بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
پُز روشنفکری سازمان بورس، بیرون زد؛

۶ میلیارد تومان ناقابل دیگر از سبدگردان‌ها

۶ میلیارد تومان ناقابل دیگر از سبدگردان‌ها
چند مدتی است که سازمان بورس صدور مجوز نهاد‌های مالی از جمله سبدگردان‌ها را تسهیل کرده و این امر موجب شده که تاکنون بسیاری از فعالان بازارسرمایه در انتظار مجوز شرکت‌های خود باشند اما؛ تصمیم‌های یک‌شبه باردیگر کام سرمایه‌گذاران را تلخ کرد.
کد خبر : ۲۵۰۳۲۹

بازار سرمایه+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، یکی از پُزهای روشنفکری در سازمان بورس، بازشدن مسیرهای تنفس بازیگران در زیست‌بوم بازارسرمایه بوده و به اعتقاد آنها باید قطاری که در این مسیر حرکت می‌کند شتاب بیشتری بگیرد اما؛ با تصمیم‌های اخیری که بورسی‌های پشت‌میز نشین گرفته‌اند مشخص شده که اهالی سازمان از قطار پیاده شده و در حال سنگ‌اندازی به ساختمان خود هستند.

نمونه‌ای برای این موضوع اگر بخواهیم مطرح کنیم، آن است که سازمان همیشه خود را مانند پلیس خوب سخن از اعطای مجوز به کارگزاری، سبدگردان و ... را در مصاحبه‌های خود مطرح می‌کند اما؛ در دل کار که تمرکز می‌کنیم صدای شکستن افرادی که استخوان‌ آنها از فراهم‌ساختن مجوزی که سازمان می‌خواهد را می‌شنویم؛ مجوزهایی که با باد صبا رنگ عوض می‌کنند و سنگینی آن بر گرده افراد خواهان مجوز به گونه‌ای سنگین شده که آنها عطای دریافت مجوزها را به لقای آن بخشیده‌اند.

بسیاری از افراد متقاضی در بخش صدای سهامدار بورس‌نیوز، این انتقاد را به سازمان بورس مطرح کرده‌اند که از دوران ریاست قالیباف مدارک خود را تحول داده‌اند و تاکنون نه‌تنها این مسیر برای آنها تسهیل نشده بلکه با هر جلسه‌ای، مدیران فعلی شرایط را برای ورود نفرات جدید به این اکوسیستم را سخت‌تر می‌کنند.



برپایه این گزارش باید اشاره شود که فعالان بازارسرمایه با هزینه ۴ میلیارد تومانی توانایی اخذ مجوز از سازمان بورس را داشتند اما؛ در تازه‌ترین بخشنامه‌ها گویا دیشب در جلسه‌ای مقرر شده که این سرمایه از ۴ به ۱۰ میلیارد تومان تبدیل شود؛ همین عدم ثبات در تصمیم‌گیری نهادی مانند سازمان بورس چند سیگنال را به سرمایه‌گذاران جدید بازارسرمایه می‌دهد؛ در ابتدا بازار کاملا انحصاری را به رخ اهالی تازه‌وارد می‌کشد که باید یک نفر ریش در گروی اهالی دارای امضا بگذارد یا اینکه در سازمان بورس، به دنبال درب ورود نباشید، درب خروج آنجاست را به تازه‌وارد‌ها نشان می‌دهد.

سوال اینجاست که چرا به یک مرتبه این سرمایه به میزان چند برابر افزایش یافت و آیا باید برای افرادی که دو سال در انتظار این مجوز هستند، این اقدام انجام شود یا خیر؟

در این خصوص با میثم فدایی، مدیر نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس صحبت شد و وی این اقدام را تایید کرد اما گفت باید مصوب شود و به‌صورت ابلاغیه اطلاع رسانی خواهد شد و از طرفی گفت توضیحاتی لازم است که ارائه شود.

شنیده شده که مدیر روابط عمومی سازمان بورس نیز این جلسات را تایید کرده و به گفته وی، جلسه‌ای با شورای عالی بورس دیشب برگزار شده است اما؛ نکته قابل تامل آن است که بسیاری از اعضای هیات مدیره سازمان اصلا نمی‌خواهند پاسخگوی صدای بازار باشند!

بورس‌نیوز آماده درج پاسخ سازمان بورس اوراق بهادار در خصوص تغییر نظر اعضای هیات مدیره بوده که چرا میزان سرمایه متقاضیان افزایش چشمگیری داشته است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
رفع انحصار در تأسیس نهاد‌های مالی
رئیس سازمان بورس مطرح کرد:

رفع انحصار در تأسیس نهاد‌های مالی

راه ورود کارگزاری‌ها به بازارسرمایه را باز کنید
دبیرکل کانون کارگزاران در گفت‌وگو با بورس نیوز خبر داد:

راه ورود کارگزاری‌ها به بازارسرمایه را باز کنید

۷ راهبرد در دوره جدید بازار سرمایه
رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد:

۷ راهبرد در دوره جدید بازار سرمایه

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سه‌شنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
واقعا چرا سازمان بورس انقدر سنگ اندازی می کنه؟
ما نخوایم بریم زیر بلیط اونا باید چکار کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
مرسی از شما که صدای ما شدید!
من یک جوان هستم، چجوری 6 میلیارد دیگه جور کنم
اینا فکر می کنن ما هم تو کار بخور بخور هستیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
سازمان بورس، ته مونده نمیزاره
تا آخرین قطره میخواد بمکه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
در مورد آئین نامه ای که برای صدور مجوز کارگزاری تصویب کردن
این آئین نامه اینقدر خنده دار و مضحک هست که کاملا مشخصه یه جوری تنظیم شده که فقط خودشون در فرمول بگنجن
در حالیکه در کل دنیا و ایران و به اعتراف خود مدیران بورس همه به این نتیجه رسیدن که یه کارگزاری چیزی جر یه نرم افزار نیست و عملا کار کارگزاری بورس بیشتر در حوزه ارائه خدمات نرم افزاری هست، ولی در آئین نامه کسانی که بجز رشته حسابداری و اقتصاد و مالی باشن ضریب بسیار پایینی در کسب امتیاز دارن
از طرفی سوابق کاری رو جوری در نظر گرفتن که فقط کسانی که تا بحال در بورس و کارگزاری ها مشغول بودن دوباره از یه نعمت جدید بهره مند بشن

اگر قرار بود همین افرادی که تا بحال این همه گند زدن دوباره گند بزنن که دیگه چه نیازی به مجوز بود