بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
بازار ارزهای دیجیتال «اکسکوینو مارکت» راه‌اندازی شد
با رشد بازار ارز‌های دیجیتال در سال ۲۰۲۱، افراد زیادی در سراسر جهان وارد این بازار جذاب و پرسود شده‌اند.
کد خبر : ۲۵۲۸۸۷

بازار ارزهای دیجیتال «اکسکوینو مارکت» راه‌اندازی شد

به گزارش بورس نیوز، با رشد بازار ارز‌های دیجیتال در سال ۲۰۲۱، افراد زیادی در سراسر جهان وارد این بازار جذاب و پرسود شده‌اند. سود‌های ۱۰۰۰ درصدی که در سال گذشته نصیب معامله‌گران شد در این بازار دور از دسترس نیست و فرصت‌های قابل توجهی همچنان منتظر معامله‌گران است.

پلتفرم معاملاتی اکسکوینو برای تسهیل معاملات و کاهش کارمزد معاملات، بازاری را برای معاملات رمزارز‌ها راه‌اندازی کرده است. «اکسکوینومارکت»، بازار معاملاتی ارز‌های دیجیتال اکسکوینو به شمار می‌رود که بر بستر شبکه هوشمند بایننس (BSC) راه‌اندازی شده است.

در این مقاله، به بررسی ویژگی‌های اکسکوینومارکت می‌پردازیم تا اگر مایلید به خرید ارز دیجیتال بپردازید، از قابلیت‌های کاربردی این بستر معاملاتی آگاه شوید.

قبل از بررسی ویژگی‌ها و امکانات اکسکوینو مارکت شاید بد نباشد تا با این شرکت آشنا شوید. اکسکوینو با نام تجاری توسعه فناوری آرین داده پیوسته ایرانیان «توفاد»، از سال ۱۳۹۶ به عنوان اولین شرکت دانش‌بنیان در زمینه ارز‌های دیجیتال شروع به فعالیت کرد. این شرکت با ارائه خدماتی ارزنده از جمله ایجاد کیف پول رمزارزی رایگان و امن برای کاربران از سوی معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست‌جمهوری، به‌عنوان اولین شرکت دانش‌بنیان رمزارز‌ها در کشور انتخاب شد.

اکسکوینو از ابتدا با هدف ایجاد بستری امن و رایگان برای انجام معاملات رمزارزها، آگاهی‌بخشی به فعالان این حوزه و شناخت بیشتر کاربران فعالیت خود را شروع کرد. این پلتفرم با بهره‌گیری از تیمی متشکل از متخصصین حوزه فناوری، امنیت، شبکه و محتوا در زمینه رمزارز‌ها و ارائه مطالب آموزشی و تحلیلی، برای رسیدن به اهداف خود به جلو پیش می‌رود.

اکسکوینو برای ترویج فناوری بلاکچین و معاملات امن و ساده رمزارز‌ها میان مردم، اقدام به راه‌اندازی اکسکوینومارکت کرده است.

بازار ارزهای دیجیتال «اکسکوینو مارکت» راه‌اندازی شد

یکی از اولین و مهم‌ترین قابلیت‌های مارکت معاملاتی، امکان تبادل بی‌واسطه دارایی‌ها بین افراد است. در اکسکوینومارکت، شما با دیگر کاربران به طور مستقیم به خرید و فروش رمزارز‌ها می‌پردازید و هیچ نوع واسطه‌ی مالی در این معاملات جایی ندارد.

ویژگی‌های مهم اکسکوینومارکت

سفارش آنی (Market Order)

معاملات آنی یا معامله به قیمت بازار، به معاملاتی گفته می‌شود که در لحظه با قیمت بازار انجام می‌شود. در واقع با استفاده از این ویژگی اکسکوینومارکت می‌توانید همه یا بخشی از رمزارز‌های خود را به صورت درجا و با بهترین قیمت به فروش برسانید.

معامله آنی در اکسکوینومارکت به این شکل عمل می‌کند که اگر شما مایل به فروش باشید سفارش فروشتان به سفارش خرید فرد دیگری متصل می‌شود که بالاترین قیمت را در آن لحظه پیشنهاد داده باشد.

حالا اگر قصد خرید داشته باشید به فروشنده‌ای وصل می‌شوید که پایین‌ترین قیمت فروش را مدنظر دارد. به این ترتیب، در معاملات آنی همیشه با بهترین قیمت در زمان معامله، به خرید و فروش می‌پردازید.

سفارش محدود (Limit Order)

یکی از پرطرفدارترین ویژگی‌ها در مارکت رمزارزها، معاملات محدود (Limit Order) است. با استفاده از این ویژگی شما می‌توانید برای خرید یا فروش یک رمزارز قیمتی بالاتر یا پایین‌تر از ارزش فعلی آن در مارکت تعیین کنید تا در صورت رسیدن قیمت بازار به آن معامله انجام شود.

برای تعیین حد سود یا حد ضرر وجود معاملات محدود یا لیمیت اوردر امری لازم و مهم است. مثلا اگر قیمت فعلی بیت‌کوین ۴۰ هزار دلار باشد و شما بخواهید با حد سودی ۱۰ درصدی داراییتان را بفروشید شما می‌توانید در بخش سفارش محدود مارکت، سفارشی تعیین کنید تا زمانی که قیمت بیت کوین به ۴۴ هزار دلار رسید، همه یا بخشی از داراییتان را بفروشید.

با این ویژگی، دیگر لازم نیست همیشه قیمت ارز‌های دیجیتال خود را چک بکنید، فقط با تعیین قیمت و مقدار مورد نظرتان، معامله شما با تغییر قیمت بازار به صورت خودکار انجام شود.

کارمزد بسیار ناچیز

در اکسکوینو مارکت به خاطر نبودن هیچ واسطه‌ای می‌توانید معاملات را به صورت فوری و با کمترین کارمزد انجام دهید. همچنین اکسکوینو با فراهم کردن بستر ویژه‌ای، انتقال رایگان و بدون کارمزد رمزارز‌ها از اکسکوینو به اکسکوینومارکت و از اکسکوینومارکت به اکسکوینو را عملی کرده است.

به لطف این بستر اگر کاربر اکسکوینو هستید، می‌توانید با خرید و انتقال بدون کارمزد استیبل‌کوین‌هایی، چون تتر به مارکت، معاملات خود را انجام دهید. از طرف دیگر، می‌توانید رمزارز‌های خود را از مارکت به پلتفرم اکسکوینو انتقال دهید و آن را راحتی به ریال یا رمزارز‌های دیگر تبدیل کنید.

بازار ارزهای دیجیتال «اکسکوینو مارکت» راه‌اندازی شد

به دلیل استفاده از شبکه بایننس اسمارت چین (BSC) کارمزد‌های انتقال به کیف‌پول‌های خارج از شبکه اکسکوینو بسیار ناچیز بوده و فقط ۲۵ سنت کارمزد دریافت می‌شود.

معاملات محدود در اکسکوینو مارکت به صورت کاملا رایگان و بدون کارمزد انجام می‌شود و در سفارش‌گذاری آنی فقط ۰.۲ درصد کارمزد دریافت می‌شود.

امکان اتصال به کیف پول‌های خارجی

در اکسکوینومارکت به واسطه استفاده از به‌روزترین فناوری‌ها و استفاده از بریج‌ها برای ایجاد یکپارچگی، می‌توانید به کیف پول‌های ارز دیجیتال خارج از شبکه اکسکوینو مانند تراست والت که از شبکه هوشمند بایننس پشتیبانی می‌کنند، متصل شوید.

با این ویژگی می‌توانید ارز‌های دیجیتالتان از اکسکوینومارکت را به والت‌های خارجی یا از آن والت‌ها به اکسکوینومارکت انتقال دهید.

تاریخچه سفارش‌ها

یکی از مهم‌ترین پارامتر‌هایی که معامله‌گران باید به آن دسترسی داشته باشند، تاریخچه معاملات و سفارشات است تا با بررسی آن‌ها برایندی مناسب از استراتژی خود داشته باشند. شما می‌توانید به راحتی همه این اطلاعات را در اکسکوینومارکت مشاهده کنید. در بخش تراکنش‌ها هم می‌توانید به اطلاعاتی مثل واریز، برداشت، انتقال از اکسکوینو به اکسکوینومارکت، انتقال از اکسکوینومارکت به اکسکوینو و معاملات خود دسترسی داشته باشید.

سخن آخر

رشد روزافزون ارز‌های دیجیتال باعث استقبال زیاد مردم از این صنعت در سراسر جهان شده است. با افزایش کاربران، استفاده از پلتفرم‌هایی مبادلاتی بی‌واسطه رمزارز‌ها بسیار محبوب شده است چرا که با کمترین زمان و هزینه افراد معاملات خود را نهایی می‌کنند. این بازار‌ها امکان خرید بیت کوین و سایر رمزارز‌ها توسط معامله‌گران را به صورت مستقیم میسر می‌کند.

در همین راستا سامانه خدمات جامع رمزارز‌ها اکسکوینو، برای راحتی کاربران علاقمند به این حوزه پلتفرم اکسکوینومارکت را راه‌اندازی کرده است تا سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بتوانند به ساده‌ترین شکل و با کمترین کارمزد ممکن، به معامله ارز‌های دیجیتال بپردازند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بساطی برای رانت در بازار سرمایه
عضو هیات مدیره سبدگردان مانی در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد؛

بساطی برای رانت در بازار سرمایه

پیشنهادی برای روان تر شدن معاملات بازار سرمایه
یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

پیشنهادی برای روان تر شدن معاملات بازار سرمایه

دلیل تفاوت عملکرد ساختمانی‌ها چیست
مدیرمالی "ثالوند" در گفت‌وگو با بورس‌نیوز پاسخ داد:

دلیل تفاوت عملکرد ساختمانی‌ها چیست

ارسال نظر