بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
تاثیر تصمیمات نادرست بر روند بازار
بازاری که تازه روز‌های خوبی را می‌خواست شروع کند، به یکباره در اثر یک تصمیم و یا یک سیاستگذاری نابخردانه به شدت رنجیده شده است
کد خبر : ۲۴۹۹۷۲

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، امروز، باید به بازار کمک کرد تا در مسیر درست قرار گیرد، در غیر اینصورت روز‌های خوبی در پیش نخواهیم داشت و افت تا سطوح یک میلیون و ۳۸۶ هزار واحد اجتناب ناپذیر خواهد شد. بازاری که تازه روز‌های خوبی را می‌خواست شروع کند، به یکباره در اثر یک تصمیم و یا یک سیاستگذاری نابخردانه به شدت رنجیده است!

شاخص کل بورس در معاملات روز گذشته ۲۶۲۱۷ هزار واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۴۱۶ هزار واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز ۱.۰۶ درصد کاهش یافت. نماد معاملاتی "بورس" بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل را داشت به طوری که پس از ۴ ماه توقف با رشد ۵۰ درصدی بازگشایی شد، اما دیگر نماد‌های شاخص ساز منفی بودند.

ارزش معاملات بورس تهران حدود ۴ هزار میلیارد تومان بود و در فرابوس هم ۶۸ هزار میلیارد تومان معامله انجام شد. نماد‌های "فولاد"، " فارس" و "فملی" بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

کاهش قیمت دلار

روز گذشته قیمت دلار در بازار آزاد با کاهش حدود ۵۰۰ تومانی به ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان رسید. خبری که از عوامل کاهش قیمت دلار بود، می‌توان به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران در مورد آزادسازی منابع بلوکه‌شده اشاره کرد. خطیب‌زاده گفت که سه و نیم میلیارد دلار از منابع بلوکه شده ایران آزاد شده و منابع متعددی در خارج از کشور داریم که در حال آزادسازی تدریجی آن هستیم.

به دنبال کاهش قیمت دلار، سکه نیز به ۱۲ میلیون و ۴۴۵ هزار تومان کاهش یافت.

قیمت نفت کاهش یافت

بهای نفت برنت در معاملات روز گذشته ۰.۸۹ درصد دیگر کاهش یافت و در ۸۱.۲۶ دلار در هر بشکه معامله شد. اونس جهانی طلا در معاملات روز گذشته ۳.۵۶دلار کاهش یافت و در ۱۸۶۱ دلار ایستاد.

از شرق تا غرب

شاخص Nikkei ۲۲۵ در معاملات امروز ۱۶۶ واحد رشد کرد و به حدود ۲۹۷۷۷ رسی. شاخص سهام شانگ‌های چین نیز در معاملات روز گذشته ۵ واحد افت کرد. شاخص های سهام ایالات متحده در معاملات روز گذشته تقریبا وضعیت باثباتی داشتند و داوجونز در سطح ۳۶۱۱۶ واحد قرار دارد.

رشد قیمت رمزارزها

در نشست معاملاتی رمز ارز‌ها رشد نسبی داشته اند، بیت کوین با ۰.۴۴ درصد رشد در ۶۴ هزار دلار در حال معامله است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
ایکاش اسم شریف ناظر خوش انصافی که بورس را با 50 درصد مثبت باز کرد و به شفن اجازه نداد مثبت باز شود، اعلام میکردند تا با این نخبگان بیشتر آشنا شویم !
مچینگ شفن آنقدر حرفه ای و دقیق صورت گرفت که یک هفته است سرمایه مردم در صف خرید 70 ملیونی قفل است و معامله ای صورت نمیگیرد. امیدوارم تحقیق و تفحص مجلس دستکم اسامی این کارشناسان را افشا کند، حیف است ناشناس بمانند !