بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹
خط روند نزولی ۶ ماهه بالاخره با عبور از محدوده مقاومتی ۱,۴۰۰ شکست و شاید اگر این "مقاومت" سهامداران و نرفتن در صف‌های فروش طی معاملات امروز دیده شود، بازارسرمایه محیای رشد خواهد شد.
کد خبر : ۲۵۲۱۵۷

به گزارش بورس‌نیوز، سهامداران گرامی در همین ابتدا باید تاکید کرد که حتما "مقاومت" باید رمز معاملات امروز باشد تا شاخص‌کل در این نقطه، تثبیت شود!

خط روند نزولی ۶ ماهه بالاخره با عبور از محدوده مقاومتی ۱,۴۰۰ شکست و شاید اگر این "مقاومت" سهامداران و نرفتن در صف‌های فروش طی معاملات امروز دیده شود، بازارسرمایه محیای رشد خواهد شد و هر مقدار که در کانال نزولی شاخص‌کل آب‌رفته، مجددا رشد خواهد کرد تا سطح ۱,۵۳۰ را بازپس‌بگیرد.

سهامداران گرانقدر بنابراین این خواهش اهالی بازار بود که تقاضا دارند این دستاورد را حفظ کنید چراکه در ابتدا به حقوقی‌ها اعتباری نیست و از سوی دیگر، خوشبختانه تمامی پارامتر‌های بازارسرمایه از جمله قیمت نفت و کامودیتی‌ها در مسیری صعودی قرار گرفتند و با ورود گزارش‌های ۹ ماهه می‌تواند که محرک قوی برای بازار باشد.

مجددا باید تاکید کرد که نیمه دوم این ماه و شاید نهایتا در بهمن‌ماه، بازارسرمایه مجبور به صعود بوده، پس کمی طاقت بیار رفیق!

اگر شاخص‌کل را بر روی بازه روزانه قرار دهیم، می‌بینیم که خط سیر نزولی کاملا شکسته شده و امروز این بازار نیاز به نقدینگی و صعود دارد.

دلار و یک نیم‌قدم به عقب

درحالی که در معاملات روز گذشته دلار، دلار یک نیم‌قدم از کانال ۳۰ هزارتومانی به عقب بازگشت، نهایتا نرخ این ارز در پایان معاملات شب گذشته به ۲۹ هزار و ۹۸۰ تومان رسید و یعنی ۵۰ تومان کمتر معامله شد تا بار روانی کانال ۳۰ هزارتومانی از نرخ دلار گرفته شود تا آدم را یاد هندوانه فروش‌های سرچهارراه بیاندازد.

شاخص دلار آمریکا در معاملات دیروز با افزایش ۰.۰۲ درصدی تقریبا در سطح ۹۶.۰۵ ثابت مانده است.

سکه هم عقب‌نشینی کرد

سکه نیز همانند دلار ۵۰ تومان عقب‌نشینی کرد اما؛ ۵۰ هزارتومان!

سکه بهار آزادی در پایان معاملات امروز ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزارتومان یعنی ۵۰ هزارتومان به نسبت دیروز، پایین‌تر آمد و هر سکه امامی نیز ۱۳ میلیون و ۵۰ هزارتومان دست به دست شد.

تابلوی طلافروشی‌ها نیز حاکی از آن بود که هر گرم طلا، یک میلیون و ۲۹۴ هزارتومان را به نمایش گذاشت.

بهای انس جهانی طلا در معاملات دیروز ۲۰۹ دلار افزایش یافت و به بالای ۱۸۱۰ دلار در هر انس رسید.

از شرق تا غرب

شاخص داوجونز طی معاملات وال‌استریت نیز ۳۵۱,۸ واحد رشد داشت و به ۳۶,۳۰۲ واحد رسید و از سوی دیگر، S&P نیز با رشد ۶۵,۴ واحدی توانست به شاخص ۴,۷۹۱ واحد برسد.

از طرف دیگر شاخص نزدک نیز با ۳,۵۶ واحد رشد را مشاهده کرد تا عمده شاخص‌های بزرگ بازار‌های غربی کاملا سبز پوش باشد.

با نگاهی به شاخص‌های شرقی نیز می‌توان به NIKKEI اشاره داشت که ۳۲۸,۵۶ واحد رشد داشت اما؛ شاخص شانگ‌های با کاهش ۵,۶۵ واحدی مواجه شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر