بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
صادرات بیش از ۷۵ میلیون تنی کالا‌های غیرنفتی
آمار مقدماتی واردات و صادرات کالاهای غیرنفتی (با میعانات گازی) در ۷ ماهه امسال حاکی از صادرات بیش از ۷۵ میلیون تنی این کالاها ( رشد ۱۴.۹ درصد نسبت به ۷ ماه اول سال گذشته) به ارزش ۲۷ میلیارد و ۷۴ میلیون دلار (افزایش ۴۷.۳ درصدی نسبت به نیمه اول سال ۹۹) است.
کد خبر : ۲۵۱۱۴۷

صادرات بیش از ۷۵ میلیون تنی کالا‌های غیرنفتی

به گزارش بورس نیوز، براساس آمار ارائه شده از سوی معاونت طرح و برنامه وزارت صمت وزن صادرات کالا‌های غیرنفتی (با میعانات گازی) در ۷ ماهه امسال ۷۵ میلیون و ۱۸۳ هزار تن بوده و در مدت مشابه سال گذشته (۷ ماهه ۱۳۹۹) ۶۵ میلیون و ۴۲۳ هزارتن بوده که رشد ۱۴.۹ درصدی داشته است.



ارزش صادرات کالا‌های غیرنفتی (با میعانات گازی) در ۷ ماهه امسال نیز رقم ۲۷ میلیارد و ۷۴ میلیون دلار و در مدت مشابه سال گذشته ۱۸ میلیارد و ۳۷۶ میلیون دلار بوده که رشد ۴۷.۳ درصدی را تجربه کرده است.

در بخش واردات نیز در ۷ ماه اول سال جاری بیش از ۲۳ میلیون تن کالا‌های غیرنفتی به ارزش ۲۷ میلیارد و ۷۳۹ میلیون دلار وارد کشور شده است که از نظر وزنی رشد ۲۱.۶ درصد و از نظر ارزشی افزایش ۳۸.۵ درصدی را در هم‌سنجی با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

حجم تجاری کشور در ۷ ماهه امسال به رقم ۵۴ میلیارد و ۸۱۳ میلیون دلار رسید که این رقم در ۷ ماهه سال گذشته ۳۸ میلیارد و ۴۰۱ میلیون دلار بوده است.

همچنین وزن تجاری از ۸۴ میلیون و ۷۵۴ هزار تن در ۷ ماهه سال گذشته به رقم ۹۸ میلیون و ۶۸۸ هزار تن در ۷ ماهه ۱۴۰۰ رسیده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر