بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

چه کسانی از زیر مسئولیت "بورس" شانه خالی کردند

در نتیجه عدم مدیریت مناسب و اتفاقات سال گذشته بداقبالی به بورس ورود کرده و منجر به سقوط آن شد. در واقع این سوال مطرح می‌شود چرا باید موضوع به این مهمی که در زندگی اقتصادی مردم تاثیر زیادی دارد توسط دولت نادیده گرفته شود و از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کند؟
کد خبر : ۲۵۱۰۲۹

بازار سرمایه+بورس نیوز

بهروز محبی نجم آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، اظهار کرد: در یک بازه زمانی مشخص در سال ۹۹ با وقوع اتفاقات و کم‌کاری‌هایی که به ضرر بازار‌سرمایه در حوزه آموزشی صورت گرفت، همزمان مسائل پر ریسک و مربوط به سرمایه‌گذاری بلندمدت مورد توجه قرار نگرفت.



وی افزود: در نتیجه این عدم مدیریت مناسب و اتفاقات سال گذشته، بداقبالی به بورس ورود کرده و منجر به سقوط آن شد. در واقع این سوال مطرح می‌شود چرا باید موضوع به این مهمی که در زندگی اقتصادی مردم تاثیر زیادی دارد توسط دولت نادیده گرفته شود و از زیر بار این مسئولیت‌ شانه خالی کند؟

نماینده مردم خراسان رضوی+بورس نیوز

وی ادامه داد: نمایندگان و دیگر مسئولان در جلسات مداومی که برگزار می‌شود بدنبال ریشه‌یابی دقیق مشکلات بورس و راهکاری برای رفع آنان ارائه می‌کنند اما؛ متاسفانه رویکرد‌ها و تاثیرات تورمی موجود و فشار مشکلات اقتصادی بر زندگی مردم کنترل قیمت‌ها را تشدید کرده است.

نماینده مردم در خانه ملت ضمن اشاره به سخت‌تر شدن حمایت از بورس و کنترل تورم تاکید کرد: شرایط کشور به گونه‌ای شده که در کوتاه مدت انجام این کار‌ها عملی نمی‌شود و به مدت زمان بیشتری برای ترمیم بازارسرمایه و حمایت جدی از آن نیاز است.

محبی در پایان گفت: در این صورت باید به سیاست‌هایی از جمله سرمایه‌گذاری بلندمدت در بورس توجه بیشتری شود چرا که این سیاست‌ها منجر به ارتقای شاخص و بهبود اوضاع بازار خواهد شد. امیدواریم مسئولین در این حوزه ورود جدی داشته باشد و اعتماد از دست رفته مردم به بورس را مجددا برگرداند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
اطلاعاتی که حقوقی‌های پولدار بورس دارند
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

اطلاعاتی که حقوقی‌های پولدار بورس دارند

حذف دامنه ۵۰ نماد بزرگ بورس
مدیرعامل شرکت سبدگردان کاریزما در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

حذف دامنه ۵۰ نماد بزرگ بورس

ارسال نظر
نظرات بینندگان
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
اینهمه نطق کردید ولی هیچ چیز به درد بخور و مبتنی بر واقعیت اکه چرا بورس الان اینگونه است نگفتید. تمام تلاشتون را کردید زیرکانه همه چیز را به دولت قبل ربط بدید و علاج کار هم آخرش از دیدتان همان توصیه تکراری و سخیف به سهامداران یعنی دید بلند مدت و صبوری ست. اشاره ای به اوراق فروشی دولت و معاملات الگوریتمی که خود دولتیها در نمادهای مهم و مطرح باازار راه انداختن که بازار را ریزشی و نا ایمن جلوه بدهند تا سهامدار حقیقی متضرر را ترغیب به فروش در زیان کنند تا پولش را ببره در بانک یا صندوقهای درآمد ثابت که دولت با دستور ملزم به خرید اوراقشون کرده بگذاره و اونها برن اوراق بدهی از دولت بخرند. در واقع پول سهامداران حقیقیست که غیر مستقیم رفته اون اوراق را خریده. این یک دستکاری علنی و مشهود توسط دولت در سازمان بورسی ست که قانونا یک سازمان غیر دولتیست و دستکاری در آن غیر قانونی و تخلف است. چرا دولت خودش در هر کجا که بخواهد قانون را نقض میکند ولی از مردم میخواهد همه جا قانونمدار باشند؟ عجب تناقضی!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
...... به مسولان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
دولت بی سواد یعنی همین محسن رضایی هزار تومانی نشان
میدهد و دم از حمایت از بورس میزنه