بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۱
نرخ ارز برای بورسی‌ها شاخص‌سازی می‌کند!
حرکت شاخص به سمت یک میلیون و ۵۴۰ هزار واحد در کوتاه مدت که رشد آن در رشد قیمت ارز، قیمت کامودیتی‌ها و علاوه بر آن گزارش عملکرد ماهیانه و سه ماهه سوم شرکت‌های مرتبط در حوزه پتروشیمی، پالایشی، فلزات اساسی، فلزی و حتی سنگ آهنی خواهد بود.
کد خبر : ۲۴۹۶۴۲

تاثیر قیمت ارز و گزارش عملکرد شرکت ها بر شاخص کل

به گزارش بورس نیوز، بازارسرمایه بدنبال هدف جدید خود گام برمیدارد و آنهم رسیدن به شاخص ۱,۵۴۰ واحدی بوده هدف کوتاهی که باید از الگو‌های تکنیکالی بیرون کشید و در صورت شکست خط بالایی کانال در محدوده ۱/۴۳۶ میلیون واحد تایید و فعال خواهد شد.

پیشران رشد این شاخص نیز در وحله نخست قیمت ارز بوده که در سطوح بالای ۲۷۳۰۰ تثبیت شده (دلار) و حالا از ۲۸ هزار تومان گذشته است.

البته مطابق پیش‌بینی‌های قبلی ارائه شده، قیمت هدف ۳۰ الی ۳۲ هزار تومان را تا پایان سال دنبال می‌کند.

علاوه بر آن قیمت کامودیتی‌ها در بازار‌های جهانی است که در سطوح خوبی تثبیت شده‌اند و این مهم گزارش عملکرد بهتر ماهیانه و سه ماهه سوم شرکت‌های مرتبط در حوزه پتروشیمی، پالایشی، فلزات اساسی، فلزی و حتی سنگ آهنی را رقم خواهد زد.

قیمت دلار در بازار آزاد

قیمت دلار روز گذشته در بازار آزاد در سطح ۲۸۰۷۰ هزار تومان باقی ماند. از جمله اخباری که توجه فعالان بازار را جلب کرده و احتمالا در روند صعودی قیمت دلار موثر بوده، می‌توان به اظهارات سخنگوی وزیر خارجه اشاره کرد. سکه نیز در ۱۲ میلیون و ۱۴۵ هزار تومان معامله شد.

افزایش قیمت نفت برنت

قیمت نفت برنت در معاملات امروز ۱.۱۲ درصد افزایش یافت و به ۸۳ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه رسید. طبق خبرهای درج شده آرامکوی عربستان نیز نرخ رسمی فروش نفت خام سبک خود را هم برای دسامبر افزایش داد.

از شرق تا غرب

شاخص سهام شانگ‌های چین در معاملات روز گذشته با رشد ۷ واحدی همراه شد و اما؛ شاهص تیمی ژاپن با کاهش ۱۸۰ واحد مواجه است شاخص‌های سهام ایالات متحده نزدک با کاهش ۱,۴۲ واحدی، داوجونز با رشد ۱۰۴,۳ واحدی و S&P نیز با رشد بیش از ۴ واحدی به کار خود ادامه می‌دهند.

رشد بازار رمزارز‌ها

در نشست معاملاتی روز گذشته رمزارز‌ها رشد کرده اند به طوری که بیت کوین با ۶ درصد رشد به بالای ۶۶ هزار دلار رسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر