بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
یک کارشناس بازار بورس معتقد است بخش عمدة زیانی که سرمایه‌گذاران این بازار متحمل شدند دیریازود جبران خواهد شد و به سود خوبی خواهند رسید.
کد خبر : ۲۵۰۱۷۷

زیان سهامداران بورس به‌زودی جبران می‌شود

به گزارش بورس نیوز علیرضا کدیور، کارشناس بازار بورس و سرمایه و استاد دانشگاه با برنامه «گفتگوی اقتصادی» که با همکاری بورس نیوز برگزارشد، درمورد وظایف دولت در قبال بورس و سهام‌داران گفتگو کرد.



کدیور گفت: نقش دولت و مجلس در کنار بازار سرمایه در وهله نخست یک نقش سیاست‌گذاری و ریل‌گذاری اقتصادی و متغیر‌های کلان اقتصادی است.

وی افزود: به طور مثال وقتی دولت لایحه بودجه را به مجلس ارائه می‌کند که عملاً بیانگر سیاست‌های مالی دولت در یک سال است و مجلس هم با چکش‌کاری و بررسی‌ها، نهایتاً آن را در قالب بودجه برای اجرا به دولت ابلاغ می‌کند در نهایت باعث ریل‌گذاری اقتصادی در یک سال خواهد شد.

استاد دانشگاه با بیان اینکه وظیفه اصلی بازارگردان‌ها در بازار سرمایه، افزایش نقدشوندگی سهام است گفت: بازارگردان‌ها کمک می‌کنند تا ورود سرمایه‌گذاران به بازار و خریدوفروش سهام‌ها با کمترین نوسان و انحراف انجام شود، اما این اتفاق در بازار سرمایه ایران به دلیل محدودیت‌ها و ضوابط معاملاتی، به‌درستی رخ نمی‌دهد.

کدیور در رادیو گفتگو تصریح کرد: ازآنجایی‌که بخش عمده شرکت‌های سهام‌دار در بازار بورس، دولتی و نیمه‌دولتی و یا وابسته به نهاد‌های عمومی هستند لذا دولت می‌تواند آن‌ها را ملزم کند که در زمینه بازارگردانی در بازار سرمایه فعال‌تر و پویاتر عمل کنند.

این کارشناس بازار بورس با بیان اینکه نقش دولت در بازار سرمایه فراتر از خود بازار سرمایه است گفت: بنده معتقدم بخش عمدة زیانی که سرمایه‌گذاران این بازار متحمل شدند دیریازود جبران خواهد شد و به سود خوبی خواهند رسید.

کدیور یادآور شد: افرادی که درمورد بازار سرمایه تخصص کافی ندارند، اما متمایل به حضور در این بازار هستند باید به شکل غیرمستقیم یعنی صندوق‌های سرمایه‌گذاری یا سبدگردان‌ها وارد بازار شوند تا مجموعه‌ها به نیابت از این افراد اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

همچنین در ادامه برنامه، امیر حیدریان کارشناس بازار بورس و سرمایه اظهار کرد: وقتی ریسک‌های رگولاتوری و تصمیمات دولت در بازار افزایش پیدا کند فعالان بازار هم صَرف ریسک بالاتری را طلب می‌کنند.

وی افزود: هرچه قدر که حقوق مالکیت و بحث دخالت‌های دولت در بازار کمتر باشد ما شاهد رشد بازار و اقبال سرمایه‌گذاران به سمت آن بازار هستیم.

کارشناس بازار بورس و سرمایه وضعیت بازار سرمایه در شرایط کنونی را بغرنج توصیف کرد و گفت: ارزش معاملات خرد از ماه گذشته که حدود ۸ هزار میلیارد تومان بود به حدود زیر ۴ هزار میلیارد تومان رسیده و این نشانه عدم رونق در بازار سرمایه است.

وی با اشاره به اینکه چسبندگی سهام‌ها به یکدیگر بسیار بالاست افزود: به‌محض اینکه یک سهام منفی می‌شود بقیه سهام‌ها نیز منفی می‌شود.

ثبات نسبی بورس با دخالت هوشمندانه دولت

مظفری با تأکید بر اینکه دولت نباید در بازار‌های اقتصاد دخالت کند گفت: اگر دخالت دولت به حداقل برسد روند بازار مالی و عرضه و تقاضا هم قطعاً به یک ثبات نسبی خواهد رسید.

همچنین، امیرحسین رهبر، استادیار دانشگاه بوعلی سینا همدان، کارشناس و پژوهشگر اقتصادی با برنامه «گفتگوی اقتصادی» درمورد وظایف دولت در قبال بورس و سهام‌داران گفتگو کرد. رهبر از بورس به‌عنوان یک فناوری نرم نام برد که طی دهه‌های اخیر موجب جهش اقتصادی در کشور‌های دارای اقتصاد سرمایه‌داری شده است.

وی بورس اوراق بهادار را یکی از عوامل رشد و پیشرفت اقتصاد ایالات متحده آمریکا عنوان کرد و افزود: بورس اوراق بهادار در آمریکا باعث تأمین مالی بنگاه‌ها و پس‌انداز در سطح کلان اقتصادی و افزایش شفافیت اقتصاد آن شده و از سوی دیگر مکانیزم‌های بورسی از طریق رفتار‌های خود سازمان ده نیز موجب تخصیص بهینه منابع شده است.

این پژوهشگر اقتصادی با اشاره به اهمیت شیوه استفاده صحیح از این فناوری گفت: بسیار مهم است که ما به اهداف مذکور برسیم چراکه در غیر این صورت منجر به تخریب سرمایه‌های اجتماعی و معضلات جمعی خواهد شد.

رهبر به دیدگاه‌های مختلف درمورد دخالت دولت در بازار‌ها از جمله بازار سهام اشاره و بیان کرد: دیدگاه نخست این است که بازارها، خودسازمانده هستند و دولت باید آن‌ها را رها کند، دیدگاه دوم یک دیدگاه نهادگرایانه و مبتنی بر دخالت کامل دولت است، اما دیدگاه سوم که دیدگاه رایجی نیز می‌باشد مبتنی بر دخالت هوشمندانه دولت است.

استادیار دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: بورس مانند قله کوه یخ بزرگ است که بخشی از لایه‌های آن زیر آب قرار گرفته و تا زمانی هم که لایه‌های زیرین را بازمهندسی اساسی نکنیم نمی‌توانیم رشد بلندمدتی را در شاخص‌های نهایی پدید بیاوریم.

وی بر لزوم اصلاح الگوی حکمرانی در زمینه مسائل مالی و اقتصادی تأکید و اظهار کرد: تا زمانی که سازوکار‌های اساسی اقتصاد درست نشود و به‌درستی اجرا نشود مشکلی هم حل نخواهد شد.

همچنین، هاشم مظفری استاد دانشگاه استان اردبیل و کارشناس اقتصادی و اقتصاد بین‌الملل گفت: یکی از محل‌های پس‌انداز مردم طی دو سه سال اخیر، بازار سرمایه و خرید سهام بود که متأسفانه اعتماد آن‌ها به دولت از بین رفت.

وی با تصریح بر اینکه دخالت نهاد‌های دولتی در بازار سرمایه باعث مشکلات عدیده‌ای شده افزود: اگر اعتماد ازدست‌رفته را از طریق کانال‌های اقتصادی ترمیم و جبران کنیم مردم هم از این بازار استقبال خواهند کرد.

کارشناس اقتصاد بین‌الملل با بیان اینکه بازار سرمایه باید بر مبنای عرضه و تقاضا شکل بگیرد گفت: دولت باهدف تأمین کسری بودجه، کاری کرد که ثروت و سرمایه مردم به جیب خودش برود و در این میان مردم ضرر کردند.

مظفری با تأکید بر اینکه دولت نباید در بازار‌های اقتصاد دخالت کند اظهار کرد: وظیفه دولت، دخالت هوشمندانه یا همان نظارت است لذا اگر دخالت دولت به حداقل برسد روند بازار مالی و عرضه و تقاضا هم قطعاً به یک ثبات نسبی خواهد رسید.

دولت از سرمایه مردم در بورس صیانت کند

حجت‌الاسلام میرتاج الدینی، نائب رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس در نشست مشترک رادیو گفتگو و بورس نیوز اظهار کرد: اگرچه بورس خیلی به‌صورت بخشنامه‌ای و دستوری اداره نمی‌شود، اما ازآنجایی‌که صیانت از سرمایه مردم در بورس وظیفه دولت است لذا تعریف برنامه و چارچوب‌هایی برای آن ضروری است.

 نائب رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس با برنامه «گفتگوی اقتصادی» درمورد وظایف دولت در قبال بورس و سهامداران به‌صورت تلفنی مصاحبه کرد. حجت‌الاسلام میرتاج الدینی گفت: یکی از وظایف مجلس شورای اسلامی در قبال بازار‌های مالی، بحث نظارت است.

وی افزود: مجلس به‌صورت مرتب از دولت گزارش می‌گیرد و مشکلات در این راستا را پیگیری و درمورد آن از دولت سؤال می‌کند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس مراقبت از سرمایه‌های مردم در بازار سرمایه را جزو وظایف دولت برشمرد و گفت: هدف اصلی مجلس و دولت، ایجاد ثبات در بورس است البته نوسانات همیشه در بورس وجود دارد و این نوسانات هم همیشه باید صعودی باشد و لذا سقوط سرمایه‌ها برای سهام‌داران آزاردهنده است.

حجت‌الاسلام میرتاج الدینی با تأکید بر اینکه ثبات دهی و امنیت و آرامش بخشی به بورس وظیفه اصلی دولت است گفت: سهام‌داران حقوقی و حقیقی و بازارگردان‌ها باید به‌موقع به وظایف خود عمل کنند نه اینکه برخی سهامداران حقوقی در زمان سقوط قیمت‌ها، سهام بخرند و در زمان صعودی شدن قیمت‌ها، سهام‌ها را بفروشند چراکه این کار اجحاف در حق سهام‌داران حقیقی و خرد است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه سازمان بورس باید این مسائل را مدیریت کند اظهار کرد: اگرچه در چند ماه گذشته شاهد رشد شاخص کل بورس بودیم، اما سرمایه مردم سیر نزولی داشت لذا دولت باید مراقب باشد تا شرکت‌ها به‌صورت صوری رشد نکنند.

حجت‌الاسلام میرتاج الدینی در رادیو گفتگو تصریح کرد: درست است که بورس خیلی به‌صورت بخشنامه‌ای و دستوری اداره نمی‌شود، اما ازآنجایی‌که صیانت از سرمایه مردم در بورس وظیفه دولت است لذا تعریف برنامه و چارچوب‌هایی برای آن ضروری است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
حذف دامنه‌نوسان، طرحی خوب با
مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

حذف دامنه‌نوسان، طرحی خوب با "اما" ی بزرگ

یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

"بورس" محکوم به صعود

ارسال نظر
نظرات بینندگان
معصومه
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
تورو خدا انقدر به مردم بیچاره آسیب نزنید این ملت خیلی مظلومن اه مردم دامنتون میگیرم بدبخت مون کردید
فرزین شادمان
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۸
اگر اینهایکه سرمایه مردم را به خاکستر تبدیل کردند از آن مردم میترسیدن که این وضعیت را بوجود نمی آوردند
تازه اگر آن مردم هم دامنشان را بگیرد به چه درد من میخورد تمام سرمایه سی سال زحمتم را نابود کردن
محمد نایب سالکی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
باسلام و احترام دولت‌ دوازدهم با گران‌تر فروختن سهام پالایش یکم مردم جامعه را با ضرر و زیان همراه ساخت دولت سیزدهم با فروش اوراق سود مشارکت‌ کل بازار سرمايه را نشانه‌ گرفته است از بین ببرد ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
اره ۱۰سال اینده شاید هم ببشتر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹
فقط میتونم بگم خدا لعنت تون کنه انشاللاههههههههههههه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
برو ..... بده ....... بزرگ شه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
بازم برامون نقشه کشیدن مواظب باشید
مصطفی خسروی ریمله
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶
اگه واقعا میخواد این سازمان بورس شکل و شمایل خوبی رو داشته باشد و مردم بخوان سرمایه گذاری کنن نباید قیمت ها پایین بیاد طرف که برا ضرر اینجا سرمایه گذاری نمیکنه ..مثلا مسکن هیچ موقعه پایین نیامده همش رو به بالا رفته طرف سهمی روخریده ۳هزار الان شده ۲۰۰تومن چه معنایی داره مثلا چیش افت کرده این کار جز سرمایه مردم رو بالا کشیدن و بی اعتمادی مردم چیزی نیست ...مثلا منی که الان ۱میلیارد سهام تو بورس خریدم چرا بعد ۴ماه طرف بیاد با ۲۰۰میلیون سهام منو بخره .سهام باید دائما بالا بره که هرکسی دیرتر سرمایه گذاری کنه برتری برما نداشته باشه
مصطفی خسروی ریمله
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶
اگه واقعا میخواد این سازمان بورس شکل و شمایل خوبی رو داشته باشد و مردم بخوان سرمایه گذاری کنن نباید قیمت ها پایین بیاد طرف که برا ضرر اینجا سرمایه گذاری نمیکنه ..مثلا مسکن هیچ موقعه پایین نیامده همش رو به بالا رفته طرف سهمی روخریده ۳هزار الان شده ۲۰۰تومن چه معنایی داره مثلا چیش افت کرده این کار جز سرمایه مردم رو بالا کشیدن و بی اعتمادی مردم چیزی نیست ...مثلا منی که الان ۱میلیارد سهام تو بورس خریدم چرا بعد ۴ماه طرف بیاد با ۲۰۰میلیون سهام منو بخره .سهام باید دائما بالا بره که هرکسی دیرتر سرمایه گذاری کنه برتری برما نداشته باشه
هاجر
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲
چه جبرانی بعد دو سال حتی اگر ضررشان صفر شود تازه سرمایه دو سال پیششان میشود که با این تورم افسار گسیخته یعنی کلی ضرر و ورشکستگی و عقب ماندگی ....
حسین
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲
لعنت به مسئولینی ک فقط شعار میدن و حق مظلومان رو میخورن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴
ما چوب دولت و بلاخص چوب کارشناسان بورس رو بیش از یک سال و نیم خوردیم ،دولت سرمایه ما رو بالا میکشه و کارشناسان بورس با کشاندن مردم به بورس ،مردم را فریب میدند
بهروز
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲
باسلام...لطفا فکری به حال سهامداران پالایش یکم بکنید که دولت قبل اونارو متضرر کرد وبعد از حدود یکسال ونیم از زمان عرضه پالایش یکم سود نکردند که هیچ ۳۰درصد تو ضررند...دولت آقای رییسی هم که فقط وعده ووعید داد وحمایتی از بورس و مخصوصا پالایش یکم که حیثیت دولت بود ومایه اعتماد مردم نکرد....لطفا فکری به حال سهامداران پالایش یکم کنید که حداقل سهام جایزه ای که سران قوا تصویب کردند رو به اونا بدن
بهروز
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲
باسلام...لطفا فکری به حال سهامداران پالایش یکم بکنید که دولت قبل اونارو متضرر کرد وبعد از حدود یکسال ونیم از زمان عرضه پالایش یکم سود نکردند که هیچ ۳۰درصد تو ضررند...دولت آقای رییسی هم که فقط وعده ووعید داد وحمایتی از بورس و مخصوصا پالایش یکم که حیثیت دولت بود ومایه اعتماد مردم نکرد....لطفا فکری به حال سهامداران پالایش یکم کنید که حداقل سهام جایزه ای که سران قوا تصویب کردند رو به اونا بدن
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵
با سلام و احترام ....... خوردید جبران کنید
شهرام
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴
به خدا گناهه ما مظلوم هستیم همه سرمایه ام آب شد
بدبخت بورس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
مرگ بر ...و مسیول .
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۸
لعنت به مجلس ...و .،لعنت به قوه قضاییه .و .، لعنت به دولت .و .، لعنت به همشون که فقط ...زیادی میکنند و به ریش همه میخندند و ملت بیچاره رو غارت کردند ، تف تو ..همشون
بیقراارر
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
پول خودمون وپس بدین سود پیش کش اففففف برشمااااااا....
امندی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
هواهش میکنیم اوراق الکی نفروشید سود همان نزول بانک هارا زیانکنید
زیان ما پیشکش
حسن کلید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۳
خدا لعنت کند همه شما که تا حالا حرف راست از شماها شنیده نشد مارا بد بخت و زمین گیر کردی خدا نابودتان کند لعنتی ها
حسن کلید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۳
خدا لعنت کند همه شما که تا حالا حرف راست از شماها شنیده نشد مارا بد بخت و زمین گیر کردی خدا نابودتان کند لعنتی ها
سعید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۷
تواین مملکت که همه با نام خدا شروع میکنند.باید دولتش برعکس عمل کنه اخه مردم بدبخت خیلیها کل سرمایشون صدملیون یاپنجاه ملیونه لینک که با دستورمعبودش کردید بترسید از آه مظلوم
ناشناس
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
سرمایه زندگیمون ی کم طلا بود کردم توی بورس ،،طلا هارروز رفت بالا بورس اومد پایین ،،،خدا لعنت کنه روحانی و دارو دستشو ک ..........بود و مردمو فریب داد،،آه ما میگرتتون ،،خدا خودش ساهد و ناظره
ندا
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
اگر از ته مردم میترسیدن ای کارا نمیکردن، خدا ذلیلشون کنه کل سرمای ۷۰میلیون بود گذاشتم که زیاد بشه بدم رهن خونه پولم شد ۲۰تومان، پس فترتا
فرزین شادمان
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۷
در تمام بازارهای بورس دنیا فروش حقوقی براساس مجوز صورت میگیرد یعنی باید گزارشی به سازمان ارایه کنند و دلیل فروش خود وتعداد آن را مشخص کنند ودر صورت موجه بودن به آنها مجوز داده میشود تا بصورت روزانه وبمقدار محدود که باعث ریزش قیمت سهام نشود فروش انجام شود ولی در ایران حقوقی سهم را رنج مثبت میزند به صف خرید تبدیل میکند وسهمش را میفروشد وچون تعدادسهامش بالاست تمام تقاضای خرید را عرضه نموده وبا رنج منفی سهم را از صف خرید به صف فروش تبدیل میکند وسهام فروخته شده در سقف قیمتی آنرا دوبار در کف قیمت جمع میکندویه نوسان تپل از سهامداران میگیرند واین بازی هرروز ادامه دارد
دیگر معضل بازار معاملات الگوریتمی است که به یکباره جهت معاملات بازار را عوض میکنند
ابی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۹
خدا ازتون نگذرد که یک و سال و نیم در بورس دق مرگمون کردید من دو دفعه سکته زدم
علی کولی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
سهام پالایش یکسال دولت به قیمت گزاف انداخت به سهامدار خرد بیچاره بابا بس کنید این سهم الان بای شونزده معامله بشه نه این قیمت خداوند تقاص مارو ازتون بگیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
اگه خدایی باشه و هست حق مظلوم رو از ظالم میگیره انشاله ،این چه بدبختیه برای این مردم درست کردین واقعا خجالت نمیکشین دزدی از این مردم بیچاره کم گرفتاری داریم بدبختی داریم شما به جای کمک، ازما دزدی هم میکنین واقعا آفرین به این دولت محترم وعزیز چشم همه رو روشن کردی .
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
داریم به وفور میبینیم دستشون درد نکنه همیشه دعاگوشون هستیم به لعنت خدا گرفتار بشوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
.......... بردولت روحانی وهم بر دولت رییسی اقای رئسی شمادارید حق ناس میکنی من ۲تا فرزند معلول دارم مگر نگفتی اولویت من بورسه چیشد اگر نمیتونی چرا مردم بیچار روسرکارگذاشتی به قسم گناه دارن این ملت به ی امید به شمارای دادن مثل روحانی نباش که مورد توهین قرار بگیری اگر نمیتونی مثل مرد اسعفابد آه این ملت گری بانت رو میگیر چون ۶۰میلیون سهامدار رو فریب دادین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
فکر کنم، در بورس دخالت نکنید، بهتر باشد، فقط حقوقی ها را کنترل و محدود کنید.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
لعنت خدا بر آدم دروغگو، اگر اینطور که میگوییدنشد روز تا غروب هر روز و شب نفرینتان میکنم، اگر خدا خداست بداد ما خواهد رسید، الان دارم میگم اگر وصعیت بورس درست نشه هر روز در همین جا هم شما وهم مسئولینی که نارو به اینروز انداختن نفرین خواهم کرد
مالباخته بورس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
..............خسته مون کردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷
وقتی ..گفته اقتصاد مال خراست پس این ..باید چی .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰
وقتی ........ میکنید نتیجه کار اینه
مالباخته
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
تُف بر شما و اوف بر شما. خوب حق ملت رو گذاشتید کف دستشون. خدا ازتون نگذره
سهامدار
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
خودتان را اماده کنید جواب الله را بدهید . امیدوارم الله حق این مردم بیچاره رااز خودتان وزن وبچه هایتان بگیرد . خیلی به الله باور دارم که نابودتان میکند خودتان وزن بچه که لقمه های گنده و حرام خوردی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
خداوند از حق الناس نخواهد گذشت و عذاب سخت الهی در انتظار کسانی خواهد بود که اینطور زندگی مردم را در بورس نابود کردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
خداوند از حق الناس نخواهد گذشت و عذاب سخت الهی در انتظار کسانی خواهد بود که اینطور زندگی مردم را در بورس نابود کردند