بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

"اعتماد" سخت به بورس وقتی همه به فکر خروج‌اند

در حال حاضر بازار سرمایه محرک رشد آنچنانی نداشته و تا مشخص شدن نتیجه بودجه و برجام همین روند ادامه خواهد یافت. می‌توان گفت روند فعلی بورس زیاد در حالت نرمالی قرار ندارد.
کد خبر : ۲۵۲۶۹۵

بازار سرمایه+بورس نیوز

مهدی محسنی، کارشناس تحلیل صنعت بانک خاورمیانه در گفت‌وگو با بورس نیوز، اظهار کرد: در حال حاضر بازارسرمایه محرک رشد آنچنانی نداشته و تا مشخص شدن نتیجه بودجه و برجام همین روند ادامه خواهد یافت.



وی افزود: می‌توان گفت روند فعلی بورس زیاد در حالت نرمالی قرار ندارد و به نظر می‌رسد احتمالا طی یکی، دو هفته آینده در شرایط بهتری قرار بگیرد. البته بر اساس ریزش‌ها نمی‌توان روند بازار را پیش بینی کرد و با مشخص شدن نتیجه مذاکرات، می‌توان شرایط را سنجید و تصمیم گیری کرد.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص راهکار‌های بهبود وضعیت بازار سرمایه تصریح کرد: با توجه به شرایط می‌توان گفت بهبود وضعیت بازار در کوتاه مدت غیرممکن بوده به خصوص در حالی که نتیجه برجام مشخص نشده است.

محسنی ادامه داد: از طرفی اعتماد مردم و سرمایه گذاران در بورس از بین رفته و برگشت این اعتماد کار بسیار سختی بوده که در کوتاه مدت غیرممکن خواهد بود. در واقع وضعیت بورس به گونه‌ای شده که اکثر مردم به فکر خارج کردن نقدینگی خود از این بازار هستند چرا که دیگر اعتمادی به آن ندارند.

وی با اشاره به کف دلار نیمایی برای سرمایه‌گذاران نیز  خاطرنشان کرد: در صورتی که برجام به نتیجه برسد می‌توان گفت تا پایان سال، کف نرخ دلار نیمایی ۲۳ هزار تومان یعنی در حدود نرخ امروزی می‌شود که می‌تواند تا محدوده ۲۷ الی ۲۸ هزار تومانی نیز برود.

محسنی درباره صنایع پیشرو گفت: با نتیجه گرفتن از توافقات، گروه‌های بانکی و خودرویی پیشرو خواهند شد و در غیر اینصورت صنایع پتروشیمی در بازارسرمایه وضعیت خوبی خواهند داشت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
فعالان بازار سرمایه پیش بینی کردند:

فاصله نرخ دلار نیمایی و آزاد در حال از بین رفتن است

فرشاد به آبادی، کارشناس بازار سرمایه

"بورس" از دست‌کاری‌های دولت بیمار است

گپی که سهم‌های کوچک را به اغما برد
در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید شد:

گپی که سهم‌های کوچک را به اغما برد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
United States of America
يکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
در حالت کلی امیدی به آینده بورس نیست! مجلس انقلابی و دولت رئیسی با شعار حمایت از بورس وارد صحنه انتخابات شدند و در عمل چیز دیگری شد. رفتار دولت و نظام بازگو کننده این حقیقت است که مردم نه در سیاست بلکه در اقتصاد هم جایگاهی ندارند. کلیه شرکتهای بورسی به نوعی در ید نظام می باشد و حکومت از مشارکت مردم در اقتصاد واهمه دارد. بنابراین سعی دارد مشارکت مردم را در سیاست و اقتصاد کم رنگ کنند تا اقتدارگرایان کنترل بیشتری روی مردم داشته باشند. به نظرم سال 1401 اکثر شرکت ها که با قیمت های ارزان توسط اقتدارگرایان تصاحب شده اند یا از بورس اخراج خواهند شد و یا به بهانه های مختلف از بورس خارج خواهند شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
با سلام .
اگر صرافی های بازار ارز دیجیتال تعطیل گردد بی شک بازار سرمایه ریالی بهبود میابد.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹
دوروزگذشته بورس فلج وخانه نشینم کردکسی به دادم نمی رسد
حسین
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹
دوروزگذشته بورس فلج وخانه نشینم کردکسی به دادم نمی رسد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
شما رو به مقدسات قسم میدم..دارایی و پول سهامدارها رو بهشون برگردونید.سهامدار الان نانش رو در خون دلش میزنه وومیخوره.حق سهامدار نیست که خواست انسان زندگی کنه و طلا و دلار نخره و به فکر .کارخانجات بود و به فکر مملکتش بوده.عاقبت نداره خوردن حق سهامدارها