بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
حذف ارز دولتی، در سودآوری دارویی‌ها تاثیر ندارد
تاثیر حذف ارز برای دارویی‌ها به‌مرور زمان تاثیرگذاری خود را مشخص می‌کند زیرا به توانایی خرید مردم ارتباط مستقیم و رابطه‌ای تنگاتنگ دارد.
کد خبر : ۲۵۲۸۷۱

ارز دولتی+بورس نیوز

جواد عطائی، مدیر امور مالی شرکت کی بی سی در گفت‌وگو با بورس نیوز، در خصوص تأثیر حذف ارز دولتی اظهار کرد: مسلما حذف ارز دولتی بر صنعت دارو تأثیرگذار خواهد بود و منجر به افزایش قیمت‌ها می‌شود اما؛ حذف ارز برای شرکت کی بی سی بدون تغییر می‌ماند ولی برای مصرف‌کننده، تغییراتی پیش خواهد آمد که افزایش نرخ‌های دارو از هزار تومان به ۵ هزارتومان خواهد رسید.



عطائی افزود: متأسفانه وضعیت به گونه‌ای پیش رفته که یک دارو تا چند برابر قیمت هم رشد کرده، در‌صورتی‌که وزارت بهداشت نرخ را به دلار نیمایی تبدیل کند، باید قیمت تمام شده را نیز در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شود که آن‌هم به احتمال زیاد، باید "دلار نیمایی" دانست.

وی ادامه داد: در این صورت قطعا حذف ارز دولتی در قیمت مصرف کننده مؤثر بوده اما؛ در مجموع شرکت‌های دارویی تأثیر چندانی نمی‌گذارد. البته در این بین برخی معتقدند که حذف ارز دولتی در شرکت‌های دارویی تأثیر گذاشته و مقدار فروش شرکت‌ها را کاهش می‌دهد.

عطائی گفت: تاثیر حذف ارز برای دارویی‌ها به‌مرور زمان تاثیرگذاری خود را مشخص می‌کند زیرا به توانایی خرید مردم ارتباط مستقیم و رابطه‌ای تنگاتنگ دارد؛ همین مردم مجبور هستند دارو را با هر قیمتی که وجود دارد، بخرند زیرا پای جان و سلامتی آن‌ها در میان است. همچنین حذف ارز دولتی قطعا باعث افزایش نرخ نهایی می‌شود؛ ولی در سودآوری شرکت‌ها هیچ تأثیری نمی‌گذارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با اعلام شرکت تولید دارو؛

سرمایه "دتولید" ازمحل مطالبات ثبت شد

افزایش‌سرمایه
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی گفت:

افزایش‌سرمایه "شستا" از محل تجدید ارزیابی‌ها

در پی برگزاری مزایده شرکت لابراتوارهاي سينادارو؛

"دسینا" سهامش را واگذار می کند

ارسال نظر