بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
راه‌اندازی نخستین خط تولید ترمز ABS در ایران توسط تنها شرکت قطعه‌ساز بازار سرمایه
این خط با سرمایه‌گذاری ۴ میلیون یورو و با ظرفیت تولید روزانه ۱۴۰۰ عدد محصول، قابلیت تأمین سیستم ABS انواع خودرو‌ها را دارا است.
کد خبر : ۲۴۹۷۴۷

خپویش+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، شرکت سازه پویش به عنوان تنها شرکت دانش‌بنیان در صنعت قطعه‌سازی که با نماد "خپویش" در بورس اوراق بهادار پذیرفته شده اولین خط تولید تمام اتوماتیک ترمز ABS را در کشور راه‌اندازی کرد.



این خط تولید، با تکیه بر دانش و توانمندی متخصصان داخلی و مطابق با آخرین فناوری‌ها و استاندارد‌های روز دنیا طراحی و راه‌اندازی شده و انتظار می‌رود با توجه به کیفیت این محصول و نیاز بازار، به زودی با استقبال خودروسازان و همچنین سرمایه‌گذاران بازار بورس روبرو شود.

با راه‌اندازی خط تولید این محصول کلیدی، علاوه بر فراهم ساختن بستر لازم برای پوشش کامل نیاز خودروسازان داخلی، ایران به یکی از صادرکنندگان این محصول تبدیل خواهد شد.

سازه پویش که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ عظام است، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود داخل کشور و راه‌اندازی این خط تولید، ضمن ایجاد اشتغال برای ۱۰۰ نیروی جدید، حدود ۳۰ درصد از نیاز این محصول در داخل را تأمین کرده و اقدامات لازم جهت راه‌اندازی خط تولید دوم این محصول را نیز اجرایی نموده است. گفتنی است شرکت سازه پویش دارای ۲۴ سال سابقه و تجربه در حوزه توسعه و تأمین محصولات الکترونیک، مکاترونیک و پلیمری برای خودرو سازان بزرگ کشور است.

این خط با سرمایه‌گذاری ۴ میلیون یورو و با ظرفیت تولید روزانه ۱۴۰۰ عدد محصول، قابلیت تأمین سیستم ABS انواع خودرو‌ها را دارا است. به نحوی که ظرفیت اسمی تولید سالیانه در حدود ۴۲۰ هزار و ظرفیت عملی در حدود ۳۶۰ هزار قطعه تخمین زده می‌شود.

در صورت دستیابی به ظرفیت کامل تولید، بالغ بر ۷,۴۷۶ میلیارد ریال از درآمد سالانه شرکت، توسط این خط تأمین می‌گردد که این امر به خودکفایی شرکت در این حوزه منجر خواهد شد. علاوه بر آن، تولید این کالای استراتژیک دارای مزایای رقابتی متعدد بوده و با ایجاد بازار‌های جدید و افزایش توان صادراتی، امکان رقابت با سایر رقبا را فراهم می‌سازد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حسین قبولی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
عالی برای همچنین مجموعه ها باید پشتیبانی از هر جهت بخاطر کارآفرینی انجام شود به امید روزی که ایران خودکفا از تمام جهات باشد
خسرو
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
فردا بانکیها ورشکسته ش می کنن و درش و گل می گیرن.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
خوشحالی ما سهامداران اینست که در تولید ورشد وشکوفایی وکارآفرینی کشور مشارکت داریم کاش مدیران ومسوولان کشور قدر بورس وسهامداران را بدانند واز پشت خنجر بهشان نزنندما چیزی زیادی نمیخواهیم .همینکه بانکیها وشرکتهای بزرگ خصولتی رامهار کنند که به مردم وبورس وسهامداران خیانت نکنند واز پشت خنجر نزنند وسهامداران را به زمین نزنند کافیست