بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
سلاطین بورس در بند/شیطان هم حیران ماند!
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به تم هندوانه ای یلدای بورس و سلاطینی که بالاخره به دام افتادند و...
کد خبر : ۲۵۱۸۳۵

شیطان هم حیران ماند!

به گزارش بورس نیوز، بازارمان، شب یلدا را با تم هندوانه ای آغاز کرد و خدا می داند که دیدن رنگ سبز بر قامت حدود ۴۵۰ نماد، آن هم بعد از چندین هفته که جز رنگ خون، چیزی در این بازار ندیده ایم چقدر دلنشین است!
البته دوستان کارشناس معتقدند برای اینکه بازار سرمایه استارت حرکت بزند هنوز زود است و باید سایه برخی ابهامات از سر این بازار برداشته شود. اما یکی دیگر از اقتصاددانان کشورمان به برخی اساتید مکتب ندیده پیغام داده که رشد بازار سرمایه هیچ جای دنیا تورم زا نبوده و نیست. همه جای دنیا، دولت‌ها از بازارهایی که دچار اخلال شده، حمایت می کنند و این همه شلوغ کاری برای اعلام حمایت دولت از بازار سرمایه، بی‌معنی است. ضمن اینکه اهالی پاستور هم کار چندانی برای حمایت از بازار سرمایه نکرده‌اند. این بزرگوار عرض سلامی هم به اهالی پاستور کرده و فرموده اگر قصد پر کردن جیب تان را دارید، کاسبی را تعطیل کنید و به جای دست درازی به سود شرکت ها، بخشی از سهام تان را ارزان تر به مردم بفروشید تا هم خدا راضی باشد و هم خلق خدا!

سلاطین بورس در بند
دوستانمان در قوه قضاییه هم امروز اعلام کرده‌اند "تعدادی از اخلالگران بازار سرمایه دستگیر شده‌اند، اما امکان طرح اسامی اخلالگران وجود ندارد". اهالی بازار سرمایه اما انتظار دارند اخلالگران این بازار همچون سلاطینی که قبلاً در بازارهای دیگر دستگیر شده‌اند، اعلام شود تا بدانند با چه کسانی طرف بوده و هستند. ما اصلا اطلاعی از اسامی اخلالگران دستگیر شده، نداریم. اما لابلای شایعات بازار، نامی بسیار آشنا که قبلاً هم به بدنه این بازار چسبیده بود مطرح است! اگر این شایعه درست باشد، برخی از آنان که با نفوذ همین اخلالگر محترم به جا و مقامی رسیده اند، باید نگران جای پای شان باشند.

آماده سازی ذهنی برای یک تورم
یکی دو روزی است که بحث حذف ارز ترجیحی و نیز ارائه یارانه بنزین به افراد به جای خودرو ها، مطرح است. اگرچه برخی آقایان سعی در تکذیب نامه های به اصطلاح محرمانه‌ای که در فضای مجازی دست به دست می چرخد، دارند. به نظر می رسد هدف از این همه تایید و تکذیب و شایعه‌پراکنی در اقتصاد ما، بیشتر این است که مردم گوش شان با برخی اتفاقات و قیمت هایی که در چند ماه آینده خواهیم دید، آشنا باشد. بنزین ۲۷ هزار تومانی و مرغ ۸۰ هزار تومانی، خیلی ترسناک است اما قطعاً اگر چند هفته‌ای این خبر مرتباً به خورد مردم داده شود، تحقق آن اصلاً غافلگیرشان نخواهد کرد و انصافا که سیاست گذاران ما گاهی بر خلاف آنچه تصور می شود، خیلی باهوش هستند.
فقط نکته عجیب اینجاست که چرا مدام بر سر مردم منت می گذارند که در سایر کشورهای دنیا، قیمت بنزین n دلار است؛ ولی هرجا که منفعت سیاست‌گذاران در آن نباشد، ادعا می کنند اقتصاد ما هیچ ربطی به دلار ندارد و باید دلار را از اقتصاد ایران حذف کرد!!

اهالی جاده مخصوص، ترکاندند
اهالی جاده مخصوص در روزهای گذشته کاری کردند که ایمان داریم اگر قیمت خودرو اصلاح شود و اجازه افزایش قیمت را به اینها بدهند، به راحتی امکان ایجاد تعادل در بازار را خواهند داشت! بعد از افزایش قیمت ۱۸ درصدی محصولاتشان، غول بزرگ جاده مخصوص یک طرح فروش فوری با تحویل ۳ ماهه گذاشت و با همین کار، قیمت ها در بازار ۵ تا ۷ میلیون تومان افت کرد! تا باشد، از این خبرها...

شیطان هم حیران ماند
و اما خبر پایانی که گاهی اوقات برخی از شرکت‌های بورسی کارهایی می‌کنند که شیطان همه حیران می ماند! مثلاً یکی از شرکت‌های بیمه که در تهران مستقر است، قند و چای و نسکافه اش را از کرج سفارش می‌دهد و البته برای حمل قند و چای و نسکافه از کرج تا دفتر مرکزی، هر بار ۵۰ میلیون تومان کرایه حمل میدهند! خدا خیرتان دهد...

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
United States of America
سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳
این که مسلم گرم از خود خرما است ،دنبال مو شهای صحرایی نگردید ،موش های همان آمانه است وخانگی است،، این گرگها سالهاست که با ابن گله اآشناست،
ما را به چوب شبا نی فریفه اند،،،، حالا مشخص هم شه با هاش چه می‌کنند، میره
وردست دکل های گمشده غیره ،،،،،،
.
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
.و .بر ...تمام سرمایمون در بورس نابود شد