بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
جبران توقف ۱۰ ساله  صدور مجوز کارگزای ها در ۳ ماه
تغییر مشهود سرعت صدور مجوز و موافقت اصولی تاسیس نهاد‌های مالی در دوره جدید مدیریت سازمان بورس و اوراق بهادار، پس از مصوبه پیشین سازمان با موضوع رفع موانع و تسهیل صدور مجوز‌ها دیده می‌شود.
کد خبر : ۲۵۲۸۶۷

بازار سرمایه+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، تغییر مشهود سرعت صدور مجوز و موافقت اصولی تاسیس نهاد‌های مالی در دوره جدید مدیریت سازمان بورس و اوراق بهادار، پس از مصوبه پیشین سازمان با موضوع رفع موانع و تسهیل صدور مجوز‌ها دیده می‌شود.



در پی تلاش برای توسعه و رشد نهاد‌های مالی و سهامداری غیر مستقیم، طی ۳ هفته اخیر موافقت اصولی ۴ شرکت سبدگردان، ۲ شرکت مشاور سرمایه گذاری در هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار تصویب و به زودی ابلاغ خواهد شد، همچنین مجوز فعالیت یک شرکت سبدگردان وپردازش اطلاعات مالی نیز ابلاغ شده است.

همچنین، پس توقف بیش از ۱۰ ساله صدور مجوز کارگزاری‌ها به دلایل نامعلوم، این رویه در سال جاری تغییر کرده و از آبان ماه سال جاری تاکنون موافقت اصولی ۳ کارگزاری ابلاغ و ۳ کارگزاری دیگر نیز درهیات مدیره مصوب شده است.

با حذف مقررات دست و پاگیر و استعلام‌های زمان‌بر شعار عشقی مبنی بر توسعه سهامداری غیر مستقیم و تسهیل صدور مجوز‌ها به خوبی محقق شده به طوری که میانگین صدور مجوز‌های ماهانه نسبت به دوره قبل، تقریبا ۲ برابر شده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سلطان زیان در راه بورس
ساعت پنج و نیم عصر؛

سلطان زیان در راه بورس

بساطی برای رانت در بازار سرمایه
عضو هیات مدیره سبدگردان مانی در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد؛

بساطی برای رانت در بازار سرمایه

نرخ بهره‌بانکی ۱۸درصدی، جذاب برای بورسی‌ها
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح شد:

نرخ بهره‌بانکی ۱۸درصدی، جذاب برای بورسی‌ها

ارسال نظر