بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
ترکیب نادر موزامبیک و بورلی هیلز
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به جولان اساتید بزک کرده فوق متخصص وقاحت در بورس و ریشخند دلالان به مالیات ۲ همتی و...
کد خبر : ۲۵۲۰۲۶

۵

به گزارش بورس نیوز، بازارمان امروز هم سبز بود و شاخص سازها، اندکی رشد کردند. اما عجیب اینجاست که دشمنان قسم خورده بازار سرمایه کماکان از هیچ کاری برای سمپاشی دریغ نمی کنند. بعضی هاشان مصاحبه یکی از اهالی پاستور و تارگت ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار واحدی را که فیلمش همه جا دست به دست چرخیده، تکذیب می‌کنند و بعضی دیگر مرتباً در مورد ارز دولتی و تخصیص یا عدم تخصیصش اظهارنظر می‌کند! فقط مانده ایم چرا این رسانه هایی که مرتباً سر جنگ با بازار سرمایه دارند و رشد اندک بازار سرمایه بعد از ۱۷ ماه خار چشم شان شده، یکبار انرژی‌شان را صرف تحلیل مشکلات اقتصادی که کمر مردم را خم کرده نمی‌کند؟ مثلاً چرا یکی از این رسانه ها یا این آقایان تحلیلگر اقتصاددان نما، به روی خودش نمی آورد که نرخ حقوق و دستمزد ما تقریباً ۱۰ درصد آن چیزی است که کشورهای همسایه دریافت می کنند، ولی قیمت مسکن در کشورمان، هم قیمت بورلی هیلز شده!

استرسی از جنس فوتبالی

اهالی فوتبال به هر دری می زنند تا دو تیم قرمز و آبی را وارد بازار سرمایه کنند.‌ البته که ورود تیم های ورزشی به بازار سرمایه، اتفاق مثبتی است که می‌تواند سرمایه‌گذاران جدیدی را جذب این بازار کند و اندکی هم شور و حال به این بازار تزریق کند. اما نکته نگران کننده اینجاست که نکند بازارمان باز دو روزی مثبت شود و با دو تا عرضه اولیه، هر آنچه رشته بودیم، پنبه بشود!

جولان اساتید فوق متخصص وقاحت در بورس

هرچند سرمایه گذاری در بورس در سال‌های قبل کاری بیشتر مردانه بود و عمده فعالان این بازار، آقایان بودند، اما مدتی است که خانم ها هم در این بازار حضور پررنگی دارند و خیلی از بانوان پرتلاش و زحمتکش کشورمان پس اندازهای اندک خود را وارد بازار سرمایه کرده اند، شاید بیشتر شود. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد کلاهبرداری و سواستفاده گری، ربطی به خانوم یا آقا بودن ندارد و همانطور که برخی از آقایان در این بازار سوء استفاده هایی کرده و جیب سهامداران را خالی کرده‌اند، برخی از خانم‌ها هم سلطان گوش بُری هستند. در بین افرادی که در دو سال گذشته، سیگنال فروشی کرده و سهم های خود را باد کرده و به مردم قالب کرده اند، اسامی آقایانی دیده می شود که حیران می مانیم دیگر به چه کسی اعتماد کنیم! مثلا بعضی از این سیگنال فروشان، خودشان عضو هیئت مدیره شرکت‌های بورسی بوده اند! بعضی ها هم به ضرب و زور رنگ و لعاب و ناز و عشوه و... سرمایه‌های مردم را از چنگ آنان در آورده‌اند تا برایشان مثلاً سبدگردانی کنند، ولی نشان داده اند تخصص اصلی شان، آتش زدن مال مردم است و در عرض ۳ سوت، ۴ میلیارد تومان مردم را به ۱۷۰ میلیون تومان بدل کرده اند! جالب اینجاست که بعضی از این سوءاستفاده گران، اگر متخصص بورس نیستند در عوض، فوق تخصص و‌قاحت دارند و خط و نشان می کشند که هر کس اسم شان را به زبان بیاورد، باید آماده دادگاه و شکایت باشد!

سور دلالان و ریشخند به مالیات ۲ همتی

بعضی فعالان بازار سرمایه و جمیع مستاجران و مردم عادی، دل شان را خوش کرده بودند که اهالی پاستور، با اخذ مالیات از خانه‌های خالی و دلالان بازار مسکن، این بازار را از رنگ و لعاب خواهند انداخت! اما دلالان بازار مسکن پیغام داده اند که زهی خیال باطل! کل رقمی که در بودجه ۱۴۰۱ به عنوان مالیات خانه‌های خالی لحاظ شده، ۲ همت بیشتر نیست و این ۲ همت در مقایسه با ارزش خانه های خالی و سود گزافی که به جیب دلالان می رود، عددی نیست! یکی شان هم سور داده و خرید هفتادمین واحد مسکونی خود را جشن گرفته تا نشان دهد رقم اندک مالیات نگهداری خانه خالی را به بطن چپش هم نمیگیرد! با این حجم دلال پروری در بازار مسکن، ساماندهی این بازار کار آسانی نخواهد بود!‌ لازم به ذکر است که حداقل ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در کشور ما وجود دارد که اگر مالیات عادلانه‌ای از مالکان این واحدهای مسکونی که خاک می‌خورند و سال به سال قیمت شان بالاتر می‌رود، اخذ می‌شد، نه وضعیت بازار مسکن این بود و نه اهالی پاستور،‌ برای تراز کردن دخل و خرج شان، دست در جیب فعالانه بازار سرمایه می‌کردند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
شنبه ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸
نقل است که وقتی سگ خانه گله خواب باشه روباه ،شغال در کلومدان بچه میذاره ،،،،،،،،حکایت امروز بورس بازار سرمایه همه بفکر زاد ولد هستند از مدیر عضو هیت مدیر بگیر تا دست اندرکاران مجریان بورس ،در بازار عمر ۵۰ ساله با ۵۰ م
سهامدار ی تشکل ویا کانونی از جنس بازار نیست با تغیر مدیریت گله ای میاند میرن شده سیستم ملوک الطوایفی،طرف
نان کسی را میخوره تا براش شمشیر بزنه ،،،
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
سلام؛ خسته نباشید؛ این تبدیل 4 میلیارد به 170 میلیون توی چه بازه زمانی اتفاق افتاده؟