بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
با توجه به EPS‌های کارشناسی شده سال آینده، می‌توان گفت بازار سرمایه برای خریداران ارزنده شده است. همچنین شرکت‌های تولیدی از لحاظ سودآوری در شرایط خوبی قرار گرفته اند.
کد خبر : ۲۵۲۵۹۷

بازار سرمایه+بورس نیوز

عرفان فکری، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز، اظهار کرد: در حال حاضر بازار در شرایط ارزشمندی قرار گرفته و با توجه به EPS‌های کارشناسی شده سال آینده، می‌توان گفت بازار سرمایه برای خریداران ارزنده شده است. همچنین شرکت‌های تولیدی از لحاظ سودآوری در شرایط خوبی قرار گرفته اند و به نظر می‌رسد برآیند بازار در چند ماه آینده مثبت خواهد بود.



وی درباره وضعیت نرخ دلار نیمایی بیان کرد: در خصوص نرخ دلار نیمایی باید منتظر اخبار سیاسی ماند؛ اما می‌توان گفت تا آخر سال کف نرخ دلار نیمایی به ۲۵ هزار تومان خواهد رسید و به نظر می‌رسد قیمت دلار نیمایی کاهش زیادی نداشته باشد.

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: با بررسی نقدینگی و رشد پایه پولی می‌توان فهمید که نرخ دلار در حال افزایش بوده و با یک خبر غیرمنتظر سیاسی، جو کوتاه مدتی بوجود می‌آید؛ اما با افزایش نقدینگی و انتشار اوراق، به احتمال زیاد کسری بودجه رخ می‌دهد.

فکری با اشاره به صنایع پیشرو گفت: همانطور که از حجم معاملات مشخص است در حال حاضر با افزایش نرخی که در خودرویی‌ها اتفاق افتاده و یا افزایش نرخ تسعیر بانکی‌ها این دو گروه می‌توانند لیدر باشند. همچنین شرکت‌های تولیدی نیز سهام ارزشمند و سودآوری خوبی را دارند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
جیب بورسی‌ها؛ جیب
در گفتگو با بورس نیوز مطرح شد؛

جیب بورسی‌ها؛ جیب "دولت" نیست

رئیس مفلوک، بست نشین شد
ساعت پنج و نیم عصر؛

رئیس مفلوک، بست نشین شد

در گفت‌وگو با کارشناس بازار‌سرمایه مطرح شد؛

خطراتی که بورس از سر گذراند

روی میز «سهام عدالت» را خالی گذاشتند
در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

روی میز «سهام عدالت» را خالی گذاشتند

ارسال نظر