بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
این سرمایه‌گذار از سود سهام ۱۷۲ میلیارد ریال درآمد داشت؛

"سرچشمه" سرمایه‌گذاری‌ها در «فلزات اساسی»

ارزش بازار سرمایه‌گذاری "سرچشمه" در حوزه فلزات اساسی با کاهش ۴ درصدی در مقایسه با ماه گذشته همراه بوده است.
کد خبر : ۲۵۱۸۸۸

سرمایه گذاری مس سر چشمه+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آذرماه سال جاری مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود در بورس و خارج از بورس را برابر با ۸،۶۴۱ میلیارد ریال گزارش کرده است.

عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها با ۵،۹۴۳ میلیارد ریال در بخش خارج از بورس بوده و مابقی آن نیز در حوزه پذیرفته‌شده در بورس سرمایه‌گذاری شده است.

مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "سرچشمه" در آذرماه با رشد ۰,۰۴ درصدی نسبت به ماه گذشته همراه بوده و در مقایسه با سال گذشته نیز ۸۷ درصد رشد سرمایه‌گذاری را اعلام کرده است.

ارزش بازار سرمایه گذاری مس سر چمشه+بورس نیوز

عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "سرچشمه" در آذرماه مربوط به بخش «فلزات اساسی» با ۲،۴۵۵ میلیارد ریال در حوزه پذیرفته‌شده در بورس بوده و در بخش خارج از بورس نیز بیشترین بهای تمام‌شده مربوط به «سرمایه‌گذاری‌ها» با ۲،۸۶۸ میلیارد ریال بوده است.


بیشتر بخوانید: برنامه "سرچشمه" برای راه اندازی کارخانه لاستیک


بیشترین ارزش بازار سرمایه‌گذاری "سرچشمه" در آذرماه مربوط به بخش «فلزات اساسی» با ۲،۸۱۴ میلیارد ریال بوده و پس‌ازآن نیز بخش «استخراج کانه‌های فلزی» با مبلغی بالغ‌بر ۹۲ میلیارد ریال بیشترین ارزش بازار را از آن خودکرده است.

ارزش بازار سرمایه‌گذاری در حوزه فلزات اساسی با کاهش ۴ درصدی در مقایسه با ماه گذشته همراه بوده است.

در بخش صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های بورسی "سرچشمه" بیشترین بهای تمام‌شده متعلق به «ملی صنایع مس ایران» با ۱،۶۵۸ میلیارد ریال بوده که ارزش بازار آن برابر با ۲،۳۳۲ میلیارد ریال اعلام‌شده که کاهش ۳ درصدی را در مقایسه با ماه گذشته به ثبت رسانده است.

همان‌طور که گفته شد عمده‌ترین ارزش بازار "سرچشمه" نیز در اختیار «ملی صنایع مس ایران» با مبلغی بالغ‌بر ۲،۳۳۲ میلیارد ریال بوده و شرکت «فولاد مبارکه اصفهان» نیز با مبلغی بالغ‌بر ۳۱۲ میلیارد ریال بیشترین ارزش بازار را طی این دوره به خود اختصاص داده است.

"سرچشمه" با سرمایه ثبت‌شده ۵,۱۰۰ میلیارد ریال طی عملکرد ۹ ماهه سال مالی منتهی به آذرماه سال ۱۴۰۰ از محل سود سهام محقق‌شده درآمدی بالغ‌بر ۱۷۲ میلیارد ریال درآمد داشته، شرکت در انتهای آذرماه چندین شرکت با بهای تمام‌شده ۲,۶۹۸ میلیارد ریال در پرتفوی بورسی خود داشته که با رشد ۱۰ درصدی به مبلغ ۲,۹۶۶ میلیارد ریال رسیده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر