بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
عقب نشینی شاخص دلار
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارز‌های جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۷ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۴.۰۳۷ واحد بسته شد.
کد خبر : ۲۴۹۶۷۵

شاخص دلار+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، کسری حساب تجاری آمریکا کماکان رو به افزایش بوده و این مساله فشار را روی دلار بیشتر می‌کند. طی ۱۰ ماه نخست امسال حجم تجارت آمریکا با چین بیش از ۶۰۹ میلیارد دلار بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۳ درصد افزایش یافته است.



میزان صادرات چین به آمریکا با افزایش ۳۱.۲ درصدی نسبت به سال قبل به بیش از ۴۶۵ میلیارد دلار رسیده در حالی که این کشور در طرف مقابل تنها ۱۴۴ میلیارد دلار واردات از آمریکا داشته است.

رئیس بانک مرکزی اروپا تلویحا احتمال افزایش نرخ بهره در سطح منطقه یورو را رد کرده است. کریستین لاگارد با بیان اینکه چشم انداز تورمی کوتاه مدت و میان مدت در منطقه یورو در وضعیت نامناسبی قرار دارد گفته است احتمال افزایش نرخ بهره در سال آینده اگر چه غیرممکن نیست، اما بسیار بعید است. نرخ بهره منطقه یورو اکنون در محدوده منفی ۰.۲۵ تا منفی ۰.۵ درصدی قرار دارد که کمترین نرخ بهره تاریخی ثبت شده برای آن از زمان تشکیل این منطقه محسوب می‌شود.

روابط بین فرانسه و انگلیس بار دیگر رو به وخامت رفته و این مساله بدان معنا است که یورو و پوند که همین حالا نیز به دلیل تورم بالای کشور‌های اروپایی تحت فشارند، روز‌های سخت‌تری در پیش دارند.

افزایش میزان درآمد‌های مالیاتی و کمتر شدن کسری بودجه دولت آمریکا تا پایان ماه اکتبر که حالا به دو تریلیون و ۷۸۸ میلیارد و ۷۲۸ میلیون دلار رسیده است، می‌تواند خبر خوبی برای تقویت دلار باشد.

در خبری خوب برای یورو و اروپا، تا پایان ماه سپتامبر متوسط نرخ بیکاری در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا به ۳.۴ درصد رسید که در مقایسه با ماه قبل ۰.۲ درصد کمتر شده است. بدین ترتیب پایین‌ترین نرخ بیکاری آلمان در ۱۸ ماه اخیر به ثبت رسید. طی این مدت شمار بیکاران آلمانی با ۱.۱ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر رسیده و جمعیت شاغلان نیز در این ماه با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۴۴ میلیون و ۳۶۰ هزار نفر رسیده است.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارز‌های جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۷ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۴.۰۳۷ واحد بسته شد.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۴ دلار اعلام شد.

ارز‌های اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۵۹ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۵۸ دلار مبادله شد. یورو ۰.۲۹ درصد بالا رفت و با ماندن در کانال ۱.۱۵ به ۱.۱۵۶ دلار رسید.

ارز‌های آسیایی

در معاملات بازار‌های ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۱۳.۲۴۹ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۴۷ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۳۹۲ یوان چین اعلام شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر