بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح شد؛

نسخه اولیه بودجه، گل به خودی بود

نسخه اولیه بودجه، گل به خودی بود
اولین نسخه‌ای که از بودجه پیشنهادی دولت به مجلس ارائه شد، تأثیر منفی بر بازار سرمایه گذاشت. در واقع نرخ خوراکی که برای پتروشیمی ها، پالایشی‌ها و فولادی‌ها محاسبه شده بود در کوتاه مدت به ضرر بورس تمام میشد. در این راستا واکنش بازار منفی شد و به همین دلیل دولت ۱۰ بند اصلاحی در حمایت از بازار را به بودجه اضافه کرد.
کد خبر : ۲۵۲۱۳۱

نسخه اولیه بودجه، گل به خودی بود

محمد بنیادی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، اظهار کرد: درحال‌حاضر شاخص‌بازار در محدوده صعودی و بالای یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد رسیده و در حال نوسان بوده و چند روزی در این ناحیه واکنش نشان داده است؛ این رقم به قدری مهم بوده که بسیاری از تکنیکالیست‌های بازار به دنبال شکستن آن هستند تا به اهداف کوتاه مدت در این حوزه دست یابند.



وی افزود: در چند ماه گذشته سقف شاخص‌ها به ۳ سقف رسیده بود که سقف قبلی در حدود یک میلیون و ۵۸۰ الی ۶۰۰ هزار واحد بود و می‌توان گفت با شکست رقم یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد می‌توان به این مقدار نزدیک شد.

بنیادی با اشاره به تأثیر بودجه در روند بورس ادامه داد: نخستین نسخه‌ای که از بودجه پیشنهادی دولت به مجلس ارائه شد، تأثیر منفی بر بازارسرمایه گذاشت.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: در واقع نرخ خوراکی که برای پتروشیمی‌ها، پالایشی‌ها و فولادی‌ها محاسبه شده بود در کوتاه مدت به ضرر بورس تمام می‌شد.

وی تصریح کرد: در این راستا واکنش بازار نیز منفی شد و به همین دلیل دولت ۱۰بند اصلاحی در حمایت از بازار را به بودجه اضافه کرد که باید به تصویب مجلس برسد؛ در اصل می‌توان گفت فشاری که جامعه بورسی به وزیر اقتصاد وارد کرد در نهایت موجب تجدید نظر دولت نسبت به نرخ خوراک شد.

بنیادی بیان کرد: برای صندوق توسعه و تثبیت بازار رقم خاصی در نظر گرفته شد و برای فروش اوراق نیز در بازار سرمایه محدودیتی بوجود آمد. در این راستا خبری درباره اینکه ریسک بودجه به طور کامل از بین نرفته بلکه کاهش پیدا کرده در بازار پخش شد.

بنیادی گفت: اگرچه بازار به لحاظ تکنیکالی در وضعیت مناسبی قرار داشت؛ اما این خبر مزید بر علت شد که بازار با چند روز رشد مجددا به حالت نرمال برگردد. به احتمال زیاد در خصوص برگشت اصلی، به نظر می‌رسد بازار رشدی تا محدوده یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی داشته باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دو چالش، مانع شکل‌گیری روند صعودی بورس
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

دو چالش، مانع شکل‌گیری روند صعودی بورس

ارسال نظر