بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز بیان شد؛

تأثیر تورمی "مالیات بر ارزش افزوده" قند و شکر

تأثیر تورمی
رئیس حسابداری "قچار" گفت: قند و شکر جزو کالای اساسی محسوب می‌شود و افزایش قیمت آن منجر به کاهش توانایی خرید مردم و بدتر شدن وضعیت اقتصادی می‌شود.
کد خبر : ۲۵۲۸۹۷

قچار+بورس نیوز

سیامک خانی، رئیس حسابداری فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال در گفت‌وگو با بورس نیوز، اظهار کرد: مالیات بر ارزش افزوده‌ای که به قند و شکر اضافه شده، باعث کاهش فروش این صنعت می‌شود چراکه به‌دنبال خود اثر تورم‌زایی داشته و در این راستا مصرف‌کننده از لحاظ قیمت فشار زیادی را متحمل خواهد شد؛ در واقع قند و شکر جزو کالای اساسی محسوب می‌شود و افزایش قیمت آن منجر به کاهش توانایی خرید مردم و بدتر شدن وضعیت اقتصادی می‌شود.



وی در خصوص حذف ارز دولتی افزود: با حذف ارز دولتی، از طرفی به کشاورزان فشار زیادی وارد شده و از طرف دیگر به خاطر مصرف‌کننده‌ها نمی‌توان یارانه دولتی را حذف کرد. همچنین حذف ارز در صنعت قند و شکر باعث افزایش قیمت نهاده‌ها در بسیاری از شرکت‌ها شده و در مقدار مصرف مردم تأثیر می‌گذارد که البته در این راستا مشکلی برای تولید داخلی بوجود نیامده است.

خانی با اشاره به وضعیت کشت چغندر ادامه داد: در صورتی که بارش‌ها در سال جدید به اندازه کافی باشد، می‌توان گفت حداقل به اندازه سال جاری مقدار کشت بدست بیاید اما؛ اگر بارش‌ها کمتر از حد انتظار باشد، بدون کمک دولت به کشاورزان برای مکانیزه کردن سیستم آبیاری تولید به مقدار امسال، بعید به نظر می‌رسد.

خانی در پایان گفت: شرکت "قچار" در سال گذشته برنامه افزایش سرمایه داشت و در سال جاری اقدام‌ها برای افزایش سرمایه، از بابت تجدید ارزیابی دارایی‌های غیرمنقول و همچنین افزایش از طریق سود انباشته انجام شده و کار‌های آن در نیمه اول سال به اتمام رسیده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سلطان زیان در راه بورس
ساعت پنج و نیم عصر؛

سلطان زیان در راه بورس

بساطی برای رانت در بازار سرمایه
عضو هیات مدیره سبدگردان مانی در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد؛

بساطی برای رانت در بازار سرمایه

تبدیل ۱۰ هزار تن شکر خام به شکر سفید در
شرکت فرآورده های غذایی و قند چهارمحال اعلام کرد؛

تبدیل ۱۰ هزار تن شکر خام به شکر سفید در " قچار "

سرمایه
با اعلام شرکت فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال؛

سرمایه "قچار" ثبت شد

ارسال نظر