بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
بارقه‌هایی از امید در گروه خودرویی و بانکی
البته هنوز نتایج ملموسی از مذاکرات به بیرون مخابره نشده اما؛ احتمال احیای برجام و بارقه‌هایی از امید در گروه خودرویی و بانکی وجود دارد.
کد خبر : ۲۵۲۸۴۴

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، شاخص کل بورس تهران در معاملات روز گذشته ۴۰۶۵ هزار واحد کاهش داشت و به رقم یک میلیون و ۳۳۲ هزار واحد رسید. شاخص هم وزن با کاهش ۰.۳۱ درصدی مواجه شد.

ارزش کل معاملات بازار سرمایه در روز گذشته ۱۴۴.۸ هزار میلیارد تومان و ارزش معاملات خرد سهام ۲.۸۳ هزار میلیارد تومان شد.

البته هنوز نتایج ملموسی از مذاکرات به بیرون مخابره نشده اما؛ احتمال احیای برجام و بارقه‌هایی از امید در گروه خودرویی و بانکی وجود دارد. شاخص کل نیز در نزدیک شدن به خط میانی کانال نزولی با حمایت کمی همراه شده و همین امر ممکن است احتمال معاملات مثبت را در دو روز معاملاتی آینده رقم بزند، اما بهبود قطعی بازار به تغییر جهت سیاستگذار پولی و دولت در حوزه نرخ سود وابسته است.

نماد‌های "پارس"، "فملی" و "فارس" بیشترین تاثیر منفی و در مقابل "خودرو" و "وبملت" بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

قیمت دلار به ۲۸ هزار تومان رسید

قیمت دلار در حالی که توانسته بود تا سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰تومان کاهش یابد، در آخرین ساعات روز گذشته با روند صعودی در ۲۸ هزار و ۱۲۰تومان معامله شد. قیمت دلار مستقیما تحت تاثیر اخباری است که از وین مخابره می‌شود.

از شرق تا غرب

شاخص‌های سهام ایالات متحده در معاملات روز گذشته کاهش یافتند به طوری که داوجونز افت ۱.۲۲ درصدی را به ثبت رسانده، S&P ۵۰۰ و نزدک نیز به ترتیب ۱.۶۵ و ۲.۲۴ درصد کاهش یافتند. شاخص شانگ‌های چین نیز در معاملات روز گذشته ۰.۳۹ درصد افزایش یافت و به ۳۵۹۴ هزار رسید.

قیمت نفت با اندکی کاهش

بهای نفت برنت در معاملات روز گذشته ۰.۸۱ درصد کاهش یافت و در سطح ۸۱.۱۶ دلار در هر بشکه قیمت گذای شد. اونس جهانی طلا نیز در معاملات دیروز با کاهش حدود ۳ دلاری در سطح ۱۷۹۴ دلار در هر اونس معامله شد.

رنگ قرمز بازار رمزارز‌ها

در نشست معاملاتی دیروز رمزارز‌ها کاهش یافتند به طوری که بیت کوین در این ساعات با کاهش ۱.۳۸ درصدی در ۴۱،۴۶۲ هزار دلار در حال معامله است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر