بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
«بانک پارسیان» تراز منفی ۳۴ درصدی را ثبت کرد؛

زیان ۵،۵۶۴ میلیارد ریالی "وپارس" در آبان

زیان ۵،۵۶۴ میلیارد ریالی
بیشترین میزان درآمدی که بانک پارسیان از تسهیلات اعطایی در آبان ماه از خود برجای گذاشته مربوط به بخش‌های «مشارکت مدنی» و «سایر تسهیلات» به ترتیب با مبالغ ۴،۷۲۵ میلیارد ریال و ۲،۸۹۸ میلیارد ریال بوده است.
کد خبر : ۲۵۱۸۴۵

بانک پارسیان+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، بانک پارسیان در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آبان ماه سال ۱۴۰۰ مجموع درآمد‌های حاصل‌شده از تسهیلات اعطایی طی دوره یک ماهه را برابر با ۱۱,۰۰۳ میلیارد ریال اعلام کرده و میزان پرداختی بابت سود‌های سپرده سرمایه‌گذاری را نیز در مبلغی بالغ‌بر ۱۶,۵۶۷ میلیارد ریال گزارش کرده، همچنین "وپارس" میزان سرمایه ثبت‌شده خود را ۱۵۶,۳۴۰ میلیارد ریال ارائه کرده است.

در آبان ماه سال جاری میزان تسهیلات وصولی طی دوره بانک پارسیان برابر با ۶۶،۴۹۵ میلیارد ریال اعلام‌شده، همچنین درآمد‌های تجمیعی این بانک از ابتدای سال مالی تا پایان آبان ماه سال جاری بالغ‌بر ۷۱،۹۶۶ میلیارد ریال ثبت شده، تسهیلات اعطایی طی آبان ماه سال جاری حدود ۲۶ درصد بیشتر از تسهیلات وصولی طی آبان ماه ۱۴۰۰ بوده است.

عملکرد بانک پارسیان در ابان+بورس نیوز


بیشتر بخوانید: رشد ۲۱ درصدی سپرده‌های تسویه شده "وپارس"


مقدار درآمد تسهیلات اعطایی "وپارس"

بر پایه این گزارش، درآمدی که بانک پارسیان طی دوره ماهانه منتهی به آبان ماه به ثبت رسانده نسبت به دوره مشابه سال گذشته با کاهش ۱۲ درصدی مواجه بوده و از ابتدای سال مالی تاکنون نیز درآمدی که از تسهیلات اعطایی به دست آورده نزدیک به ۱۵ درصد اُفت درآمد داشته، همچنین لازم به ذکر است که درآمد‌های این بانک در مقایسه با ماه گذشته ۵ درصد رشد داشته است.

روند درامد تسهیلات اعطایی وپارس+بورس نیوز

بیشترین میزان درآمدی که بانک پارسیان از تسهیلات اعطایی در آبان ماه از خود برجای گذاشته مربوط به بخش‌های «مشارکت مدنی» و «سایر تسهیلات» به ترتیب با مبالغ ۴،۷۲۵ میلیارد ریال و ۲،۸۹۸ میلیارد ریال بوده است.

لازم به ذکر است که در خصوص درآمد‌های تجمیعی بانک پارسیان با توجه به رویه بانک‌ها در خصوص بخشودگی بخشی از جرایم تسهیلات غیر جاری، در راستای تسریع در وصول مطالبات و کوتاه نمودن چرخه‌ی وجه نقد، امکان تعدیل درآمد تسهیلات اعطایی در ماه‌های آتی وجود دارد.

پرداختی سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری "وپارس"

روند پرداختی های سود سپرده سرمایه گذاری وپارس+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، پرداخت سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری بانک پارسیان در آبان ماه سال جاری نسبت دوره مشابه سال گذشته نیز رشد ۲۳ درصدی را به ثبت رسانده، همچنین بانک پارسیان در آبان ماه میزان تسویه سپرده‌ها طی دوره را مبلغی بالغ‌بر ۱،۷۷۱،۴۴۶ میلیارد ریال اعلام کرده که ۵۳ درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشت.

بیشترین پرداختی بانک پارسیان جهت سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری در اختیار «گواهی سپرده ویژه سرمایه‌گذاری عام» با ۵،۵۵۲ میلیارد ریال بوده، وپارس در آبان ماه سال ۱۴۰۰ با زیان ۵,۵۶۴ میلیارد ریالی مواجه بوده و تراز این بانک منفی ۳۴ درصد به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بهبود آمارهای این بانک خصوصی؛

افزایش ۲۰درصدی درآمد اعطایی "وپارس"

این بانک زمینه‌ساز امور عام المنفعه شد؛

۹هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه "وپارس"

ارسال نظر