بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
تاسیس شرکت‎های سهامی عام پروژه بستری برای تجمیع نقدینگی خرد مردم
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو درباره سرمایه گذاری و مشارکت این شرکت با شرکت تجلی گفت: شرکت چادرملو امین سهامدارهایش است و باید پاسخگو به آن‌ها باشد.
کد خبر : ۲۴۹۸۵۲

تقی زاده+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، ناصر تقی زاده، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو درباره سرمایه‌گذاری و مشارکت با شرکت تجلی اظهار کرد: شرکت چادرملو امین سهامدارهایش است و باید پاسخگو به آن‌ها باشد، بنابراین اگر برآورد می‎شد شرکت تجلی آینده ندارد یا سود مناسبی نخواهد داشت به طور قطع وارد فعالیت مشارکتی با آن‌ها نمی‎شد. این همکاری با مطالعه انجام شده است.



 مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با بیان اینکه امروز با حجم زیادی از نقدینگی در سطح جامعه مواجه هستیم افزود: این پول سرگردان در دست مردم سبب تورم کشور شده که نیاز به هدایت به سوی پروژه‌های سودآور برای کشور در حوزه معدنی و صنعتی دارد.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت به همراه شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات به این نتیجه رسیده اند که طرح جدیدی را ابداع کنند، به این ترتیب که بستری فراهم کنند تا مردم با حفظ ارزش سرمایه‌های خود در یک سلسله از طرح‎های مشخص و البته مطالعه شده مشارکت داشته باشند.

تقی ‎زاده ادامه داد: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در کشور آخرین کار‌های مربوط به حوزه فولاد را انجام داده  و پروژه‌های متعددی نیز در دست اقدام دارند. شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات به همراه شرکت‎های چادرملو و گل‎گهر در حال مطالعه روی پروژه‌های جدید سودده و جذب سرمایه برای انجام آن‌ها هستند، این دو شرکت‏ بزرگ در بازار سرمایه جزء شرکت‎های سودده محسوب می‎شوند.

وی بیان کرد: این نوع شرکت‎ها به نوعی تضمین کننده و پشتوانه پول مردم در بورس بوده به این معنی که این شرکت‎ها، پروژه‎ایی را تعریف نمی‎کنند که سود ده نباشد بنابراین روش‎های مشارکتی بستری مناسب برای جلب اعتماد عمومی است که بتوان پروژه‌های مختلف را به مرحله اجرا درآورد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در ادامه توضیح داد: در حال حاضر سرمایه این شرکت بالغ بر ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است؛ البته منهای ۱۵ درصد سرمایه آن که قرار است در بورس عرضه شود باقی سرمایه ۱۰۰ درصد پرداخت شده است که رقم نقدینگی بالایی بوده و پشتوانه خوبی به شمار می‎رود.

وی ادامه داد: پروژه‌های جدید در حوزه ذوب، آهن اسفنجی، کلاف سرمد است و همچنین سرمایه گذاری در قالب سنگ آهن جدید و البته پروژه‌های دیگری که بر اساس وضعیت فعلی اقتصاد کشور همگی سودده هستند؛ بنابراین مردم می‏توانند مطمئن باشند که شرکت‏‌های بزرگی پشتوانه پول آن‌ها بوده، این شرکت‎ها حداقل برای منافع خودشان هم شده پروژه ‎هایی را شروع نمی‎کنند که در آن‌ها تردید وجود داشته باشد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در ادامه به برنامه‌های جدید اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از بهترین کار‌هایی که وجود دارد و باید تکرار هم شود شرکت‌های پروژه محور است که ما در چادرملو هم به دنبال ایجاد چنین شرکتی هستیم که با مشارکت شرکت تجلی پروژه‌هایی را تعریف کنیم. ما در شرکت خود (چادرملو) عددی بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده ایم، ما یک بنگاه اقتصادی هستیم و باید در حوزه‌های مختلف معدنی سرمایه گذاری داشته باشیم.

تقی زاده گفت: یکی از راهکار‌های اصولی و علمی تاسیس شرکت‎های سهامی عام پروژه است، در حوزه تاسیس شرکت‎های سهامی عام پروژه باید دقت شود که شرکت‎های معتبر و خوشنام، شرکت‎هایی که این توان را داشته باشند سرمایه و دارایی آن‌ها چند برابر مبلغی باشد که از طریق جذب نقدینگی مردم خواهند داشت.  برای تاسیس شرکت‎های عام پروژه فقط به شرکت‎هایی با پشتوانه مالی مناسب مجوز داده می شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
فولاد صادراتی
بیش از یک‌میلبون تن از این شرکت معدنی به فروش رساند؛

فولاد صادراتی "کچاد" در صدر گران‌ترین محصول

ثبت درآمد ۴۰ هزار میلیارد ریالی توسط
معدنی و صنعتی چادرملو با افزایش درآمد سالانه ۵۶ درصدی روبه‌رو بود؛

ثبت درآمد ۴۰ هزار میلیارد ریالی توسط "کچاد"

ارسال نظر