بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: وضعیت ما در بازار ارز رو به بهبود و بهتر شدن است. به زودی بستر خرید ارز از طریق سامانه بازار متشکل ارزی برای عموم مردم فراهم خواهد شد.
کد خبر : ۲۵۱۰۸۹

صالح آبادی+بورس نیوز

علی صالح آبادی، رئیس‌کل بانک مرکزی در بازدید سرزده امروز از صرافی‌های میدان فردوسی اظهار کرد: وضعیت ما در بازار ارز رو به بهبود و بهتر شدن است. به زودی بستر خرید ارز از طریق سامانه بازار متشکل ارزی برای عموم مردم فراهم خواهد شد.



وی افزود: در بخش حواله در سامانه نیما، عرضه به مراتب بیشتر از تقاضا است و از این بابت مشکلی وجود ندارد. همچنین در حال حاضر در بازار متشکل ارزی هم، هیچ مشکلی در بخش عرضه نداریم و هر میزان تقاضا در سامانه داشته باشیم، تامین و عرضه خواهد شد.

صالح آبادی در خصوص برخی از نرخ‌های اعلام شده در فضای مجازی ادامه داد: باید گفت این نرخ‌ها خارج از بازار متشکل است و به رسمیت نمی‌شناسیم؛ این در حالی است که وقتی که در بازار متشکل عرضه به اندازه کافی داریم و هیچ مشکلی از جانب عرضه نداریم، متقاضیان می‌توانند از طریق عرضه در بازار متشکل تامین ارز کنند.

رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: تسهیل در بازار ارز از طریق بازار متشکل ارزی انجام شده است و همچنان هم در بازار متشکل دنبال راهکار‌هایی هستیم که دسترسی مردم را به بازار متشکل تسهیل کنیم.

وی بیان کرد: به زودی دسترسی مردم به سامانه بازار متشکل ارزی تسهیل می‌شود و از این طریق صفوف خرید ارز از بین خواهد رفت و مردم بدون اینکه نیاز باشد که مدارک و مستندات خود را به صرافی‌ها بیاورند، می‌توانند از طریق سامانه بازار متشکل ارزی درخواست ارائه دهند و نیاز ارزی آن‌ها تامین خواهد شد.

به گفته صالح آبادی این سامانه یک تا دو ماه آینده آماده خواهد شد و از این طریق مردم می‌توانند به صورت غیرحضوری به سامانه بازار متشکل ارزی وارد شوند و درخواست ارزی خود را به ثبت رسانند تا نیاز ارزی آن‌ها تامین شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر