بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
کور خود هستند و بینای مردم
ساعت پنج‌ونیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به ضعف‌های اقتصادی کمرشکن خودمان که گویا درحد قلنج‌شکن بوده تا پسورد توییتری که مجلسی آدم‌های پاستورنشین فراموش کرده‌اند.
کد خبر : ۲۵۰۴۲۷

کور خود هستند و بینای مردم

به گزارش بورس نیوز، سخنگوی راه‌پله خبری ارزی آورده که چرا اتفاقات مشابه در کشور‌های همسایه را در بوق و کرنا می‌کنیم و همان خبر‌ها که داغ‌تر و ویران‌تر در داخل کشورمان رخ می‌دهد را سانسور می‌کنیم!

دلار به مرز ۲۹ هزارتومان رسیده و نرخ تورم جیب تمام مردم را که نه بلکه جیب دولت را هم سوراخ کرده ما در اخبار به دنبال ارزش ارز در کشور همسایه هستیم و نرخ تورم ۱.۱۹ درصد شیخ‌نشین خلیج فارس را به طنز بیان می‌کنیم و گویا در این اقتصاد بلبلان در حال چهچه زدن هستند!

رفقا این نوع گفتار شما در کمیسیون‌های اقتصادی تصمیم‌گیری آدم را یاد آن جمله معروف می‌اندازد که کور کار خود نباشیم و بینای اعمال مردم!

به یابنده مشتلق بدهید

شاخص‌کل بازارسرمایه در این هفته هم نزولی بود و صدای همه سهامداران را از چنین وضعیتی درآورده و اهالی انتخابات که هر روز چشم‌بینای بازارسرمایه بودند و برای آن نسخه‌های چند روزه و چند ساعته می‌دادند، چشمه نظرات آن‌ها خشکیده است.

شاید این هفته اظهارات کوبنده‌ای رئیس جدید شاهد بودیم اما؛ باید باور کنید که اقتصاد دستوری، اصلا از چنین نطق‌هایی دفاع نمی‌کند و اتفاقا آن را به طنز می‌گیرد؛ رئیس تخت‌طاووس به اهالی پاستور بابت قیمت‌گذاری پالایش یکم و ضرر و زیانی که خریداران این صندوق متحمل شدند، انتقاد کرد اما؛ آیا بازار درست شد؟ رمز پسورد توییتر بسیاری از نماینده‌های فعلی دولت و نماینده‌های سابق که الان در پاستور نشسته‌اند گم شده است! به یابنده مشتلق داده می‌شود.

ذوق‌زدگی یا شکم‌سیری

سخنگوی راه‌پله‌ها یک خبر دیگر را آورده که از روی شکم‌سیری است!

هفته‌های گذشته اهالی بهارستان را به یکی از نمایشگاه‌های تولید خودرو بردند و چنان ذوق‌زده شده بودند که سخن از صادرات به اروپا و تامین نیاز بنز و بی‌ام‌دبلیو از داخل به میان آمد؛ برادر مجلسی، شما که انقدر ارتباط صادرات دارید، بی‌زحمت کارت‌ملی ما را هم سفارش دهید... یا دیگر ذوق‌زده نشوید.

وقتی صرافی‌ها هم نازکش می‌خواهند

سایت صرافی ملی هم انگار از روی سامانه معاملات بازار سرمایه کپی کاری کرده و هر زمان که به نفعش نباشد، دچار هنگی خود خواسته می شود! این روزها هر وقت دیدید سایت صرافی ملی هنگ کرده بدانید که افزایشی رخ داده و این سایت کشش درج قیمت بالاتر را نداشته!!!

البته بی‌مدرک که فایده نداره

رئیس اسبق میرداماد خبر داده که دولت بحرین به پرداخت ۲۰۰ میلیون یورو غرامت به بانک ملی و صادرات ایران محکوم شده است. حالا این‌که اگر چنین خبری درست است چرا مسئولان بانک به صورت رسمی چنین اتفاقی را شفاف‌سازی نکرده‌اند، خدا می داند. البته ناظر هم با اتفاقات بزرگی که شفاف‌سازی نشده کار ندارد و فقط حواسش به آن اتفاقات ریز ریز است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۴
دامنه نوسان و حذف کنید انقدر مسخره بازی در نیارید مگه با دسته کور ها طرفین حقوقی نوسان میگره کارگزاری ها کارمزد اون هم زیر سایه دامنه نوسان من درواردی خودشون بعد ملت و میفرستن دنبال نخود سیاه
کن یو اسپیک
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۳
اون قسمت کارت ملی ما را... خیلی بی ربط و بچگانه بود
با تچکر