بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
سود خالص ۱،۳۷۴ میلیارد ریالی این داروساز تا شهریورماه؛

"دابور" نسخه‌های انرژی‌زا برای درآمدها نوشت

طی این دوره میاندوره‌ای ۶ ماهه منتهی به شهریورماه ۱۴۰۰ میزان سرمایه "دابور" نسبت به سال گذشته بدون تغییر باقی ماند همچنین سود انباشته ارائه‌‎شده داروسازی ابوریحان در پایان دوره با اُفت ۳۳ درصدی به ۱،۵۹۰ میلیارد ریال رسیده است.
کد خبر : ۲۵۰۲۲۱

داروسازی ابوریحان+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت داروسازی ابوریحان در گزارش صورت‌های مالی میاندوره‌ای تلفیقی ۶ ماهه منتهی به شهریورماه ۱۴۰۰ مجموع درآمد عملیاتی خود طی این دوره ۶ ماهه را برابر با ۴،۷۹۲ میلیارد ریال ارائه کرده که رشد ۵۳ درصدی را نسبت به دوره مشابه سال گذشته داشت.

سود ناخالص "دابور" طی این دوره ۶ ماهه با افزایش ۴۱ درصدی از مبلغ ۱,۶۹۲ میلیارد ریال به مبلغی بالغ‌بر ۲،۱۸۷ میلیارد ریال طی این دوره رسید.

روند درآمدی داروسازی ابوریحان+بورس نیوز

سود و زیان خالص"دابور"

روند سود و زیان خالص دابور+بورس نیوز

مجموع سود عملیاتی شرکت داروسازی ابوریحان در پایان دوره ۶ ماهه میاندوره‌ای از مبلغ ۱،۵۶۴ میلیارد ریال با افزایش ۴۳ درصدی طی دوره به ۲،۲۳۷ میلیارد ریال رسیده، سود خالص این شرکت داروسازی در پایان شهریورماه سال جاری برابر با ۱،۳۷۴ میلیارد ریال ارائه‌شده که در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد رشد (۲۲ میلیارد ریال) را به همراه داشت، همچنین سود خالص در ازای هر سهم نیز طی این دوره ۲,۲۹۰ ریال گزارش‌شده است.


بیشتر بخوانید: رشد ۳۹درصدی درآمدهای "دابور"


صورت‌وضعیت مالی منتهی به پایان شهریورماه ۱۴۰۰

بر پایه این گزارش صورت گرفته، شرکت "دابور" در گزارش صورت‌وضعیت مالی میاندوره‌ای ۶ ماهه خود مجموع دارایی‌های ثبت‌شده را برابر با ۱۱،۵۵۱ میلیارد ریال ارائه کرده که رشد ۳۴ درصدی را نسبت به پایان سال مالی گذشته شاهد بوده و بیشترین دارایی در اختیار بخش «دریافتنی‌های تجاری و سایر دریافتنی‌ها» با ۶،۸۶۷ میلیارد ریال بوده که نسبت به پایان سال گذشته ۴۴ درصد رشد را شاهد بوده و پس‌ازآن نیز «موجودی مواد و کالا» با ۲،۸۸۷ میلیارد ریال در بخش دارایی‌های جاری قرارگرفته است.

طی این دوره میاندوره‌ای ۶ماهه منتهی به شهریورماه ۱۴۰۰ میزان سرمایه "دابور" نسبت به سال گذشته با مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال بدون تغییر باقی ماند همچنین سود انباشته ارائه‌‎شده داروسازی ابوریحان در پایان دوره ۶ ماهه منتهی به شهریورماه ۱۴۰۰ با اُفت ۳۳ درصدی به ۱،۵۹۰ میلیارد ریال رسیده است.

همان‌طور که گفته شد مجموع درآمد‌های عملیاتی "دابور" در پایان دوره ۶ ماهه میاندوره‌ای منتهی به شهریورماه سال ۱۴۰۰ برابر با ۴،۷۹۲ میلیارد ریال شناسایی‌شده، درآمد‌های این شرکت دارویی از فروش محصولات در ۲ بازار داخلی و صادراتی به‌دست‌آمده عمده‌ترین درآمد کسب‌شده از فروش محصولات در بازار داخلی بوده است.

بیشترین درآمدی طی دوره ۶ ماهه ابتدایی سال مالی به دست آورده از فروش «گروه قرص و دراژه و کپسول» بوده که برای شرکت ۲،۲۹۳ میلیارد ریال درآمدزایی داشته و نرخ فروش این محصولات ۳۵۰ هزار تومان در ازای هر هزار عدد ثبت‌شده است.

اهداف و راهبرد‌های آتی مدیریت در خصوص تولید و فروش محصولات

۱ -توسعه و تنوع محصول جدید

۲- افزایش نوآوری در تولید محصولات جدید

۳- رشد صادرات محصولات به کشور‌های همسایه

۴- و نگهداری تولید مطابق با استاندارد‌های صنعت داروسازی

۵- افزایش تعداد شرکت‌های پخش و افزایش حجم فروش محصولات

۶- برگزاری برنامه‌های بازاریابی هدفمند جهت افزایش سهم فروش محصولات

برآورد شرکت از تغییرات نرخ فروش محصولات و تغییرات عوامل بهای تمام‌شده

با توجه به اینکه نرخ ارز در خرید مواد اولیه موردنیاز متغیر است پیش‌بینی می‌شود نرخ فروش محصولات تولیدی در آینده متأثر از این موضوع تغییرات داشته باشند همچنین با توجه به تغییر نرخ ارز پیش‌بینی می‌گردد نرخ جدید مواد اولیه و به تأثیر از آن بهای تمام‌شده محصولات به‌طور مداوم متغیر باشد و منجر به افزایش بهای تمام‌شده نسبت به دوره مشابه شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سوددهی
شرکت داروسازی ابوریحان اعلام کرد؛

سوددهی " دابور " از پاییز تا زمستان

رشد ۳۹درصدی درآمدهای
نسخه‌های مردادماه این داروساز بررسی شد؛

رشد ۳۹درصدی درآمدهای "دابور"

با برگزاری مجمع شرکت داروسازی ابوریحان؛

"دابور" به افزایش سرمایه ۵۰ درصدی رسید

سیر نزولی فروش محصولات
فروش این داروساز کاهش ۱۵درصدی را تجربه کرد؛

سیر نزولی فروش محصولات "دابور"

ارسال نظر