بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
قیمت نفت به ۸۰ دلار نزدیک می‌شود
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۱ سنت کاهش به ۷۹ دلار و ۸۹ سنت رسید.
کد خبر : ۲۵۲۵۹۳

قیمت نفت +بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، به دلیل این که حجم ذخایر نفت خام آمریکا شاهد افزایش بوده که نشان دهنده افت تقاضا در بزرگترین کشور مصرف کننده نفت جهان است قیمت نفت امروز شاهد افت محدودی بود.



بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۱ سنت معادل ۰.۱۳ درصد کاهش به ۷۹ دلار و ۸۹ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم امروز ۱۱ سنت معادل ۰.۱۰ درصد کاهش داشت و به ۷۶ دلار و ۸۸ سنت رسید.

انستیتوی نفت آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد حجم ذخایر بنزین آمریکا در هفته منتهی به ۳۱ دسامبر شاهد رشد ۷.۱ میلیون بشکه ای بوده است. همچنین برآورد شده که حجم میعانات با ۴.۴ میلیون بشکه افزایش مواجه شده باشد.

افزایش حجم ذخایر که بیش از حد انتظار بوده سبب تضعیف چشم انداز افزایشی در میان سرمایه گذاران شده است. دیروز پس از آنکه اوپک پلاس تصمیم گرفت روند تدریجی افزایش عرضه خود را افزایش دهد سرمایه گذاران اینگونه برداشت کردند که این گروه اطمینان حاصل کرده که افزایش موارد ابتلا به اومیکرون برای مدت طولانی به تقاضای نفت آسیب نخواهد زد و همین مسئله سبب افزایش بیش از یک درصدی قیمت نفت شد.

سوگاندها ساچدوا تحلیلگر ارشد موسسه رلیگیر در این باره گفت: «افزایش تولید نفت آمریکا همزمان با جذاب تر شدن تولید موجب شده تا قیمت ها تحت تاثیر قرار بگیرند.»

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به گروه اوپک پلاس روز سه شنبه توافق کردند در ماه فوریه نیز تولید روزانه نفت خود را ۴۰۰ هزار بشکه بالا ببرند. تداوم پایبندی این گروه به سیاست افزایش تولید نشان دهنده امیدواری تولیدکنندگان بزرگ به کوتاه مدت بودن تاثیر اومیکرون بر تقاضای جهانی نفت است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر