بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
هزینه مالی این فولادی ۲۴ میلیارد ریال ثبت شد؛

افزایش سود انباشته ۳۷ درصدی "فولای"

افزایش سود انباشته ۳۷ درصدی
مجموع درآمد‌های عملیاتی شرکت "فولای" در پایان دوره ۶ ماهه میاندوره‌ای برابر با ۲،۶۶۸ میلیارد ریال شناسایی‌ شد.
کد خبر : ۲۵۰۲۹۵

فولاد آلیاژی یزد+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد در گزارش صورت‌های مالی میاندوره‌ای تلفیقی ۶ ماهه منتهی به شهریورماه ۱۴۰۰ مجموع درآمد عملیاتی خود طی این دوره ۶ ماهه را برابر با ۲،۶۶۸ میلیارد ریال ارائه کرده که رشد ۹۱ درصدی را نسبت به دوره مشابه سال در گذشته از آن خودکرد.

سود ناخالص شرکت "فولای" طی این دوره ۶ ماهه با افزایش ۶۶ درصدی از مبلغ ۱۴۷ میلیارد ریال به مبلغی بالغ‌بر ۲۴۴ میلیارد ریال طی این دوره رسید.

هزینه‌های مالی صنایع فولاد آلیاژی یزد در پایان شهریورماه نزدیک به ۲۴ میلیارد ریال شناسایی‌شده که با توجه به مبلغ ثبت‌شده در سال گذشته با رشد ۷۸ درصدی همراه بوده است.

درآمد عملیاتی و هزینه مالی فولای تا شهریورماه+بورس نیوز


بیشتر بخوانید: ۴۸ درصد کاهش درآمد‌های "شصفها"


سود و زیان خالص فولاد آلیاژی یزد تا شهریورماه

روند سود و زیان خالص فولای+بورس نیوز

مجموع سود عملیاتی شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد در پایان دوره ۶ ماهه میاندوره‌ای از مبلغ ۲۵۵ میلیارد ریال با افزایش ۷۷ درصدی طی دوره به ۲۵۵ میلیارد ریال رسید.

همچنین سود خالص این فولادساز یزدی در پایان شهریورماه سال جاری برابر با ۴۴۷ میلیارد ریال ارائه‌شده و نسبت به سال گذشته ۱۶۵ درصد افزایش را توانسته از خود بر جای بگذارد، همچنین سود خالص در ازای هر سهم نیز طی این دوره ۱،۶۷۰ ریال گزارش‌شده است.

صورت‌وضعیت مالی منتهی به پایان شهریورماه ۱۴۰۰

بر پایه این گزارش صورت گرفته، شرکت "فولای" در گزارش صورت‌وضعیت مالی میاندوره‌ای ۶ ماهه خود مجموع دارایی‌های ثبت‌شده را برابر با ۱،۷۲۳ میلیارد ریال ارائه کرده که رشد ۲۲ درصدی را نسبت به پایان سال مالی گذشته شاهد بوده و بیشترین دارایی در اختیار بخش «دریافتنی‌های تجاری و سایر دریافتنی‌ها» با ۱،۰۳۲ میلیارد ریال بوده که نسبت به پایان سال گذشته ۵۴ درصد رشد را شاهد بوده و پس‌ازآن نیز «موجودی مواد و کالا» با ۲۹۶ میلیارد ریال در بخش دارایی‌های جاری قرارگرفته که افزایش ۴۰ درصدی را نسبت به پایان سال مالی گذشته به ثبت رسانده است.

صورت وضعیت مالی فولاد ارفع+بورس نیوز

طی این دوره ۶ میاندوره‌ای منتهی به شهریورماه ۱۴۰۰ میزان سرمایه "فولای" مبلغی بالغ‌بر ۲۶۸ میلیارد ریال اعلام‌شده که در مقایسه با پایان سال گذشته با افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی روبه‌رو بوده و همچنین سود انباشته ارائه‌‎شده صنایع فولاد آلیاژی یزد در پایان دوره ۶ ماهه با رشد ۳۷ درصدی به مبلغ ۸۱۱ میلیارد ریال دست‌یافته است.

همان‌طور که گفته شد مجموع درآمد‌های عملیاتی شرکت "فولای" در پایان دوره ۶ ماهه میاندوره‌ای منتهی به شهریورماه سال ۱۴۰۰ برابر با ۲،۶۶۸ میلیارد ریال شناسایی‌شده، درآمد‌های این شرکت دارویی از فروش محصولات در بازار داخلی به‌دست‌آمده است.

بیشترین درآمدی طی دوره ۶ ماهه ابتدایی سال مالی به دست آورده از فروش «محصولات تابگیری شده و تست ابعاد» در بازار داخلی بوده که برای شرکت ۱،۶۹۳ میلیارد ریال درآمد داشته و نرخ فروش این محصولات ۲۵,۴ میلیون تومان در ازای هر تن ثبت‌شده است.

پرفروش‌ترین محصول ارائه‌شده صنایع فولاد آلیاژی یزد در بازار متعلق به «محصولات تابگیری شده و تست ابعاد» با ۶،۶۴۵ تن بوده که ۲۶ درصد کاهش فروش را در مقایسه با سال گذشته به همراه داشته و در جایگاه بعد نیز پرفروش‌ترین محصول به «محصولات تمام کاری شده» با ۲،۷۳۹ تن اختصاص یافت.

اهداف و راهبرد‌های آتی مدیریت در خصوص تولید و فروش محصولات

  1. تثبیت سهم بازار فعلی و افزایش روند فروش فولاد آلیاژی با توجه به نیاز بازار و تنوع تولید و تلاش جهت افزایش سهم بازار
  2. توسعه بازار فروش محصولات و خدمات
  3. استفاده از ظرفیت و فرصت‌های جدید اقتصادی در بازار‌های فولاد
  4. افزایش سطح کیفی محصولات تولیدی
  5. مشتری مداری و توجه به ذینفعان
  6. مدیریت بر کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره وری

برآورد شرکت از تغییرات عوامل بهای تمام شده

با توجه به تغییر عوامل بهای تمام شده ازجمله مواد مصرفی خریداری شده از فولاد آلیاژی ایران و همچنین تغییر سطح عمومی قیمت‌ها تغییر خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
افزایش درآمدهای
فولاد آلیازی یزد در مردادماه با کاهش فروش ۳۰ درصدی روبه‌رو بود؛

افزایش درآمدهای "فولای" در گرو افزایش نرخ محصولات

خط صعودی درآمدزایی
درآمد ماهانه و ریزشی به میزان ۴۸درصد از این فولادی ثبت شد؛

خط صعودی درآمدزایی "فولای"، شکست

سود‌های اعلامی با قیمت‌های کنونی سهم همخوانی ندارد؛

"فولای" و ثبت تعدیل مثبت سودآوری

رشد هفتگی ارزش سهام شرکت‌های معدنی بررسی شد؛

پرواز کامودیتی‌ها به ارزش ۲۳.۱درصد ارزش بورس

ارسال نظر