بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
کاهش درآمد ماهانه ۱۷ درصدی پتروشیمی امیرکبیر؛

"شکبیر" از رکورد درآمدزایی خود، جاماند

پتروشیمی امیرکبیر با افزایش درآمدی که در ماه گذشته به همراه داشت و توانست رکورد درآمد‌های ثبت‌شده را جابه‌جا کند، اما این روند تداوم نداشت و در مهرماه با کاهش درآمد همراه شد.
کد خبر : ۲۵۰۱۷۹

پتروشیمی امیرکبیر + بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، پتروشیمی امیرکبیر در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به مهرماه سال جاری مجموع درآمد‌های عملیاتی خود را بالغ‌بر ۱۷،۹۳۲ میلیارد ریال ارائه کرده که این درآمد‌ها از فروش محصولات در بازار‌های داخلی و صادراتی شناسایی‌شده و از ابتدای سال مالی تا انتهای مهرماه نیز درآمد‌های این پتروشیمی برابر با ۱۳۶،۷۱۳ میلیارد ریال اعلام‌شده، همچنین "شکبیر" سرمایه ثبت‌شده خود را به میزان ۳,۶۰۰ میلیارد ریال گزارش کرده است.

عملکرد ماهانه پتروشیمی امیرکبیر+بورس نیوز

در مهرماه سال جاری میزان درآمدی که پتروشیمی امیرکبیر از فروش محصولات در بازار داخلی به دست آورده ۱۰،۳۷۶ میلیارد ریال بوده که ۵۸ درصد از کل درآمد‌ها را در بر گرفته و از فروش محصولات صادراتی نیز ۷،۵۵۵ میلیارد ریال درآمد داشته است.


بیشتر بخوانید: عرضه ۲,۵۰۰ تن «پلی‌اتیلن سنگین» توسط پتروشیمی امیرکبیر


درآمد‌های حاصل‌شده پتروشیمی امیرکبیر

روند ثبت درآمدهای شکبیر+بورس نیوز

بر پایه این گزارش، میزان درآمد‌هایی که "شکبیر" در مهرماه از خود بر جای گذاشته نسبت به ماه گذشته ۱۷ درصد کاهش درآمد را تجربه کرده و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز ۵۸ درصد رشد را شاهد بوده، همچنین درآمدی که "شکبیر" از ابتدای سال مالی تا انتهای مهرماه ثبت کرده نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۲۰ درصدی روبه‌رو بوده است.

بیشترین درآمدی که پتروشیمی امیرکبیر به دست آورده از فروش محصولات در بازار داخلی با ۱۰،۳۷۶ میلیارد ریال بوده و بیشترین سهم درآمد حاصل‌شده را «پلی‌اتیلن سبک صادراتی» با ۵،۴۴۲ میلیارد ریال به خود اختصاص داده که نرخ فروش این محصول در مهرماه ۳۰,۱ میلان تومان در ازای هر تن شناسایی‌شده و همچنین گران‌ترین محصول ارائه‌شده شکبیر بوده است.

همان‌طور که در نمودار فوق ملاحظه می‌کنید، پتروشیمی امیرکبیر با افزایش درآمدی که در ماه گذشته به همراه داشت و توانست رکورد درآمد‌های ثبت‌شده را جابه‌جا کند، اما این روند تداوم نداشت و در مهرماه با کاهش درآمد همراه شد.

فروش محصولات پتروشیمی امیرکبیر در مهرماه ۷۲,۶۱۰ تن بوده که نسبت به ماه گذشته شاهد ۱۹ درصد اُفت فروش بوده، مجموع فروش محصولات تولیدی پتروشیمی امیرکبیر تا مهرماه برابر با ۵۸۶،۷۰۱ تن بوده که بیشترین سهم فروش محصولات را در بخش فروش داخلی با ۴۶،۹۷۲ تن مشاهده می‌کنیم، همچنین بیشترین فروش محصول در بخش صادراتی را «پلی‌اتیلن سبک صادراتی» با ۲۲،۳۱۰ تن در اختیار داشته است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عرضه ۳ هزار تنی پلی اتیلم سنگین
ارزش معاملات پلی‌اتیلن‌سنگین به ۷۰,۴ میلیون تومان رسید؛

عرضه ۳ هزار تنی پلی اتیلم سنگین "شکبیر"

افزایش ۲۰۰ تنی حجم معامله «پلی اتیلن سنگین»
پتروشیمی امیرکبیر ۳,۰۰۰ تن «پلی‌اتیلن سنگین» در گرید‌های مختلف عرضه کرد؛

افزایش ۲۰۰ تنی حجم معامله «پلی اتیلن سنگین» "شکبیر"

عرضه ۱.۸۰۰ تنی «پلی‌اتیلن سنگین اکستروژن EX۳»
محصول پتروشیمی "شکبیر" مربوط به «پلی‌اتیلن سبک خطی» بود؛

عرضه ۱.۸۰۰ تنی «پلی‌اتیلن سنگین اکستروژن EX۳»

عرضه ۲,۵۰۰ تن «پلی‌اتیلن سنگین» توسط پتروشیمی امیرکبیر
«پلی‌اتیلن سبک خطی» در این هفته ۳ درصد افزایش نرخ داشت؛

عرضه ۲,۵۰۰ تن «پلی‌اتیلن سنگین» توسط پتروشیمی امیرکبیر

ارسال نظر