بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
در گفت‌گو با بورس‌نیوز مطرح شد؛

زمان تحلیل شرکت‌های بورسی رسید

زمان تحلیل شرکت‌های بورسی رسید
کارشناس بازارسرمایه گفت: هیجان موجود طی چند ماه از بازار خارج شده و به تدریج اعتماد مردم در این حوزه برگردد؛ البته در حال حاضر بازار از لحاظ سودآوری و ارزش گذاری در وضعیت مناسبی قرار گرفته است.
کد خبر : ۲۵۲۰۸۷

برگشت اعتماد به بازار سرمایه به زمان نیاز دارد//قربانی//

میثم مسلمان‌زاده، کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، در خصوص وضعیت فعلی بازارسرمایه اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود می‌توان گفت بازار از هیجان خود دور شده و به تدریج وارد یک فاز منطقی از لحاظ برآورد سود و تصمیم‌گیری بین سرمایه‌گذاران می‌شود که در معاملات مشهود است.

وی ادامه داد: برای از بین بردن عدم اطمینانی که طی یک سال و نیم گذشته در بورس به‌وجود آمده، به زمان بیشتری نیاز بوده و در این راستا، به نظر می‌رسد هیجان موجود طی چند ماه از بازار خارج شده و به تدریج اعتماد مردم در این حوزه برگردد؛ البته در حال حاضر بازار از لحاظ سودآوری و ارزش‌گذاری در وضعیت مناسبی قرار گرفته است.



مسلمان‌زاده درباره روند آتی بازار سرمایه مطرح کرد: با برآورد پتانسیل‌های بازار در آینده، می‌توان سودآوری قیمت سهام را پیش‌بینی کرد و یکی از مهم‌ترین فاکتور‌هایی که تا قبل از ارائه بودجه پیشنهادی در بورس وجود نداشت، عدم پیش بینی وضعیت بود.

این فعال بازارسرمایه تاکید کرد: با اصلاحی که در بودجه انجام شد و به دنبال آن با تصویب این لایحه در آینده نزدیک، می‌توان وارد فاز پیش‌بینی شرکت‌ها برای سودآوری سال ۱۴۰۱ شد. همچنین با توجه به اینکه ۹ ماه از سال ۱۴۰۰ گذشته، عملا می‌توان مقدار سودآوری شرکت‌ها را تحلیل کرد.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: مهم‌ترین نکته‌ای که وجود دارد این است که فعالان بازار بتوانند شرایط شرکت‌های بورسی را برآورد کنند و می‌توان گفت با توجه به بخشنامه ۱۰بند حمایتی بودجه وضعیت سودآوری و هزینه انرژی شرکت‌ها برای سال ۱۴۰۱ تقریبا مشخص شده است. در صورتی که بازار به سمت هیجان حرکت کند و دخالت در سودآوری شرکت‌ها کمتر شود، می‌توان کم کم به بهبود وضعیت بازار سرمایه امیدوار شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
اطلاعیه عدم ممانعت از حضور سهامداران در مجامع
مدیر نظارت بر ناشران اعلام ککرد؛

اطلاعیه عدم ممانعت از حضور سهامداران در مجامع

نویدی برای سهامداران صنعت آلومینیوم
دبیر سندیکای آلومینیوم در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

نویدی برای سهامداران صنعت آلومینیوم

این سرمایه‌گذار از سود سهام ۱۷۲ میلیارد ریال درآمد داشت؛

"سرچشمه" سرمایه‌گذاری‌ها در «فلزات اساسی»

ارسال نظر