم ناهنجاریها موفق باشید
علی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷
برو گمشو شو ..........
قلی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۰
وقتی معاملات الگوریتمی ضد عدالت وضد مساوات میباشد ،حالا فرقی نمی‌کند چه با مجوز وچه بدون مجو باشد ،، درکل ،درماهیت رانتی وانحصاری بودن آن تاثیری ندارد . حال که شما ، از ما خواسته ای که ما معاملات الگوریتمی غیر مجاز را درسازمان تحت امر شما، به شما معرفی کنیم لطفن ازصندلی ریاست فاصله بگیر ،تا ما طرف ۴۸ ساعت خواسته شما را برآورده خواهید کرد باضافه خیلی ناگفته های دیگر را بر ملا خواهیم کرد .×+
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۳
سر دبیر محترم بورس نیوز لطفا همین منشا فساد(مجوز استفاده الگوریتم برای خواص) و دزدی و ایجاد نوسان کاذب و کسب سودهای میلیاردی بدون کوچکترین ضرر را به قضائیه و اطلاعات و بازرسی کشور جهت پیگیری و متوقف کردن این دزدی آشکار منعکس کنید ما یک سال در هرجا داد زدیم مانع این دزدی شوند جواب نگرفتیم شاید از طریق سایت شما ترتیب اثر دهند.معنی ندارد الگوریتم برای بعضی قابل استفاده باشد و برای کل نه.چون در بورسی که اکثریت تخصص چندانی ندارند و تمام اقتصاد کشور به جز بورس سنتی است الگوریتم فعال باشد.و این یک بی عدالتی و چپاول محض و اختلال در بورس برای زدن جیب دیگر سهامداران غیر مسلح به الگوریتم است‌ تشکر