بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
پرتفو را در این فرمول قرار دهید
سهامداران توجه داشته باشند که تمرکز سرمایه‌گذاری در پرتفوی خود بنابر کمترین نسبت‌های P/E بازار لحاظ کنید؛ متوسط P/E Fw نماد‌هایی را بیابید که کمتر از ۴ واحد باشند تا چشم‌انداز سودآوری آن‌ها نیز صعودی باشد؛ لازم به ذکر است P/E TTM فعلی بازار نیز در سطح ۶.۵ قرار دارد.
کد خبر : ۲۵۰۱۳۳

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس‌نیوز، با تزریق دوپینگ مجلس به جاده مخصوص و تصویب مصوبه‌ای که به کام خودرویی‌ها تمام شد، احتمالا شاهد سبقت گرفتن خودرویی‌ها زیر تابلوی بورس تهران خواهیم بود و نشانه آن از روز چهارشنبه آغاز شد که دورموتور سرعت خودرویی‌ها در پی درج این خبر، به کار افتاد.

سهامداران عزیز، اشکال کلی این روز‌های بازارسرمایه بیماری ابهام‌آمیز ورود و خروج پول به بازار بود، زیرا زمانی که این جریان مشخص نباشد، رشد شاخص‌ها نیز با چالش همراه می‌شوند و درجا زدن بازار بیش از پیش احساس می‌شود بنابراین این ترس در دل تکنیکالی‌های بازار کاملا وجود دارد که اگر جریان نقدینگی نتواند شاخص‌کل را تکان دهد و بازار از پله یک میلیون و ۴۱۰ هزار واحدی با قدرت و قطعیت عبور کند، شاید مجددا درجا زدن دیگری را مشاهده کنیم و شاخص‌کل به یک میلیون و ۳۸۶ واحد عقب‌گرد کند.

سهامداران توجه داشته باشند که تمرکز سرمایه‌گذاری در پرتفوی خود بنابر کمترین نسبت‌های P/E بازار لحاظ کنید؛ متوسط P/E Fw نماد‌هایی را بیابید که کمتر از ۴ واحد باشند تا چشم‌انداز سودآوری آن‌ها نیز صعودی باشد؛ لازم به ذکر است P/E TTM فعلی بازار نیز در سطح ۶.۵ قرار دارد.

سهامداران از سوی دیگر فراموش نکنید که بررسی و ارزیابی P/E Fw سهام و صنایع مختلف تنها، یکی از روش‌های تحلیلی بازار بوده و تنها فاکتور جهت تصمیم‌گیری برای خرید و فروش نخواهد بود و بایستی شرایط کلی بازار، شرایط تکنیکالی و جریان نقدینگی نیز تحلیل و ارزیابی گردد.

دستور عقب‌گرد از آبدارخانه صرافی‌ها

قیمت دلار در حالی که تب و تاب ۲۹ هزارتومان را طی هفته گذشته در سر می‌پروراند و نزدیک بود که حتی این پله را هم تاچ کند اما؛ روند احتیاطی که اهالی بازار ارز به خود گرفتند و با خبر‌هایی مبنی بر دور جدید مذاکرات برجامی، نرخ دلار عقب‌نشینی کرد و دلار در آخرین ساعات به ۲۸ هزار و ۲۳۰ تومان رسید و هر یورو نیز به ۳۱ هزار و ۸۴۵ تومان عقب‌گرد کرده‌اند و در انتظار خبر‌های ارز نشسته‌اند.

با این حال شنیده‌ها حاکی از آن است کاهش خریداران در روز‌های آتی، نرخ‌های ارز را نزولی خواهد کرد؛ با نگاهی به شاخص دلار نیز باید اینگونه اظهارکرد که شاخص دلار در معاملات روز گذشته به رشد خود ادامه داد و با ۰.۳۲ درصد افزایش به حدود ۹۶ نزدیک به بالاترین میزان از ۱۶ ماه اخیر رسید.

در بازار سکه نیز نرخ‌ها روند کاهشی آرامی را به خود گرفته و هر سکه بهار آزادی به ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان نزدیک شده و هر سکه امامی نیز با نرخ ۱۲ میلیون و ۳۸۰ هزارتومان نرخ‌گذاری می‌شود. ضمن آنکه در تابلوی طلافروشی‌ها هر گرم طلا در حدود یک میلیون و ۲۴۰ هزارتومان مقابل خریداران نوشته شده است.

انس جهانی طلا پس از تجربه یک صعود، ۲.۲۳ دلار کاهش یافت و در ۱۸۵۷ دلار در هر انس در حال معامله است.

نفت از مرز ۸۰ دلار نیز پاپس کشید

بهای نفت برنت در آخرین معاملات خود کاهش ۲.۵ دلاری داشت و به ۷۸.۴۶ دلار در هر بشکه رسید! گویا این کاهش‌ها اهالی اوپک را از خواب دلاری که با نرخ‌های گذشته برای خود انبار کرده‌اند، بیدار نکرده و احتمالا اوپک پلاس نظری در این خصوص ندارد و تنها به فکر عرضه و گوش به فرمان سیگنال‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا نشسته است.

از شرق تا غرب

بازار‌های وال استریت بازهم نشان از ریزش شاخص‌های برتر بازار داشتند به نحوی که داوجونز با کاهش ۲۶۸ واحدی، S&P با کاهش ۶,۵۸ واحدی و نزدک نیز با کاهش ۰,۹۳ واحدی هفته خود را به اتمام رساندند.

از سوی دیگر شاخص شانگ‌های با رشد ۳۹,۶۶ واحدی و شاخص Nikkei ژاپن با رشد ۱۴۷,۲۱ واحدی به کار خود پایان دادند

اشتراک گذاری :
ارسال نظر