بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
۵ صندوق قطره‌چکانی سبز بودند؛

۴۲میلیارد از مختلط‌‌ها پر کشید اما؛ به‌کجا!

۴۲میلیارد از مختلط‌‌ها پر کشید اما؛ به‌کجا!
در هفته منتهی به ۱۴ آبان که از هفته گذشته متوقف شده بود در این هفته نیز ادامه داشت و ۴۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان دیگر از این صندوق‌های مختلط خارج شد.
کد خبر : ۲۴۹۴۹۹

۴۲ میلیارد از صندوق‌های مختلط پر کشید اما؛ به‌کجا!

به گزارش بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط پرداخته‌شده است.

از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق‌ها، بازدهی هفتگی، ماهیانه، فصلی آن‌ها اشاره کرده، همچنین میزان تغییر در ارزش صندوق طی یک هفته اخیر ارائه شده است.

۴۲ میلیارد از صندوق‌های مختلط پر کشید اما؛ به‌کجا!

روند صعودی جذب نقدینگی ارزش صندوق‌های مختلط در هفته منتهی به ۱۴ آبان که از هفته گذشته متوقف شده بود در این هفته نیز ادامه داشت و ۴۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان دیگر از این صندوق‌ها خارج شد؛ حال این حجم خروجی از صندوق‌ها به کدام خزانه و حساب منتقل می‌شود، خدا داند و اهالی در ارتباط با کسری بودجه!

بر اساس این گزارش، مجموع ارزش این ۱۹ صندوق به ۲ هزار و ۲۸۱ میلیارد تومان بالغ شد.

۴۲ میلیارد از صندوق‌های مختلط پر کشید اما؛ به‌کجا!

سبزپوشی به هفتگی‌ها بازگشت

با نگاهی به عملکرد هفتگی صندوق‌ها می‌توان به این نکته دست پیدا کرد که تنها یک صندوق «سپهر اندیشه نوین» با ۰.۵۶ درصد عملکرد مثبت سبزپوش بخش هفتگی بوده و مابقی صندوق‌ها روندی قرمز از خود را برجای گذاشتند.

ضعیف‌ترین بازدهی نیز مربوط به صندوق «مشترک کوثر» با ۳.۰۲ درصد و «مشترک پارس» با ۲.۳۱ درصد منفی بود.

صدرنشین‌ها جابه‌جا شدند

نگاهی به عملکرد ماهانه این صندوق‌ها نشان می‌دهد که تا در هفته منتهی به ۱۴ آبان‌ماه تمام صندوق‌ها عملکردی سرخ را به نمایش گذاشتند.

در این بین، صندوق «مشترک مدرسه کسب و کار صوفی رازی» با ۰.۰۹ درصد و «یکم نیکوکاری آگاه» با ۰.۹۸ درصد بازدهی منفی در صدر لیست ماهانه بودند و ضعیف‌ترین عملکرد ماهیانه را نیز «مشترک نو اندیشان» با ۹.۰۱ درصد و «مشترک کوثر» با بازدهی ۷.۷۶ درصد منفی داشت.

خوب‌ها و بد‌های فصلی را بشناسید

بهترین عملکرد سه ماهه را نیز صندوق «مشترک مدرسه کسب و کار صوفی رازی» با ۱۶.۷۶ درصد داشته و پس‌ازآن صندوق «یکم نیکوکاری آگاه» با ۷.۱۷ درصد قرارگرفته و از سوی دیگر، ضعیف‌ترین عملکرد نیز همچنان پس از هفته‌ها متعلق به تجربه ایرانیان با ۴.۷۳ درصد بازدهی منفی بود و باید اشاره شود که این صندوق در بخش عملکرد هفتگی، به روند روبه‌رشدی رسیده و توانسته که دومین صندوق هفتگی نیز لقب بگیرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
۲۴,۶ میلیارد تومان به مختلط‌ها اضافه شد
۱۹ صندوق مختلط زیر ذره‌بین رفت؛

۲۴,۶ میلیارد تومان به مختلط‌ها اضافه شد

«اندوخته آمیتیس» صدرنشین مختلط‌ها شد
درآمد ثابت عکس رود دیگر صندوق‌ها شنا کردند؛

«اندوخته آمیتیس» صدرنشین مختلط‌ها شد

ارسال نظر