بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید شد؛

وقتی شرکت‌های بزرگ بورسی، عزیز هستند

بودجه باید لایحه‌ای باشد که به نفع کل کشور تصمیم گیری کند و این در حالی است که امکان دارد برخی از تصمیمات به نفع بنگاه‌های تولیدی نباشد؛ اما می‌توان گفت تصمیماتی که در این راستا به خصوص در بحث مالیات و خام فروشی مطرح می‌شود، در نهایت به نفع مردم و اقتصاد کشور خواهد بود.
کد خبر : ۲۵۲۴۹۳

بازار سرمایه+بورس نیوز

مصطفی طاهری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با بورس نیوز، در خصوص مهم‌ترین نیاز بنگاه‌های تولیدی در بودجه اظهار کرد: بودجه باید لایحه‌ای باشد که به نفع کل کشور تصمیم‌گیری کند و این در حالی است که امکان دارد برخی از تصمیمات به نفع بنگاه‌های تولیدی نباشد؛ اما می‌توان گفت تصمیماتی که در این راستا به خصوص در بحث مالیات و خام فروشی مطرح می‌شود، در نهایت به نفع مردم و اقتصاد کشور خواهد بود.



وی ادامه داد: در بحث تولید دو دیدگاه متفاوت وجود دارد که با توجه به شرایط یک دیدگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد و این دو نظریه، دیدگاه جزئی و کلی است. در حال حاضر با توجه به شرایط، کسی که از خام فروشی در بخش تولید مخالف بوده، حق دارد چرا که این سیاست در تضاد با تولید است. در همین راستا می‌توان گفت در صنایع بالادستی اشتغال، منفعت بیشتر و ضرر کمتری وجود دارد و بیشتر نگاه‌های سرمایه گذاری در این بخش‌ها بوده نه صنایع پایین‌دستی که اشتغال دارند.

طاهری در پایان گفت: اگر به صورت سیستمی به موضوع تولید در اقتصاد کلان دقت شود، به نظر می‌رسد یک رانت در این حوزه انجام شده و در نهایت می‌توان گفت دید کلان و کلی در بازار سرمایه مهم‌تر و مفیدتر از نگاه جزئی است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
اختلال در معاملات امروز به علت قطعی برق بود
مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس:

اختلال در معاملات امروز به علت قطعی برق بود

یک شرط برای عرضه  ۴ شرکت
در گفت‌وگو با بورس نیوز،

یک شرط برای عرضه ۴ شرکت "شستا"

در گفت‌وگو با کارشناس بازار‌سرمایه مطرح شد؛

خطراتی که بورس از سر گذراند

ارسال نظر