بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

تغییر رفتار ناظر بازار و رشد ارزش معاملات

تغییر رفتار ناظر بازار و رشد ارزش معاملات
با توجه به تغییر رفتار ناظر بازار و جلسه‌ای که شرکت فرابورس با فعالان بازار سرمایه گذاشت، انتظار می‌رود اعتماد از دست رفته به بازار سرمایه برگردد. این موضوع در تابلوی معاملات با افزایش قیمت در سهم‌ها و ارزش معاملات در مرز ۴ همت قابل مشاهده می‌باشد.
کد خبر : ۲۵۲۲۴۶

فرش قرمز بودجه برای صنعت پتروشیمی//قربانی//

پیمان حدادی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز،اظهار کرد: وقتی دولت بسته حمایتی برای بودجه سال بعد را تعیین می‌کرد تصمیمات بسیار خوبی گرفت که از جمله می‌توان به رفع محدودیت‌های زائدی که در راستای تغییرات ۵۰درصدی قیمت نماد‌ها بود، اشاره کرد.



وی افزود: با توجه به تغییر رفتار ناظر بازار و جلسه‌ای که شرکت فرابورس با فعالان بازار سرمایه گذاشت، انتظار می‌رود اعتماد از دست رفته به بازار سرمایه برگردد. این موضوع در تابلوی معاملات با افزایش قیمت در سهم‌ها و ارزش معاملات در مرز ۴ همت قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: با توجه به گزارش‌های آذر ماه شرکت‌ها تقریبا شرایط بهتری داشتند و بورس زمستان خوبی را پشت سر خواهد گذاشت. البته بحث مذاکرات نیز خواه یا ناخواه بر روند بازار موثر بوده و به نظر می‌رسد در حال حاضر ابهام خاصی در جهت رشد آن نیست مگر اینکه اتفاقات غیرمنتظره‌ای بیفتد.

حدادی ضمن تأکید بر افزایش ارزش معاملات در روز‌های آتی خاطرنشان کرد: در خصوص یکی دو هفته آینده می‌توان گفت شاخص به تدریج روند صعودی را پشت سر می‌گذارد و به احتمال زیاد در اواسط بهمن ماه این مقدار به حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد برسد.

وی تصریح کرد: بودجه پیشنهادی شرایط بنیادی بازار را به خصوص در بحث نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و نرخ گاز سایر صنایع بهبود بخشیده است. همچنین از مواردی که به صورت عملی، توانایی حمایت دولت از بازار را نشان داد، بحث مالیاتی بود که دولت از نقل و انتقال سهام دریافت کرده و به صندوق تثبیت بازار بر می‌گرداند.

کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: حضور رئیس سازمان بورس در ستاد اقتصادی دولت نشان می‌دهد بازار سرمایه در رشد اقتصاد کشور نقش داشته و در نهایت می‌توان گفت بودجه پیشنهادی به صورت بنیادی روی بازار تأثیر می‌گذارد که در سال آینده قابل مشاهده خواهد بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
احتمال به اغما رفتن اقتصاد ایران
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید شد:

احتمال به اغما رفتن اقتصاد ایران

در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد؛

مچ‌اندازی ارزندگی و ابهامات در "بورس"

زمان تحلیل شرکت‌های بورسی رسید
در گفت‌گو با بورس‌نیوز مطرح شد؛

زمان تحلیل شرکت‌های بورسی رسید

نفت و کامودیتی از تاریکی بیرون آمدند
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد؛

نفت و کامودیتی از تاریکی بیرون آمدند

ارسال نظر
نظرات بینندگان
هیچکس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
چرند نگو
دولت اصلا اعتقادی به بورس ندارد و بورس را عامل تورم میداند