بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
صندوق «بانک دی»، کماکان جزو قعرنشین‌های سه‌ماهه و سالانه؛

"آوای معیار" درصدر بدترین‌ها هفتگی

ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام در هفته منتهی به 26 آذر۱۴۰۰، برابر با 49 هزار و 702 میلیارد تومان بود و این صندوق‌ها باردیگر شاهد خروج نقدینگی بودند.
کد خبر : ۲۵۱۶۱۸

به گزارش گروه مطالعات بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام پرداخته‌شده است.

از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق‌ها، بازدهی ماهیانه و بازدهی یک‌ساله آن‌ها اشاره کرد.

ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام در هفته منتهی به ۲۶ آذر۱۴۰۰، برابر با ۴۹ هزار و ۷۰۲ میلیارد تومان بود و این صندوق‌ها باردیگر شاهد خروج نقدینگی بودند و آذرماه نیز مانند ماه‌های گذشته آنچنان برای صندوق‌ها خوش‌یمن نبود؛ صندوق‌های سرمایه‌گذاری نسبت به هفته گذشته حدود ۲ هزار و ۵۱۳ میلیارد تومان نقدینگی را از دست داد.

کوچه‌ای با ریسه‌های قرمز!

در ابتدا باید عنوان کرد که تمامی صندوق‌ها عملکرد سرخی را برجای گذاشتند و حتی بهترین صندوق نیز از خروج نقدینگی‌ها سخن گفتند.

باید اشاره شود که صندوق «اوج دماوند» با عملکرد ۰.۸ درصد منفی با مدیریت "تامین سرمایه دماوند" در صدر این لیست قرار داشت و پس از آن، صندوق «فیروزه موفقیت» با عملکرد ۰.۸۴ درصد منفی با مدیریت "سبدگردان توسعه فیروزه" و صندوق «سهام ویستا» با عملکرد ۱.۷ درصد منفی با مدیریت "سبدگردان ویستا" به‌عنوان بهترین عملکرد‌ها جای گرفته بودند.

همچنین، ضعیف‌ترین بازدهی هفتگی را هم صندوق «آوای معیار» با ۸.۳۴ درصد منفی تحت مدیریت "مشاور سرمایه‌گذاری معیار" به خود اختصاص داد؛ در رتبه‌های بعدی این صندوق‌ها نیز می‌توان به صندوق «امین تدبیرگران فردا» با ۷.۸۴ درصد منفی تحت مدیریت "سبدگردان تدبیر"  و صندوق «واسطه گری مالی یکم» با ۷.۳۳ درصد منفی تحت مدیریت "تامین سرمایه بانک مسکن" نیز اشاره کرد.

"اوج دماوند" تنها سبزپوش ماهانه شد

بر پایه این گزارش می‌توان اشاره داشت که در بررسی ماهانه این صندوق‌ها، تنها یک صندوق سبزپوش مشاهده می‌شود؛ صندوق «اوج دماوند» با عملکرد ۰.۶۴ درصد مثبت در صدر لیست ماهانه نشسته است و مابقی صندوق‌ها عملکردی سرخ داشتند.

با نگاهی به ضعیف‌ترین‌های این گروه صندوق‌ها در بخش ماهانه باید اشاره کرد که صندوق «مشترک افق» با ۱۴.۷۲ درصد منفی تحت مدیریت "سبدگردان سرمایه و دانش" به خود اختصاص داد؛ در رتبه‌های بعدی این صندوق‌ها نیز می‌توان به صندوق «مشترک ارزش کاوان آینده» با ۴.۸۷ درصد منفی تحت مدیریت "سبدگردان آسال"  و صندوق «مشترک بورسیران» با ۱۴.۰۲ درصد منفی تحت مدیریت "سبدگردان سورین" به ترتیب قعرنشینان ماهانه نام گرفته‌اند.

«ندای امید» تنها پرچمدار سه‌ماهه بود/ بانک دی، کماکان در سه‌صندوق آخر جدول

با نگاهی به بازه سه ماهه صندوق‌ها نیز می‌توان دریافت که تنها صندوق «مشترک نیکوکاری ندای امید» با عملکرد ۵.۳۳ درصد مثبت تحت مدیریت "سبدگردان آبان" تک صندوق سبزپوش نام گرفت و در انتهای جدول سه ماهه نیز می‌توان به  صندوق «امین تدبیرگران فردا» با ۲۹.۶۳ درصد منفی، صندوق «واسطه گری مالی یکم» با ۲۸.۶۸ درصد منفی و صندوق «بانک دی» با ۲۳.۰۹ درصد منفی تحت مدیریت "کارگزاری بانک دی" حضور دارند.

«واسطه گری مالی یکم» و «صندوق بانک دی»، کماکان جزو قعرنشین‌ها سالانه

در یک سال منتهی به ۲۶ آذرماه سال ۱۴۰۰ بهترین عملکرد سالیانه را دو صندوق «مشترک پیشتاز» تحت مدیریت "سبدگردان مفید" و «فیروزه موفقیت» تحت مدیریت "سبدگردان توسعه فیروزه" به ترتیب با ۲۵.۴۴ و ۱۴.۰۳ درصد بازدهی مثبت به خود اختصاص داده‌اند.

صندوق‌های «واسطه گری مالی یکم» و «بانک دی» نیز به ترتیب با ۴۸.۰۳ و ۴۳.۰۸ درصد بازدهی منفی، ضعیف‌ترین بازدهی‌های یک‌ساله را داشته‌اند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
صندوق‌های
۱۴۸,۸ میلیارد تومان به صندوق‌های سهامی واریز شد؛

صندوق‌های "تامین سرمایه بانک‌مسکن" و "سبدگردان آسال" در انتهای جدول!

فقط چراغ «سهام ویستا» روشن بود! 
با وجود عملکرد مثبت در جذب نقدینگی صندوق‌های سهامی؛

فقط چراغ «سهام ویستا» روشن بود! 

ارسال نظر