بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
رکورد بی سابقه  سیمان سپاهان با صادرات ۹۰۰ هزار تنی کلینکر
مدیرعامل شرکت سیمان سپاهان گفت: شرکت سیمان سپاهان در این مدت با صادرات ۹۰۰ هزار تن کلینکر به رکوردی بی سابقه با درآمد عملیاتی ۱۰۳۵ میلیارد تومان و سود خالص ۳۲۷ میلیارد تومان دست یافت.
کد خبر : ۲۵۰۴۲۵

سیمان سپاهان+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، عباسعلی معینیان، مدیرعامل شرکت سیمان سپاهان با بیان اینکه در سال مالی منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۰ سیمان سپاهان موفق به تولید بالغ بر ۲.۶ میلیون تن کلینکر و فروش ۱.۷ میلیون تن سیمان شده اظهار کرد: این شرکت در این مدت با صادرات ۹۰۰ هزار تن کلینکر به رکوردی بی سابقه با درآمد عملیاتی ۱۰۳۵ میلیارد تومان و سود خالص ۳۲۷ میلیارد تومان دست یافت.



وی افزود: با این حساب در زمینه درآمد عملیاتی رشد ۱۴۲ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته و همچنین در زمینه سود خالص رشد ۳.۵ برابری نسبت به دوره مشابه سال گذشته به دست آمده است.

معینیان با اشاره به اینکه سیمان سپاهان نخستین شرکت سیمانی با درآمد بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومانی و سومین شرکت صادرکننده در کشور و برترین شرکت صادرکننده در منطقه مرکزی ایران است گفت رشد ۳.۵ برابری سود خالص شرکت در سال ۱۴۰۰ و ارتقای حاشیه سود خالص از ۴درصد در سال ۱۳۹۸ به ۳۲درصد در سال ۱۴۰۰ از موفقیت‌های این شرکت است.

وی ارزآوری حدود ۲۰ میلیون دلاری و افزایش راندمان تولید از ۶۹درصد به ۸۸درصد در سال اخیر را از دیگر موفقیت‌های این شرکت برشمرد و خاطرنشان کرد: برخورداری از موجودی استراتژیک کلینکر به میزان ۷۰۰ هزار تن که بالاترین موجودی کلینکر در سطح کشور است و صادرات به ۱۱ کشور از دستاورد‌های دیگر این مجموعه تولیدی است در حالیکه قبل از سال ۱۳۹۷ از ایران تنها به کشور عراق سیمان صادر شده است.

گفتنی است، شرکت سیمان سپاهان، یکی از شرکت‌های مجموعه هلدینگ سیمان غدیر است. هلدینگ سیمان غدیر با در اختیار داشتن ۱۲ درصد تولید و ۱۷.۵ درصد صادرات سیمان کشور، به زودی با نماد "سغدیر" در فرابورس عرضه اولیه می‌شود. غدیر به لحاظ تولید عملیاتی، دومین هلدینگ در بین سیمانی‌های کشور بوده و به جهت ظرفیت نیز رتبه سوم را دارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سیمان سپاهان، رکورددار تولید در صنعت سیمان کشور
در آستانه مجمع عمومی سالیانه سیمان سپاهان مطرح شد؛

سیمان سپاهان، رکورددار تولید در صنعت سیمان کشور

سوددهی
شرکت سیمان سپاهان اعلام کرد؛

سوددهی " سپاها " در فصل بهار سال آینده

ارسال نظر