بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
ارزش بازاری که در حوزه شیمیایی با اُفت ۳,۴۰ درصدی مواجه شد؛

سیر نزولی ارزش بازار پرتفوی بورسی "پردیس"

سیر نزولی ارزش بازار پرتفوی بورسی
عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "پردیس" در آبان ماه مربوط به بخش «محصولات شیمیایی» با ۹۰۷ میلیارد ریال در حوزه پذیرفته‌شده در بورس بود.
کد خبر : ۲۵۱۸۷۵

سرمایه گذاری پردیس+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت سرمایه‌گذاری پردیس در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آذرماه سال جاری مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود در بورس و خارج از بورس را برابر با ۴،۱۷۸ میلیارد ریال گزارش کرده است.

عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها با ۳،۶۹۷ میلیارد ریال در بخش پذیرفته‌شده در بورس بوده و مابقی آن نیز در حوزه خارج از بورس سرمایه‌گذاری شده است.

مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "پردیس" در آذرماه با رشد ۲,۹۰ درصدی نسبت به ماه گذشته همراه بوده و در مقایسه با سال گذشته نیز ۲۶ درصد افزایش سرمایه‌گذاری را به ثبت رسانده است.

ارزش بازار سرمایه گذاری پردیس+بورس نیوز

عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "پردیس" در آذرماه مربوط به بخش «محصولات شیمیایی» با ۹۰۷ میلیارد ریال در حوزه پذیرفته‌شده در بورس بوده و در بخش خارج از بورس نیز بیشترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری به «واسطه‌گری‌های مالی و پولی» با ۲۱۶ میلیارد ریال اختصاص‌یافته است.


بیشتر بخوانید: بررسی معاملات " پردیس " به عهده سازمان بورس است


بیشترین ارزش بازار سرمایه‌گذاری "پردیس" در آذرماه مربوط به بخش «محصولات شیمیایی» با ۲،۸۳۰ میلیارد ریال بوده و پس‌ازآن نیز بخش «فلزات اساسی» با ۲،۴۴۸ میلیارد ریال بیشترین ارزش بازار را از آن خودکرده است.

ارزش بازار سرمایه‌گذاری در حوزه محصولات شیمیایی با اُفت ۳,۴۰ درصدی در مقایسه با ماه گذشته همراه بوده و نسبت به سال گذشته نیز ۱۷ درصد افزایش را به ثبت رسانده است.

در بخش صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های بورسی "پردیس" بیشترین بهای تمام‌شده متعلق به «معدنی و صنعتی چادرملو» با ۲۰۱ میلیارد ریال بوده که ارزش بازار آن بالغ‌بر ۷۷۶ میلیارد ریال اعلام‌شده که کاهش یک‌درصدی را نسبت به ماه گذشته به همراه داشته و در مقایسه با سال گذشته ۵۸ درصد افزایش‌یافته است.

بیشترین ارزش بازار "پردیس" نیز در اختیار «پتروشیمی پردیس» با مبلغی بالغ‌بر ۱,۰۲۱ میلیارد ریال بوده و شرکت بعدی که عمده‌ترین ارزش بازار را به خود اختصاص داده «فولاد مبارکه اصفهان» بوده که ارزش بازار سرمایه‌گذاری در این شرکت ۸۲۲ میلیارد ریال بوده است.

"پردیس" با سرمایه ثبت‌شده ۱,۲۵۰ میلیارد ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به آذرماه سال ۱۴۰۰ از محل سود سهام محقق‌شده درآمدی بالغ‌بر ۵۳۶ میلیارد ریال درآمد داشته، شرکت در انتهای آبان ماه چندین شرکت با بهای تمام‌شده ۳,۶۹۷ میلیارد ریال در پرتفوی بورسی خود داشته که با رشد ۱۶۲ درصدی به مبلغ ۹,۶۹۰ میلیارد ریال رسیده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
برگزاری مجمع
شرکت سرمایه گذاری پردیس اعلام کرد؛

برگزاری مجمع " پردیس " در نیمه ماه جاری

شرکت سرمایه گذاری پردیس اعلام کرد؛

" پردیس " و پیشنهاد افزایش سرمایه به مجمع

ارزش بازار
سرمایه گذاری پردیس از محل سود سهام محقق شده درآمدی کسب نکرد؛

ارزش بازار "پردیس" ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد

ارسال نظر