بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
وقتی با کانال‌های غیررسمی می‌خواهیم سهامدار را بازی دهیم؛

"وآیند" جرجیس فرابورس ...

تقریبا ۱۰ روز از مهلت فرابورس برای افشای قرارداد بانک آینده در پروژه ایران‌مال گذشت اما؛ کماکان این بانک، اقدامی برای شفاف‌سازی را در دستور کار خود قرار نمی‌دهد.
کد خبر : ۲۴۹۶۱۹

به گزارش بورس‌نیوز، یکی از سوت‌زنی‌هایی که در ۲۷مهرماه سال جاری از پنجره رسانه قدیمی بازارسرمایه منتشر شد، تحت عنوان "«ترکمانچای» یا «برجام»؛ سوت‌زنی به مال «بانک آینده» رسید" بود اما؛ این قرارداد پنهان که تاکنون از آن رونمایی نشده بود گویا برای امضاکنندگان آن بسیار حیاتی بوده و باعث شده تا بسیاری از افراد را در این بانک به جنب‌وجوش بیاندازد و در نهایت گفته شده که "مال خودم است!" و پرونده را بسته‌اند.

اما طبق نامه‌ای دیگر که به دستمان رسید، فرابورس این پرونده را نبسته و به این بانک هشدار افشا را داده که تا پایان زمان اداری چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۰۵ ارسال کنند ولی بازهم "بانک، مال خودم است!" به گوش رسید و بسیاری از سهامداران، به این موضوع روی بیاورند «تا نباشد چیزکی مردم نگوید چیزها» بر سر زبان‌ها بیافتد.

فرابورس و نظارت بر ناشران نیز کاملا سوار بر موج سوت‌زنی، انتظار دارد که ناشران اقدام به افشای صحیح اطلاعات کنند و این عدم افشا نه‌تنها به پیکره فرابورس، بلکه وجهه سازمان بورس را هم به سخره می‌گیرد.

گویا نامه‌ها برای دومین رئیس سازمان بورس کمی چالش‌آفرین شده زیرا رئیس بزرگ نیز پای میز آمده و نمی‌خواهد که ماجرای قراردادهای تو در تو و داخلی این شرکت بیش از پیش برای سهامداران عیان شود و سوت‌زنی‌ها در همین نقطه به پایان برسد اما؛ سهامداران نگران حق دارند که از آینده خود مطلع باشند.

باید باورکنیم که در حدود ۱۰ روز کاری از اتمام مهلت این نامه گذشته است و هنوز، خبری از شماره یک خیابان بیدار بیرون نیامده است.

برای فرابورس چند سوال مطرح شده در ادامه این نامه که خواندنی است:

 

 

حال بورس‌نیوز کماکان و مثل همیشه آماده درج پاسخ بانک آینده برای روشن‌شدن افکار عمومی درخصوص این سوت‌زنی‌ها نشسته است، فرابورس نیز به صف در انتظار شفاف‌سازی‌ها پیوسته و امیدواریم که این بانک، از لجبازی عدم افشای قراردادها دست بردارد و قبل از بازگشایی نماد "وآیند" با شفاف‌سازی کامل به استقبال سهامداران برود.

درست است که بانک، کت‌وشلوار آقای رئیس بزرگ است اما؛ سهامداران حقیقی هم در آن حق دارند چراکه "تا بیکران دنیا، آینده روشن است". 

به نظر شما سهامداران، آیا فرابورس می‌تواند گره از این کار باز کند یا آنکه باید پای سازمان بورس نیز در این مطلب باز شده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
به دنبال برگزاری مزایده بانک آینده؛

"وآیند" ایران مال را از این جیب به آن جیب کرد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶
سلام چه عجب یکی به فکر سهامداران بانک آینده افتاد انقدر که همه ضرر کردن
سهامدار خرد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶
مجازات سهامداران بخاطر کوتاهی مدیران شرکت به دور از مقتضای ذات بازار سهام و نقدشوندگی اموال در چنین بازاری است.
سازمان بورس هم یا خوابه یا خودش رو بخواب زده الله اعلم.
بی لیاقتی در این بازار حد و مرز ندارد مثل اینکه!