بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

کمبود معاملات؛ علت سرگردانی بازار سرمایه

کمبود معاملات؛ علت سرگردانی بازار سرمایه
نامشخص بودن حذف یا تداوم نرخ ارز نیز موجب سرگردانی و بلاتکلیفی بازار سرمایه شده است. در کل می‌توان گفت بازار جای نگرانی نداشته و سرمایه گذارانی که در این حوزه صبر کنند تا چند ماه آینده نتایج خوبی بدست خواهند آورد.
کد خبر : ۲۵۲۵۵۸

بازار سرمایه +بورس نیوز

رضا خانکی، مدیر عامل داران در گفتگو با بورس نیوز، در خصوص وضعیت فعلی بازار سرمایه بیان کرد: از عوامل تأثیرگذار بر روند بازار می توان به نتایج نهایی مذاکرات برجام اشاره کرد و به نظر می‌رسد تا آخر ژانویه یعنی اوایل بهمن ماه توافقات به نتایج خوبی برسند.



وی ادامه داد: همچنین بازار سرمایه هنوز از تغییر روند نرخ بهره خیلی مطمئن نیست؛ در واقع با نرخ بهره بالایی که در بازار وجود دارد، حجم معاملات، خود به خود کاهش یافته و بازار با کمبود معامله مواجه می‌شود. البته لزومی ندارد که بازار حتما رونق بگیرد اما؛ در صورتی که حجم معاملات کم شود، بازار نه کاهش و نه افزایش خواهد داشت و در حالت ابهام قرار دارد.

خانکی ضمن اشاره به تأثیر مجلس در روند بازار سرمایه تصریح کرد: واکنش و تصمیم گیری‌های مجلس نسبت به بودجه ارائه شده مشخص نیست چرا که این لایحه تغییرات زیادی خواهد داشت و تا به تصویب رسیدن آن توسط مجلس، باید صبر کرد.

وی بیان کرد: در این راستا نامشخص بودن حذف یا تداوم نرخ ارز نیز موجب سرگردانی و بلاتکلیفی بازار سرمایه شده است. در کل می‌توان گفت بازار جای نگرانی نداشته و سرمایه گذارانی که در این حوزه صبر پیشه کردند تا چند ماه آینده نتایج خوبی بدست خواهند آورد.

کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: با توجه به وضعیت فعلی می‌توان گفت بازار ترس‌های خود را پشت سر گذاشته و موارد مبهم بودجه پیشنهادی تا حدود زیادی رفع شده است. به نظر می‌رسد در نهایت روند بازار سرمایه رشد کرده و با تأیید بودجه پیشنهادی خیال سرمایه گذاران راحت خواهد شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴
مطلب ساده است اگر توافق شود قیمتها تا پنجاه درصد هیجانی تا سی درصد تقریبا قطعی اصلاح دارد .اگر توافق نشود دولت برای تامین مالی روی بورس چنبره خواهد زد و باید از بورس خارج شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
یکباره پول مردم را با سود ماهیانه اشان برگردانید. گزارش خرید حسابداری هم گواهی بر حرف همگان است