بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
شاخص دلار کمی افزایش یافت
در معاملات امروز با ۰.۰۵ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۴.۱۰۸ واحد بسته شد.
کد خبر : ۲۴۹۲۵۵

شاخص دلار+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، افزایش میزان درآمد‌های مالیاتی و کمتر شدن کسری بودجه دولت آمریکا تا پایان ماه اکتبر که حالا به دو تریلیون و ۷۸۸ میلیارد و ۷۲۸ میلیون دلار رسیده، می‌تواند خبر خوبی برای تقویت دلار باشد.



در حال حاضر بزرگ‌ترین اقلام بودجه‌ای آمریکا شامل مراقبت‌های درمانی با یک تریلیون و ۲۴۰ میلیارد و ۷۷۰ میلیون دلار، تامین اجتماعی با یک تریلیون و ۸۸ میلیارد و ۸۸۵ میلیون دلار، هزینه‌های دفاعی با ۷۱۶ میلیارد و ۵۱۶ میلیون دلار و بهره پرداختی بدهی با ۴۱۵ میلیارد و ۷۷۹ میلیون دلار است.

در خبری خوب برای یورو و اروپا، تا پایان ماه سپتامبر متوسط نرخ بیکاری در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا به ۳.۴ درصد رسید که در مقایسه با ماه قبل ۰.۲ درصد کمتر شده است. بدین ترتیب پایین‌ترین نرخ بیکاری آلمان در ۱۸ ماه اخیر به ثبت رسید. طی این مدت شمار بیکاران آلمانی با ۱.۱ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر رسیده و جمعیت شاغلان نیز در این ماه با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۴۴ میلیون و ۳۶۰ هزار نفر رسیده است.

باقی ماندن جریان سرمایه ورودی خارجی به چین در سطحی مستحکم بیش از پیش به تقویت جایگاه یوان منجر شده است. داده‌های وزارت بازرگانی چین نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری خارجی مستقیم در چین در ۹ ماه امسال به ۸۵۹.۵۱ میلیارد یوان (۱۲۹.۲۶ میلیارد دلار) رسیده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه منتهی به سال قبل ۱۹.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد. کشور‌های عضو اتحادیه آ. سه. آن با ۳۱.۴ درصد کل سرمایه گذاری‌ها بزرگ‌ترین سرمایه گذار خارجی در چین بوده اند.

ادامه بالا ماندن نرخ تورم در سطح جهانی به یک نگرانی بزرگ در بازار ارز تبدیل شده است. جروم پاول- رییس بانک مرکزی آمریکا- با بیان اینکه این نهاد به زودی به برنامه خرید اوراق قرضه خود خاتمه خواهد داد نسبت به بازگشت تورم آمریکا به محدوده دو درصدی تا سال آینده ابراز امیدواری کرده است. از طرف دیگر جک دورسی- مدیرعامل توییتر- در یک پیام توییتری عجیب نوشت: ابرتورم همه چیز را عوض خواهد کرد. به زودی ابرتورم در آمریکا و بعد از آن در سایر نقاط جهان اتفاق خواهد افتاد.

شاخص دلار (نرخ‌های زیر بر حسب ساعت پایانی معاملات بازار‌های ارزی نیویورک محاسبه شده است)

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارز‌های جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۵ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۴.۱۰۸ واحد بسته شد.

شاخص دلار معمولا در برابر ۶ ارز مهم جهانی یا ۱۰ ارز برتر جهانی بیان می‌شود. شاخص ۱۰ ارزی و در بردارنده تغییرات قیمتی دلار مقابل ارز‌های یورو، پوند انگلیس، روپیه هند، دلار استرالیا، دلار کانادا، دلار سنگاپور، فرانک سوییس، رینگت مالزی، ین ژاپن و یوان چین است.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۲ دلار اعلام شد.

ارز‌های اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۰۲ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۶۹ دلار مبادله شد. یورو ۰.۰۶ درصد پایین رفت و با ماندن در کانال ۱.۱۵ به ۱.۱۵۶ دلار رسید.

ارز‌های آسیایی

در معاملات بازار‌های ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۱۲ درصد افزایش به ۱۱۳.۹۶۱ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۳۰ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۰۵ یوان چین اعلام شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر