بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
طبق بخشنامه معاون اول رئیس جمهوری؛

ضوابط مصرف انرژی به ادارات ابلاغ شد

ضوابط مصرف انرژی به ادارات ابلاغ شد
معاون اول رئیس جمهوری، بخشنامه ضوابط مصرف انرژی را به تمام وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسه‌ها و شرکت‌های دولتی، نهاد‌های انقلاب اسلامی، نیرو‌های مسلح و استانداری‌ها ابلاغ کرد.
کد خبر : ۲۵۰۱۶۸

مخبر +بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، معاون اول رئیس جمهوری، بخشنامه ضوابط مصرف انرژی را به تمام وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسه‌ها و شرکت‌های دولتی، نهاد‌های انقلاب اسلامی، نیرو‌های مسلح و استانداری‌ها ابلاغ کرد.



بر این اساس، در بخشنامه ابلاغی از سوی محمد مخبر آمده است:

«۱- به منظور مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی، کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی، نهاد‌های انقلاب اسلامی، نیرو‌های مسلح و استانداری‌ها، تا پایان سال موظف به رعایت کامل موارد زیر می‌باشند:

الف- رعایت دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد در فضا‌های داخلی و بسته و دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد در راهرو‌ها و فضا‌های عمومی سر پوشیده.

ب- روش نمودن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغار وقت اداری و خاموش نمودن آن‌ها یک ساعت قبل از پایان وقت اداری.

پ- خاموش نمودن وسایل گرمایشی در روز‌های تعطیل.

ت - استفاده از دستگاه‌های گازسور استاندارد با برچسب انرژی بالا (A و B)

ث- انجام معاینه فنی کلیه موتورخانه‌ها توسط شرکت‌های تایید صلاحیت شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران (بر اساس ماده (۱۷) قانون هوای پاک)، سرویس و تعمیر دوره‌ای تجهیزات گازسوز از طریق متخصصان مجاز و نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه به منظور افزایش ضریب ایمنی و بازدهی وسایل گاز سوز.

ج- کاهش حداقل (۱۰) درصدی مصرف گاز طبیعی هر مشترک در (۴) ماهه پایانی سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته.

شرکت ملی گاز ایران/ شرکت‌های گاز استانی، در موارد یاد شده در این بخشنامه، آمادگی ارایه هرگونه مساعدت فنی به دستگاه‌های اجرایی را دارند.

۲- برای اجرای موارد فوق، لازم است اقدامات زیر انجام شود:

الف- استانداران ضمن تاکید بر اجرای این بخشنامه و طرح آن در شورای اداری استان، پیگیری‌های لازم جهت صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف در دستگاه‌های اجرایی مشمول و همکاری با شرکت ملی گاز ایران در ایجاد محدودیت برای صنایع در مواقع اضطراری به تشخیص آن شرکت را در دستور کار قرار دهند.

ب- شرکت ملی گاز ایران/ شرکت‌های گاز استانی مکلف به پیگیری اجرای دقیق این بخشنامه در دستگاه‌های اجرایی می‌باشند. در صورت عدم رعایت مفاد بخشنامه در هر مورد، شرکت گاز استانی مربوطه، پس از یک بار اخطار کتبی، ضمن ارسال مراتب به استانداری ذیربط در صورت تخطی مجدد، مطابق مقررات مربوط با دستگاه اجرایی ذی ربط رفتار می‌کنند.

پ- سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نسبت به اطلاع‌رسانی مناسب برای بهره‌گیری از روش‌های موثر جهت ترغیب جامعه به صرفه جویی و کاهش مصرف گاز طبیعی اقدام نماید.

ت- روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی نسبت به اطلاع‌رسانی مناسب برای کاهش مصرف سوخت به کارکنان هر دستگاه اقدام نمایند.»

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
باید درباره کسی که به این صراحت خلاف واقع می‌گوید، تأمل کرد
نادران در مخالفت با برنامه های وزیر پیشنهادی نفت؛

باید درباره کسی که به این صراحت خلاف واقع می‌گوید، تأمل کرد

معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت:

تردد در بیشتر محور‌های مواصلاتی کشور روان است

با حضور وزیر بهداشت رقم خورد؛

افتتاح شهرک صنعتی دارویی برکت

ارسال نظر