بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
تلاش برای حفظ سطح حمایتی مهم ۱.۳۸۶
چیزی که می‌تواند به بهبود نسبی و حفظ سطح حمایتی مورد اشاره کمک کند همانا نوع بازگشایی بازار‌های جهانی و به ویژه قیمت نفت در روز جاری است.
کد خبر : ۲۵۰۲۶۱

تلاش برای حفظ سطح حمایتی مهم ۱.۳۸۶

به گزارش بورس نیوز، شاخص کل بورس تهران روز گذشته با نوسانات مثبت و منفی، سرانجام با رشد ۳۴۴۳ واحدی به کار خود پایان داد و در ارتفاع یک میلیون و ۳۸۶ هزار واحدی قرار گرفت. اما شاخص هم وزن ۲۰۰ واحد کاهش یافت.

نماد‌های "فولاد"، "تاپیکو" و "شستا" بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

چیزی که می‌تواند به بهبود نسبی و حفظ سطح حمایتی مورد اشاره کمک کند همانا نوع بازگشایی بازار‌های جهانی و به ویژه قیمت نفت در روز جاری است. کماکان نیازمند احتیاط در نماد‌های پالایشی و پتروشیمی هستیم. اگرچه در میان‌مدت و بلند مدت شاید تهدید مهمی متوجه این گروه‌ها نباشد، اما در کوتاه‌مدت نگرانی‌هایی وجود دارد.

درعین حال در واپسین لحظات بازار، گروه خودرو نیز در غیاب نماد‌های "خودرو" و "خساپا" شاهد تحرکاتی بود که البته هنوز مسیر برای صعود به سطوح بالاتر آن‌ها هموار است. شایسته است ناظر بازار دو نماد بزرگ خودروساز را آزاد کند، زیرا با توجه به مصوبه اخیر مجلس در خصوص صنعت خودرو، دیگر دلیلی برای توقف بیشتر نماد‌های مرتبط وجود ندارد.

قیمت دلار افزایش یافت

قیمت دلار در روز گذشته و در بازار آزاد با افزایش ۳۰۰ تومانی به ۲۸ هزار و ۳۷۰ تومان رسید. این در حالی است که به دلیل اختلاف حدود ۱۴۰۰تومانی قیمت دلار صرافی‌ها با بازار آزاد، شاهد تشکیل صف خرید بودیم. رئیس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه به ایران می‌آید و زمزمه‌هایی در مورد توافق موقت به جای برجام به گوش می‌رسد. فعالان بازار انتظار یک سیگنال قطعی را می‌کشند و اخبار برجامی را دنبال می‌کنند.

سکه نیز با افزایش قیمت در ۱۲ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان قرار دارد.

ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دور جدید مذاکرات ایران و ۴+۱در وین گفت مذاکره دو طرف دارد یک طرف آن جمهوری اسلامی ایران است، لذا ما هرچه بگوییم پنجاه درصد موضوع است، چون رفتار طرف مقابل دست ما نیست. ما راجع به برجام و تغییر آن مذاکره نمی‌کنیم و نمی‌پذیریم مسئله‌ای جدید به برجام اضافه شود؛ ما برای اجرای برجام مذاکره می‌کنیم.

رشد ارزش رمزارز‌ها

در نشست معاملاتی امروز رمز ارز‌ها رشد کرده اند، بیت کوین با رشد ۲.۶ درصدی به ۵۹ هزار دلار افزایش یافت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر