بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

"بورس" تشخیص داد که اولویت دولت حفظ بورس نیست

نه دولت قبلی و نه دولت جدید هیچ اقدام محکم و قاطعی در زمینه شفاف سازی وضعیت آینده صنایع برای مشخص شدن نرخ‌ها نداشتند و از قیمت گذاری دستوری در صنایع نیز اجتناب نکردند.
کد خبر : ۲۵۲۸۳۸

نرخ بهره بین بانکی+بورس نیوز

امیرعباس کریم‌زاده، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز، اظهار کرد: برای اینکه نقدینگی به بازار بازگردد، نرخ بهره بین بانکی باید به موازات سال‌های ۹۸ یا ۹۹ برسد که در این دو سال نرخ بهره از ۱۸ به ۱۳ درصد رسید و در ادامه منجر به جذابیت بازارسرمایه شد.



وی افزود: در حال حاضر این نرخ درحال حاضر ۲۱ درصد بوده و نرخ اوراقی که در حال منتشر شدن است به بالای ۲۵ درصد رسیده که برای بازار جای نگرانی دارد؛ بنابراین برای بهبود بازارسرمایه، نرخ بهره بین بانکی باید به زیر ۱۷ درصد برسد.

این فعال بازارسرمایه در خصوص گزارش‌های منتشر شده از شرکت‌ها تصریح کرد: با توجه به اقداماتی که دولت در بودجه انجام داده، نرخ انرژی و سوخت شرکت‌های پتروشیمی و پالایشی حدود ۳۰ درصد افزایش یافته و زمانی که نرخ حامل‌های انرژی افزایش می‌یابد و اقدامات دولت برخلاف وعده هایش باشد، بازار تشخیص می‌دهد که اولویت دولت حفظ تولید ملی و بورس نیست. در واقع دولت به سمتی حرکت کرده که در هر حوزه‌ای و با هر ابزاری بتواند تامین مالی کند و امنیت‌های نقدینگی خود را پوشش دهد.

کریم زاده ادامه داد: در هفته‌های اخیر که حجم معاملات بازار سرمایه به زیر ۲۲ همت رسیده، به این دلیل است که دولت شروع به فروش اوراق خزانه کرده و هیچ حمایتی از بورس نکرده است. همچنین نه دولت قبلی و نه دولت جدید هیچ اقدام محکم و قاطعی در زمینه شفاف سازی وضعیت آینده صنایع برای مشخص شدن نرخ‌ها نداشتند و از قیمت گذاری دستوری در صنایع نیز اجتناب نکردند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به قطعی گاز صنایع بیان کرد: زمانی که بحث قطعی گاز در برخی صنایع رخ داد، دولت اذعان کرد که دلیل این قطعی، میزان گازی است که به صنایع اختصاص داده شده و این مقدار ظرفیت کمتری نسبت به اندازه استاندارد آن است.

کریم‌زاده در پایان گفت: این اتفاق باعث کاهش خوراک، سوخت و در نتیجه منجر به کاهش تولید و سود شرکت خواهد شد. در واقع این اتفاق یکی از نگرانی‌های بازار سرمایه بوده چرا که اولویت دولت حمایت از بورس نیست. همچنین بازار‌های موازی مانند مسکن در چند ماه اخیر علی رغم نامشخص بودن نتایج برجام رشد داشته در حالی که بازار سرمایه از سایر بازار‌ها عقب‌تر است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
آبدارچی های فرمایشی
ساعت پنج و نیم عصر؛

آبدارچی های فرمایشی

سهام عدالت افزایش اندک داشت
درمعاملات روز گذشته بازار سرمایه؛

سهام عدالت افزایش اندک داشت

بهای‌تمام‌شده سرمایه‌گذاری
عمده‌ترین سرمایه گذاری‌های "ومعادن" در بخش «استخراج کانه‌های فلزی»؛

بهای‌تمام‌شده سرمایه‌گذاری "ومعادن" افزایش یافت

تغییر ماهیت
جواد فلاحیان کارشناس بازار سرمایه؛

تغییر ماهیت "بورس" در راستای تشکیل دولت جدید

ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
گند زدن به بازار سرمایه رفت خدا عذابشون کنه هرچه فکر می کنی اعصابمون بهم می ریزه خدایا قادرا کجائی جواب این خیانتگرها را بدهی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
میریم که داشته باشیم ۸ سال خرابکاری آقای کلاس پنجم

نوبتی هم باشه نوبتشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
.نید تا کی باید مردم چوب ندانم کاریتان را بخورند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱
اولئیت فقط چپاول 43همین بوده
H
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
لعنت خدابردزدان اسلام و دین اسلام ومسلمان وجهموری اسلامی.