بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
پیغام بهارستان برای حقوقی حریص
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به دسته گل ساختمانی ها و آینه ای برای جادوگران اقتصادی و...
کد خبر : ۲۵۲۰۸۴

پیغام بهارستان برای حقوقی حریص

به گزارش بورس نیوز، اگرچه شاخص کل امروز کمتر از ۱۵۰۰ واحد ریخت؛ ولی رنگ سرخ ۳۵۵ نماد بازار، دل و دماغی برای سهامداران نگذاشت و دوباره جمعی از سینه سوخته های بورس را به تجمع مقابل بهارستان واداشت. نکته جالب توجه این است که هنوز هم سم پاشی اقتصاددان نماها ادامه دارد! استاد اعظم در حالی به مداخله بانک مرکزی در بازار ثانویه اوراق و نرخ سود بانکی انتقاد کرده و این رفتار را "علنی ترین حالت ممکن تسخیر نرخ بهره" خوانده که هرگز بابت مداخله در قیمت گذاری صنایع، اظهار دلواپسی نکرده اند! استاد معظم دیگری فرموده نرخ واقعی دلار ۱۰ هزار تومان است و باید مثل زمان جنگ، همه چیز را سهمیه بندی کرد! مانده ایم با داشتن چنین اساتیدی، چطور تا حالا اقتصادمان کلا نترکیده؟؟


دیدار، خبرساز شد
از دیدار شمالی خبر رسیده که کدهای دربند، آزاد شدند! رفع این محدودیت ها به نظر بعضی تحلیلگران، گامی مثبت برای یک رشد بزرگ و جبران عقب ماندگی بورس است! هر چند در این مدت از این حرف ها زیاد شنیده ایم و بهتر است دیگر ندیده، تعریف نکنیم.
البته دیدار امروز یک جابجایی هم داشته و یکی از مدیران مستعفی، جای دیگری سمت بالاتر گرفته! گویا یکی از اهالی بهارستان هم طبق روال این چند سال، باز خواسته به منشی اش خوش خدمتی کند و منشی جدید بیاورد، سرجهازی مدیر جدید پلاک ۲۴۳ قائم مقام، منشی اش را هم برای یک پست مدیریتی فرستاده!

پیغام بهارستان برای حقوقی حریص
یکی از حقوقی های بزرگ بازار سرمایه، که اسمش با عملکردش زیاد همخوانی ندارد و ما حداقل حمایتش از فقرا و مستضعفین را ندیده ایم، آنقدر در این مدت تا بازار یک روز سبز بوده، عرضه کرده که صدای اهالی بهارستان را هم درآورده و پیغام داده اند "بزرگوار، یک نفس بگیر و اجازه بده سهامداران نیازمند هم این وسط چند دانه سهم بفروشند..."

دسته گل ساختمانی ها
بررسی ها نشان می دهد با وجود آنکه قیمت املاک رشد داشته، شرکت های ساختمانی بورسی از پارسال با سقوط سودآوری مواجه شده اند! حالا معلوم نیست چطوری ساخت و ساز کرده اند که چنین دسته گلی به آب داده اند...

آینه ای برای جادوگران اقتصادی
یکی از شرکت های بورسی کاشی ساز در آستانه تعطیلی قرار گرفته! گویا شیوع کرونا، کاسبی این دوستان را خراب کرده و بازار سهام هم که از بازار کاشی و سرامیک، داغون تر بوده و حتی نتوانسته اند سهام بفروشند تا حقوق ۹۰۰ نفر پرسنل شان را بدهند! وقتی می گوییم بازار سرمایه، آینه تمام نمای اقتصاد کشور است و این آینه جز ویرانی نشان نمی دهد، آقایان می فرمایند که نخیر، رشد اقتصادی مان چشم دنیا را کور کرده! تحویل بگیرید... فقط مانده ایم آن یک میلیون شغل جدیدی که وعده اش را دادند و یک میلیون خودرویی که قرار بود صادر شود‌ و... چه شد؟!

اشتراک گذاری :
ارسال نظر