بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
این پیش بینی وجود دارد که بازار در ماه‌های آینده روند رو به رشدی داشته باشد؛ البته این روند به معنای وجود صف‌های خرید و فروش در بازار سرمایه نیست.
کد خبر : ۲۵۲۴۰۶

بازار سرمایه +بورس نیوز

جواد فلاحیان کارشناس بازار‌سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز، اظهار کرد: بازارسرمایه در حال حاضر، وضعیت نگران‌کننده‌ای ندارد و با توجه به اتفاقاتی که طی چند هفته اخیر افتاده، می‌توان گفت سازمان بورس اراده کرده تا رونق مجددا به بازار سرمایه برگردد و رشد‌های منفی موجود بیشتر به ماهیت بازار مربوط می‌شوند.



وی با اشاره به بسته شدن کامل کف بازار افزود: با توجه به اصلاحاتی که در بودجه در بخش نرخ ارز‌ها یعنی نزدیک شدن قیمت دلار نیمایی به آزاد صورت گرفته، این پیش بینی وجود دارد که بازار در ماه‌های آینده روند رو به رشدی داشته باشد؛ البته این روند به معنای وجود صف‌های خرید و فروش در بازار سرمایه نیست.

فلاحیان ادامه داد: چشم سهامداران باید به مثبت و منفی‌های یک و ۲ عادت کند چرا که در سال ۹۹ شاهد بودیم که بازار فقط سقف خرید و یا فروش داشت؛ اما این ماهیت با تشکیل دولت جدید تغییر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد بورس تا ماه آینده روند رو به رشد متعادل  لاک‌پشتی را تجربه کند. البته برای قیمت‌های پایین همیشه خریدار وجود دارد و بازار نمی‌تواند در صف فروش قفل شود. احتمالا تا آخر سال با شرایط فعلی، شاخص در محدوده یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد قرار گیرد، البته در صورتی که ریسک سیستماتیک وارد بازار نشود.

کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: در ابتدا بودجه پیشنهادی بسیار انقباضی به نظر می‌رسید و به نظر می‌رسید دولت قصد دارد رکود شدیدی را برای مهار تورم ایجاد کند. با اعتراضاتی که در این حوزه صورت گرفت، یک مصوبه ۱۰ بندی توسط شورای اقتصادی دولت ارائه شد و اصلاحاتی در حوزه اقتصادی بودجه بوجود آمد که شرایط انقباضی کمتر و در بازار تأثیر مثبت گذاشت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نبود نظارت را با سخت‌گیری و برخورد شلاقی پر نکنیم!
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

نبود نظارت را با سخت‌گیری و برخورد شلاقی پر نکنیم!

نسخه اولیه بودجه، گل به خودی بود
محمد بنیادی، کارشناس بازار سرمایه؛

نسخه اولیه بودجه، گل به خودی بود

در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد؛

دولت با فروش اوراق دو تیر می‌زند

ارسال نظر