بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
رمزارزی که شوخی شوخی جدی شد
شاید روزگاری بود که هیچکس ارز دیجیتال دوج کوین را جدی نمی‌گرفت، اما دوج کوین جزء آن دسته از رمزارزهاست که شوخی شوخی جدی شد.
کد خبر : ۲۴۹۶۶۱

دوج کوین چیست؛ رمزارزی که شوخی شوخی جدی شد

به گزارش بورس نیوز، شاید روزگاری بود که هیچکس ارز دیجیتال دوج کوین را جدی نمی‌گرفت، اما دوج کوین جزء آن دسته از رمزارزهاست که شوخی شوخی جدی شد. دوج کوین یک ارز دیجیتال است که برای شوخی با جدیت موجود در بازار ارز‌های دیجیتال ساخته شد. زمانی که کاربران به صورت جدی و با رقابت وارد دنیای ارز‌های دیجیتال می‌شدند، فردی به نام جسکون پالمر، مدیر محصول دفتر Adobe Inc در استرالیا تصمیم گرفت در توییتی طنز‌آمیز این همه جدیت را مورد استهزا قرار دهد.

قصه دوج کوین از کجا شروع شد؟

در سال ۲۰۱۳، در حالی که تب پامپ و دامپ بازار را فرار گرفته بود، پالمر در توییتی به شوخی عنوان کرد که ارز دیجیتال مهم بعدی دوج کوین خواهد بود، روی دوج کوین سرمایه‌گذاری کنید. اما برخلاف انتظار پالمر، کاربران با اصرار از وی خواستند که این ارز دیجیتال را عرضه کند. پالمر نیز در پاسخ به استقبال کاربران دامنه dogecoin.com را خریداری کرد و نماد سگ شیبا اینو را که یک میم اینترنتی بود به آن اضافه کرد.

در عرض ۳۰ روز بیش از یک میلیون مرتبه از این وب سایت بازدید شد. بیلی مارکوس یک مهندس نرم‌افزار به این پروژه علاقه‌مند شد و با پالمر تماس گرفت. سپس، آن‌ها به توافق رسیدند که ارز دیجیتال دوج کوین را توسعه داده و یک سیستم پرداخت فوری، سرگرم‌کننده و با کارمزد پایین ایجاد کنند.

دوج کوین به سرعت جامعه آنلاین خود را توسعه داد و طرفداران آن گرد هم آمدند. طرفداران دوج کوین با نام مستعار shibes در ساب ردیت r/dogecoin به یکدیگر دوج کوین هدیه می‌دادند و با خرید دوج کوین در کار‌های خیرخواهانه مشارکت می‌کردند.

همین موضوع باعث توجه رسانه‌ها شد و دوج کوین بیشتر دیده شد. اوایل سال ۲۰۲۱، انجمن ردیت r/wallstreetbets پس از موفقیت در بالا بردن قیمت سهام GameStop به سراغ دوج کوین رفت و قیمت آن را به میزان زیادی افزایش داد. این موضوع با شروع بازار گاوی ارز‌های دیجیتال همزمان شد و به دنبال آن توییت‌های ایلان ماسک درباره دوج کوین افزایش یافت.

دوج کوین چیست؛ رمزارزی که شوخی شوخی جدی شد

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا و اسپیس ایکس، دوج کوین را ارز آینده زمین خواند و بار‌ها با توییت‌های خود باعث پامپ قیمت آن شد.

در نهایت، دوج کوین به پشتوانه حمایت‌های ایلان ماسک توانست به سقف تاریخی ۰.۷۴ دلار برسد و پس از آن بازار خرسی ارز‌های دیجیتال آغاز شد. دوج کوین از آن زمان تاکنون که قرار بود قله یک دلاری را فتح کند، هنوز نتواسته سقف تاریخی قبلی خود را بازیابی کند. از این رو، بسیاری از تحلیلگران دوج کوین را جزء جامانده‌های بازار می‌دانند که می‌تواند به قله‌های جدیدی برسد.

چگونه دوج کوین بخریم؟

اگر شما هم می‌خواهید بر این موج سوار شوید و همراه دوج کوین سقف‌های جدیدی را تجربه کنید، می‌توانید برای خرید دوج کوین به یک صرافی معتبر ارز دیجیتال مراجعه کنید.

برای خرید دوج کوین، خرید تتر و خرید ارز‌های دیجیتال بهتر است به سراغ صرافی‌های داخلی بروید. چرا که صرافی‌های خارجی محدودیت‌های زیادی را برای کاربران ایرانی و حتی کاربران سایر کشور‌ها اعمال کرده‌اند. از این رو، ما به شما پلتفرم معاملاتی کوین نیک مارکت را پیشنهاد می‌کنیم.

کوین نیک مارکت یک بازار معاملاتی بدون واسطه بوده که در آن قیمت توسط خریدار و فروشنده تعیین شده و مارکت در آن نقشی ندارد. در مقابل، کوین نیک مارکت نقش تأمین امینت تراکنش‌ها را بر عهده دارد و در ضمن یک کیف پول امن نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بدین ترتیب، نیازی نیست تا کاربران برای انتقال رمز ارز‌ها کارمزد شبکه بپردازند.

در حال حاضر، در کوین نیک مارکت ۳۴ رمز ارز محبوب برای معامله در دسترس است. کاربران می‌توانند با حداقل ۱۰۰ هزار تومان برای خرید ارز دیجیتال مورد نظر خود اقدام کنند. بدین ترتیب، همه افراد با هر میزان سرمایه می‌توانند وارد دنیای ارز‌های دیجیتال شده و از این بازار پرسود سهم ببرند.

برای شروع کافی است تا در وب سایت کوین نیک مارکت ثبت نام کرده و مراحل احراز هویت را تکمیل کنید. انجام این مراحل بسیار ساده و آسان است. همچنین، تیم پشتیبانی کوین نیک مارکت نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات کاربران هستند.

با توجه به اینکه بیت کوین سقف تاریخی جدیدی را به ثبت رسانده، احتمالا به زودی شاهد رشد آلت کوین‌ها نیز خواهیم بود. اگر می‌خواهید از این بازار پر سود جا نمانید، پیشنهاد می‌کنیم هر چه زودتر برای ورود به دنیای ارز‌های دیجیتال آماده شوید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر